Simblogg

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Historien om Sharps del 3

Av Amelia - 30 januari 2011 14:59

I den här delen dyker en ny person upp, så han får en egen färg. Här är färgguiden:

                                            Vanessa=röd

                                             Lora=rosa

                                             Tom=grön

                                             Övriga=blå

Upprörd över Vanessas nyhet, börjar Lora packa för att åka hem igen.

Jag fattar inte att mamma bara säger att vi ska flytta, bara sådär! jag måste åka hem och sätta stopp för flytten, jag trivs i vårt lilla hem.  När hon kom hem hade börjat skymma, så Lora skyndade sig in!

Där är mamma, nu ska hon allt få höra vad jag har att säga om flytten!Mamma, hur kunde du?!? 

Vad menar du, gumman?

Jag vill inte flytta, jag trivs här i Twinbrook!

Vi ska inte flytta ifrån Twinbrook! vi ska bara flytta till ett större hus, inget annat!

Det sa du inte i telefonen, du sa bara att vi skulle flytta!

Jag är ledsen om jag var otydlig, men det är så att jag har fått ett...

Jag bryr mig inte om vad du har fått! låt mig bara vara ifred!Jag fattar inte hur hon bara kunde göra så!Jag måste försöka förklara för henne hur det ligger till.

Vanessa går ut. Lora, lyssna på mig. Jag har fått ett nytt jobb, och i det här huset har jag inte  plats för mina grejer för jobbet!

Och vad har du fått för jobb, då??

Arkitekt.

Men varför måste vi flytta till ett större hus bara för det??

Jag kommer ha en massa saker, och det här huset är för litet för att kunna ha allt!

Men kan du inte bara ha dina arbetsgrejer i ditt sovrum då?? 

Mitt sovrum är också för litet, jag kommer ha så mycket saker att det kommer inte att få plats om även vi ska bo här. Jag har redan sålt det här huset, och köpt ett nytt större hus.

Stå där så länge du vill, Lora. Men vi flyttar imorgon!

Suck... det var ju toppen, mamma har redan sålt vårt hem och köpt ett nytt bakom ryggen på mig!

Lora orkade inte tänka, hon gick in och la sig. Imorgon blir det en sorgens dag för Lora.Och nästa morgon satt de i en taxi på väg till sitt nya hus.

Oroa dig inte, Lora! du kommer älska vårt nya hem, det garanterar jag!

Jag är fortfarande tveksam...Nå, vad tycker du?

Jag vet inte... jag trivdes bättre i vårt gamla hem.

Nåja, jag tycker i alla fall att det är fint! har inte du läxor att göra?

Jo...Lora sätter sig ner och gör sina läxor. Lika bra att göra det bästa av situationen.Plötsligt ringer det på dörren. 

Vad i? vem är det som kommer på besök nu då?God dag, kan jag hjälpa dig?

Jag heter Tom Lowe! jag är nyinflyttad här i stan. Vad heter du?

Jag heter Vanessa Sharp. Men vänta lite nu, sa du att du hette Tom Lowe??

Och sa du att du hette Vanessa Sharp??

Tom, vad jag har saknat dig!

Otroligt, jag trodde aldrig vi skulle träffas igen!

Det trodde inte jag heller! kom, du måste träffa min dotter Lora!

Gärna.Lora, vi har besök av någon jag vill att du ska träffa!Det här är Tom Lowe.

Honom har du aldrig berättat om, mamma!

När jag var i din ålder var vi ett par, sedan precis när vi hade gått ut gymnasiet så flyttade han. Nu är han nyinflyttad i Twinbrook, han ska stanna här några dagar.

Va?? 

                                 fortsättning följer...

              

                                        fredag                 

 
 
Ingen bild

Kim

30 januari 2011 20:27

Skitbra skrivet! (ursäkta utrycket...)

Amelia

31 januari 2011 17:44

Haha! det är ok, Kim! men kul att du gillade delen, del 4 kommer på fredag som jag skrev i slutet.

 
Ingen bild

Från mig!

30 januari 2011 21:22

Super bra!

Amelia

31 januari 2011 17:46

Tack, kul att du gillade delen. Missa inte del 4 på fredag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelia - 13 februari 2015 21:55

Hej allihopa!  Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev sista inlägget. Men som ni kanske har räknat ut så har jag slutat att blogga. Detta av flera anledningar:  1. Min stationära dator som alla mina simsspel är installerade, är helt kap...

Av Amelia - 26 maj 2014 15:15


Hej, allihopa.        Det har nu gått flera månader sedan senaste inlägget, jag vet. Men jag funderar faktiskt på att sluta blogga, tråkigt nog. Nåja, jag kanske inte slutar helt. Jag vill inte ta bort bloggen, för det vore synd att kasta bort allt...

Av Amelia - 3 januari 2014 18:30

Hejsan, allihopa! Nej, ni ser inte i syne- här kommer faktiskt del 14 av Tiaras liv. För att gottgöra att jag inte uppdaterat på länge, så gjorde jag en extra lång del som nyårsspecial precis som förra delen var en påskspecial, minns ni? I alla fall,...

Av Amelia - 1 januari 2014 17:47

Hejsan, allihopa. Japp, jag vet att jag inte har bloggat på evigheter, men jag har mina skäl. I alla fall, nu är det nytt år igen (2013 gick riktigt fort, tycker ni inte?). Jag fick Sims 3 In I Framtiden i julklapp, men har nyss börjat spela det. Jag...

Av Amelia - 6 november 2013 21:19


Hejsan, allihopa! Jag är hemskt ledsen för att jag inte har bloggat på nästan en månad, och ja, lovet är slut. Jag trodde att jag skulle få en stund över på lovet, men vi gjorde så mycket nästan varenda dag så bloggandet blev inte av. I måndags tänkt...

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards