Simblogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Amelia - 24 januari 2011 16:59

Hejsan! här kommer gameplayen med fler bilder som jag lovade. Hoppas ni gillar den! Jag började med att ta in henne i hennes lilla vardagsrum. Här sitter hon och ser på TV så hon kan bekanta sig lite med huset. Hon verkar gilla programmet hon ser på!Sedan skickar jag ut henne i köket. Hon måste ju ändå få se sitt eget kök! än så länge så är kylskåpet tomt, men hon ska fixa det problemet senare. Nu vill hon nog se resten av huset.Att borsta tänderna ger en finare andedräkt, för inte tala om snyggare tänder. Vem vill egentligen vistas ute i en storstad med ovårdade tänder??Jag ville ge henne ett snyggare sätt att ta sig runt i stan på, vad sägs om en egen sportbil? det är i alla fall bättre än en gul taxi!Nu ska nog folk på stan kolla in henne, än så länge har man inte sett någon annan med en sån här läcker bil! först vill hon sticka till gymmet och träna lite, sedan får vi se vad hon hittar på!Att borsta tänderna ger snyggare tänder, och att träna ger snyggare kropp! haha!Nu behöver hon få sig en dusch, under tiden kollar vi när andra simmar tränar!Vilka kläder hon har på sig!Knasiga kläder och svettlukt, ingen bra kombination! så Tina drar iväg från gymmet och ut i stan igen.Hon åker ut till bion istället för att hänga på gymmet hela dan.Ohh! en vampyr, läskigt värre!Vad blev hon så upprörd över, tro?Hon såg tydligen en jättebra film! nu är det bäst att hon gör lite nytta, mot mataffären! Hon måste ju ändå ha mat i huset, så ett besök  i snabbköpet  gör nog bara nytta!Sådär, maten är i kylskåpet! men nu behöver hon nog en tupplur.Ser skönt ut, va? haha!Precis som jag trodde, hon vill ut och ha lite kul ikväll! och jag vet det perfekta stället och det ligger inte långt ifrån där hon bor!Tryckkokaren! det hetaste discot i stan!Men tyvärr börjar ilskna vampyrer dyka upp! och Tina blir lite rädd, det kanske är dags att åka hem igen!Väl hemma sätter sig Tina ner i sin fotölj och läser en bok!Och sedan är det dags att sova, det är en dag imorgon också!


                Så, hoppas att ni gillade gameplayen!

                                           

 

Av Amelia - 23 januari 2011 21:13

Hallå Alla! förlåt för dålig uppdatering idag, hade mycket att göra! hoppas ni förstår, hoppas att ni gillade första delen av historien om Sharps! jag har lite goda nyheter också, hädanefter kommer Sharps publiceras två gånger i veckan, den publiceras från och med nu även på fredagar. Jag påbörjade ett spel i Bridgeport, staden som kom med kvällsnöjen ni vet! jag hann ta två bilder på min sim:  Tog bilderna och avslutade sen, jag skriver fler inlägg imorgon efter skolan.

 Nu ska jag lägga mig snart, så detta blir dagens sista inlägg! Godnatt på er,  kära bloggläsare!

                                                  

Av Amelia - 23 januari 2011 12:15

Här är del 1 av historien om Sharps, men läs färgguiden först, den kommer här:

                             Lora=rosa

                             Vanessa=röd 

                            Övriga=blå 

Lora går in i vardagsrummet, hon planerar att prata med sin mamma om att hon verkligen vill åka till Kina.  Lora: mamma, jag vill...

  Vanessa: nej, raring. Jag vill inte höra något mer om Kina! jag har sagt att du       inte får åka, och då får du inte åka!

  Men snälla mamma!  Men mamma, om du låter mig åka så lovar jag att jag ska sköta tvätten i tre       hela veckor!

   Nej, du får inte åka hur mycket du än försöker muta med hur mycket sysslor du     lovar att göra.   Lora är besviken, med ilskna steg går hon in i en bar och tar en läsk. Hon kan       alltid tänka klart när hon fått sig en stor och härlig läsk.   Inte ens en läsk kunde få Lora på andra tankar. Hon vill absolut åka, men å          andra sidan så brukade hon och hennes pappa fiska när hon var liten och innan      Vanessa och Loras pappa skiljde sig.   Lora beger sig genast ner till sjön för att fiska, bara för att rensa tankarna. 

   Det här är värdelöst! jag kommer aldrig till Kina om jag inte kan övertala                mamma att låta mig åka! jag är stor nog att åka själv!   Under tiden så hade Vanessa funderat lite, och nu går hon ut för att ringa Lora      och prata med henne om Kina.   Hon ringer sin dotter.

   Hallå, det är Lora Sharp.

  Gumman, det är mamma! jag måst få prata med dig, kom hem.

  Ja okej! jag kommer.   Hej, mamma! vad var det?

   Jag litar på dig, du får åka till Kina.

   Menar du det? är det sant?

   Oja, helt på riktigt.    Tack, mamma! tack så väldigt mycket!

    Haha! okej, jag har bokat allt! ett rum i ett vandrarhem och en flygbiljett! och      resan äger rum redan imorgon! 

   Åh, tack snälla mamma! jag går och lägger mig på en gång, så jag orkar gå upp   imorgon!   Spänd till tusen springer Lora in i sitt sovrum.

   Imorgon ska jag åka till Kina!


                                    fortsättning följer...  

                                           

                                       fredag  

Av Amelia - 23 januari 2011 11:44

  God morgon, alla bloggläsare! historien om Sharps kommer snart! Och jag vill passa på att tacka för alla snälla kommentarer ni skickade, uppskattar dem mycket! minns ni den här bilden? jag har inte tid att skaffa en helt ny just nu, men historien om Sharps publiceras ju strax! jag bjuder på en ny bild lite senare idag!  Tack igen för alla snälla kommentarer! hejdå, kära bloggläsare!

Av Amelia - 22 januari 2011 18:56

Hallå alla! vi kom hem senare än vad jag räknat med. Därför publiceras historien om Sharps lite tidigare imorgon än vad jag planerat först. Den kommer mellan 12:00 och 12:15 istället för 18:15! Nu tänkte jag visa en liten bild:   Haha! det är så här trött jag känner mig!  

Av Amelia - 21 januari 2011 19:15

Jag funderar på att skapa en historia i the sims 3, den publiceras varje söndag från och med imorgon. Men jag presenterar huvudkaraktärerna redan nu:  Det här Vanessa Sharp. Och det här är Vanessas dotter Lora.Jag vet att de är lika till utseendet, men de är som olika som natt och dag till sättet. Lora älskar äventyr och hennes önskan är att få åka till Kina och lära sig Sim Fu, men Vanessa älskar Twinbrook så mycket att hon inte vill åka ifrån det, inte ens på semester! 

Ok, nu vill jag inte missa let´s dance, så hejdå bloggläsare!

Av Amelia - 21 januari 2011 17:45

Hejsan alla! Imorgon blir det inte lika många inlägg som det brukar bli, jag och mina föräldrar ska på museum och lär vara borta hela dagen. Men på söndag kommer det fler inlägg, här är en bild jag tänkte visa: Snygg bild va? laddar upp en till imorgon om jag hinner!     

Av Amelia - 21 januari 2011 13:24

Hej alla! förlåt för mitt korta inlägg igår, hade så mycket att göra den kvällen!  Men nu tänkte jag berätta hur det kom sig att jag började spela sims! 

Jag var 7 år och en dag var jag i leksaksaffären med min mamma, och det råkade finnas en spelhylla med barnspel. Sims 1 var bland dem, och vi tittade lite på det då det på baksidan lät som ett kul spel och det tyckte även mamma. Så det slutade med att vi köpte det och provade. Först förstod vi nada av vad man skulle göra, hur man kontrollerade de små gubbarna, men jag klurade ut det efter några dagar. Jag spelade lite grann med familjen Nyby men tydligen inte tillräckligt för när jag sen skapade min första egna familj var jag alldeles tydligt världens sims-noob. Till exempel, jag hade inte helt klurat ut det här med kameravyn så det enda jag såg var en del av köket där vasken var, och av någon anledning sa jag åt pappan att tvätta händerna typ 20 ggr i rad, förmodligen för det var det enda jag såg jag kunde klicka på. Senare skapade jag en helt ny familj där jag gjorde misstaget att köpa ett för stort hus till dem så dem hade inte råd med någonting och jag visste inte de kunde söka jobb, kunde bygga färdigheter, eller behövde plugga för att inte skickas till militärskolan. Så pappan drunkande i poolen för jag visste inte att de behövde poolstegen, jag trodde de kunde ta sig ur poolen utan den. Sen svalt mamman ihjäl för det fanns ingen mat i kylen pga att de inte hade pengar och jag som sagt visste inte hur de fick tag på det. Sen glömde jag pausa när jag själv kallades ner för middag, så när jag kom upp igen var barnen borta, fotoalbumet visade mig att de hunnit bli tagna till militärskolan. Det dröjde ett tag innan jag ville försöka med sims igen. Men jag kunde inte hålla mig ifrån det så länge, så när vi hittade Complete Collection som gav mig mycket mer att spela med, fick jag fler idéer och hade roligt. Det var så mitt verkliga simsäventyr verkligen tog sin början.


En julafton hos min faster och farbror några år senare när jag var ca 9 år, fick min ena kusin sims 2 i julklapp och jag följde med till hennes rum när hon gick för att prova det; men vi hann knappt starta det förren vi kallades tillbaka upp. Jag glömde bort sims 2 lite efter det och fortsatte spela sims 1, tills jag var 11 och var hemma hos en ny kompis och vi spelade sims 2, hon visade upp vad hon gjort där och allt. Jag blev helt tagen av det, och samma dag övertalade jag pappa att skaffa grundspelet och Året Runt. Jag hade ännu mer kul med det än med sims 1. Mitt intresse för sims bara växte.

 

När jag var 12-13 började min kompis och en kille i vår klass prata om sims 3, som tydligen hade funnits i ett par år redan och jag hade helt missat det, eller ja missat och missat. Sanningen att säga så hade jag ignorerat det för att jag visste att min dator på den tiden förmodligen inte skulle klara av sims 3. Båda två hade spelen och de blev förvånade när jag inte hade det. Jag fick höra en hel del om sims 3 från dem, vilket förberedde mig lite för det när jag samma eftermiddag tog upp det med mamma och jag bestämde mig för att chansa och önskade mig sims 3 + Drömjobb och Destination Världen i julklapp. Sagt och gjort, julafton det året kom, sims 3 väntade under granen. Jag spelade sims 3 ofta, trots att jag även gick tillbaka till sims 2 ibland. Jag hade verkligen blivit en simmer då.

Så gick det till, vi ses bloggläsare!

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards