Simblogg

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Amelia - 3 februari 2011 15:27

Hejsan! här några tips och fiffiga fusk till sims 2, sedan kommer lite tips till sims 3! sims 2 tips är skrivna med blå text och sims 3 tips är skrivna med röd text.


Vill du ha det roligare med simmarna? skriv in boolprop testingcheatsenabled true, sedan klickar du på en sim som är barn, tonåring, vuxen eller åldring  och väljer spawn... bland alla alternativ sedan thombstone of L and D. En gravsten dyker upp intill din sim, klicka på den och välj age baby och sedan t.e.x toddler om du valde en  barnsim eller vuxen eller tonåring eller åldring, (spelar egentligen inget roll) och ta sedan upp fuskrutan igen och skriv Move_objects on. Nu raderar du din sim, och sedan håller du in shift och trycker på sopptunnan och välj reset age during eller något. Men hur som helst så dyker simmen du raderade förut, upp igen! om du valde en barnsim och sedan satt honom/henne på toddler innan du klickade bort simmen så kommer den tillbaka och ser ut som ett barn, men sitter på marken och låter som ett småbarn m.m och nu kan din vuxna sim lyfta upp det där "småbarnet" och sätta det i barnstolen och ge det mat och du kan göra precis allt som du gör med ett vanligt simsmåbarn! 

                                       Have fun!  



Här är ett användbart fusk till sims 3 spöken! 

Om du dödade en sim och kanske inte fick möjligheten att spela med det och vill att det ska stanna kvar ändå och inte försvinna tillbaks till underjorden så skriver du in testingcheatsenabled true och väntar sedan på att spöket ska dyka upp. Håll sedan in shift och tryck på graven och väljer föremål... ta bort den. Du kommer se att spöket inte försvinner på morgonen. Det stannar kvar, för alltid, åtminstone tills du tröttnar och klickar på spöket och väljer föremål... ta bort den. Och vips, spöket är borta! men nackdelen är att du aldrig kommer att få se spöket igen om du raderar själva spöket! 

Men om du har sådan tur att du får möjligheten att spela med spöket så kommer spöket att ha sin grav i sin ryggsäck. Klicka på graven i ryggsäcken och välj "återvänd till underjorden" du blir tillfrågad en gång om du verkligen vill skicka tillbaks spöket till underjorden igen. Om du väljer att du är säker så förvinner spöket, jag tror, (men jag är inte 100 % säker) att det kommer och går på nätterna som förut.

                             Have a nice time with the ghost!

                                                  

Ursäkta att det inte blev några bilder, men jag har inte tid att skaffa fram bilder till allt. Ses, bloggläsare!

                                       Kommentera gärna!  

                                  


Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards