Simblogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Amelia - 17 mars 2011 15:14

Jag kollade just på statistiken, och såg att igår hade jag slagit rekordet för hur många besökare som kollar min blogg! 48 stycken, jösses! Tack så jättemycket!

Ni är alla värda minst 10000 guldstjärnor var! Ja, om jag hade några guldstjärnor, vill säga! Men jag har den här:  !

Jag har även lite goda nyheter, det kommer komma en berättelse till! Bilderna är på karaktärerna är på G!


Av Amelia - 16 mars 2011 18:33

Angående den förra omröstningen om jag ska ha en veckans låt, så har ni lite olika. Några undrar vad som menas med det så menar jag att jag laddar upp en låt från Youtube per vecka. Kan ni kommentera vilken du röstade på och varför du röstade så. Tack!        

Av Amelia - 16 mars 2011 15:11

Här kommer historien om Tina Char del 8. Ledsen för förseningen!

                                              Tina=lila

                                              Alicia=grön

                                               Samantha=röd

                                               Rafael=blå

                                             Övriga=vinröd

Sov gott, Cecilia.

Jag fattar inte att vi hade plats för tvillingarnas sängar ändå.

Vårt hus blir lite trångt nu när tvillingarna flyttar in.Och godnatt till dig också, Angela. Vart ska du, Rafael?

Jag ska ut, det är en sak jag måste göra.

 Vadå?

 Jag ska träffa en karl, jag kommer hem senare.

Jaha?

Vi ses senare då.Tidigt nästa morgon bestämde Tina sig för att fråga Rafael vad han skulle göra igår kväll.

Det är en överraskning, vi måste åka till den. Ta med tvillingarna!

Är det inte bättre att lämna de här med en barnvakt tills vi är tillbaka?

Vi kommer inte tillbaka, så ta med dem!

"Vad pratar han om??"

 Kom nu, vi tar en taxi! Allt är redan betalt, vi måste bara åka dit. Vi är snart framme.

Jag kan fortfarande inte förstå vad som pågår.Så, nu kan du öppna ögonen!

HIMMEL!! Så vi ska bo......HÄR??!!

Ja, det här är vårt nya hem! Karlen jag skulle prata med visade mig det här huset igår, så jag har redan sett allt därinne. Men du får gå in och kolla hur det ser ut, var beredd på att bli högst imponerad!Oj! Är det här vardagsrummet?? Det är underbart!

Matsalen är precis till höger, kolla in den!Oooooooooj!!!!! Snacka om lyxig matsal, alltså!Åhhh!! Vilket underbart kök, här kommer det att bli rena nöjet att laga mat!Vilken utsikt, ojoj! Jag har aldrig sett något liknande förut! Kolla, Cecilia!Och vi har en inomhuspool som man når från andra våningen! På tal om andra våningen, den måste jag kolla in den nu!Putta omkull med en fjäder, vi har ett hemmagym! Vad finns det mer, tro?En obäddad säng, men herregud! Vilket fint sovrum. Perfekt för mig och Rafael!Vilket stort och fint badrum! Helt otroligt!Ett sovrum till?? Aha, det blir perfekt för tvillingarna när de blir äldre.

Tiiiinaaa!! Det är någon här som vill träffa dig och Cecilia!


                                     Fortsättning följer...


                                             tisdag                              

Av Amelia - 15 mars 2011 21:35

Om ni undrar om Tina Char så kommer hon direkt efter skolan imorgon innan jag åker till stallet! Jag har bilderna, men jag måste lägga mig strax, så jag hinner knappast skriva delen på 2 minuter! hoppas ni förstår!

Jag vill också tacka för ert stöd, tack så jättemycket!!

Ses, kära bloggläsare!           

Av Amelia - 15 mars 2011 16:02

Hejsan! Jag kollade just resultatet på senaste omröstningen, det är många som följer bloggen! Tack så mycket till alla de som följer bloggen! Men nu till det negativa, någon hade röstat på "det kvittar! jag kom hit en gång, men jag kommer inte igen!" Vem sa så? och varför? Är min blogg så dålig?   

Av Amelia - 13 mars 2011 15:13

Här kommer Sharps del 15. Här är färgguiden:

                                                  Vanessa=röd

                                                  Lora=rosa

                                                   Tom=grön

                                                   Erik=orange

                                                  Övriga=blå

"Nämen, ett paket till Lora! Titta här, det här paketet kom just och det är till Lora!

Det måste vara hennes nya skoluniform.

Hoppas att den är fin!

Det finns bara ett sätt att ta reda på det, prova den!Den var väl fin, Lora?

Kolla på tyget, äkta sammet!

Nä, jag ser ut som om jag ska på begravning eller nåt sånt!

Kom igen, du skulle sett min gamla skoluniform! Den var så ful, men alla hade den. Nu kommer alla på din skola att vara klädda sådär, du blir inte den enda!

Usch, jag hatar den ändå!

Det är klart att den kunde varit ljusare, men din skola är ju inte direkt ny. Usch, jag önskar att jag slapp ha den där fula uniformen imorgon!Åh hopp! Sådär, dags att sova, raring!

 Dada!Nästa morgon...

Redo att visa upp din nya skoluniform?

Har jag något val?

Egentligen inte. På med uniformen nu!Den är jättevacker, Lora. Så mycket snyggare än vad min egen var.

Vad gjorde du med din uniform då?

Haha! Jag hade högsta betyg i syslöjd, så när jag gick ut gymnasiet sydde jag om min skoluniform så den blev trendig och snygg!

Det tänker jag göra när jag gått ut gymnasiet.

Kom, jag skjutsar dig till skolan.   Jobba flitigt nu, och kom ihåg att alla i din klass har de där uniformerna.

"Man kan alltid hoppas att rektorn ändrar sig i sista minuten om de här hemska uniformerna, och låter oss ha våra vanliga kläder istället!" "Okej, dags att åka hem till herr Bayless och börja med renoveringen i hans sons rum.Bra jobbat, min son kommer att älska sitt nyrenoverade rum.

Härligt att höra, herr Bayless. Så, renoveringen hos Dennis Racket är klar. Borde ringa honom och meddela att renoveringen i hans dotters rum är klar.En timme senare...

Dags att hämta Lora från skolan.Hej, gumman! Hur var det i skolan?

Ganska bra, men uniformen var verkligen obekväm, och jag var den enda som hade den!

Det betyder att de inte har fått sina uniformer ännu.

 Lärarna gav oss i uppgift att skaffa deltidsjobb.

Tänk att det visste jag, så jag ordnade ett deltidsjobb på snabbköpet. Men de vill att du kommer dit genast för att skriva in dig på listan med anställda.

På snabbköpet? Jag som hade hoppats på något roligare jobb.Jag kör dig till snabbköpet.

Är kassörska verkligen det enda jobbet du hittade?

Japp! Men oroa dig inte, du ska se att det blir roligare än du tror, Lora!Jag väntar här utanför på dig här utanför.Så, chefen tyckte att jag passade som kassörska.

Bra, nu kan vi åka hem.Hej hej, där är ni ju!

Lora har skaffat deltidsjobb på order från skolan.

Jaså? Hur gick det då?

Jag är numera kassörska på snabbköpet.


                                  Fortsättning följer...


                                        fredag       

                     

Av Amelia - 12 mars 2011 14:17

Här kommer äntligen del 2/2 av Sharps del 14!

                                             Vanessa=röd

                                              Lora=rosa

                                              Tom=grön

                                              Erik=orange

                                              Övriga=blå

Jobba hårt nu, Lora.

 Det är väl självklart, har jag någonsin kommit hem med ett dåligt betyg?

 Man vet aldrig eftersom du smet ut inatt, vad hittar du på härnäst?

Mamma, jag har ju sagt att jag vaknade av något konstigt ljud!

Riiiiing!

Ojdå, jag måste skynda mig!

 Och jag måste skynda mig till renoveringen hon Buck Green.Buck: Du har gjort ett rätt bra jobb, men du hade kunnat göra ett bättre jobb ändå.

Förlåt, herr Green.Nu måste jag gå.

Tack för att du försökte ändå, jag uppskattar det.

Varsågod.Mary: Jag känner knappt igen mitt hem.

Är det positivt eller negativt?

Mycket positivt, jag älskar renoveringen du gjorde!

I så fall, varsågod.Hallå, herr Racket? Ert nya sovrum är klart.

Max: Underbart, jag kommer och tittar. Någon timme senare...

Jag gillar verkligen mitt nya sovrum.

Härligt att renoveringen är till er belåtenhet.Hemma på kvällen...

Mamma, snälla förlåt mig för att jag smet ut inatt!

Ta det lugnt, Lora. Jag ska be om ursäkt för att jag drog upp himmel och jord över det, du var ju ändå bara några meter ifrån vårt hus.

Så du menar att jag är förlåten?

Det var jag som överdrev, förlåt mig."Skönt att mamma och jag är sams igen, nu kan jag koncentrera mig på läxorna!"Nå, Melanie? Har du haft det bra idag? Tog Erik hand om dig?

Haha! Jadå.

Så bra.


                                       Fortsättning följer...


                                               söndag               


Av Amelia - 12 mars 2011 00:16

Minns ni att jag skrev att del 2/2 av historien om Sharps del 14 skulle komma när jag kommit hem från Globen? Jag har nu just kommit hem, men jag är helt utkörd och utpumpad! Jag orkar inte spela sims nu, dessutom är det för sent att göra något alls mer idag!

Jag ber verkligen om ursäkt, del 2/2 kommer direkt imorgon bitti istället! Hoppas ni förstår!

                                                    

Godnatt, kära bloggläsare! 

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards