Simblogg

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Amelia - 23 april 2011 17:55

Glad Påsk, allihop! Här kommer Tina Char del 13, hoppas ni gillar den! I den här delen kommer en ny person, så hon får en egen färg!

                                                                                                                         

                                              Tina=lila

                                              Rafael=blå

                                              Alicia=grön

                                             Samantha=röd

                                             Wilma=cyan

                                             Angela=orange

                                             Cecilia=ljusrosa

                                             Ariella=chockrosa                                               Del 13                   Rafael, imorgon kommer min kusin på besök. Hon skickade mig det här brevet.

Men vad är det med det då?

Hon är inte direkt lugn av sig, och även om vi är kusiner så ser vi varandra mer som kompisar än som kusiner.

Gör ni?

Ja, och hon vet heller inte om att jag är gift med dig, faktum är att hon vet inte att jag är gift över huvud taget.

Men vad gör det? Vad är problemet?Jag är rädd att såra henne...

Äsch, Tina!  Hon behöver ju inte veta något om att vi är gifta!

Du har nog glömt en pytteliten detalj, när hon ser Angela och Cecilia så kommer hon fatta! Hon är inte dum!

Ojdå, det tänkte jag inte på. Men bara lugn, jag ska tänka ut något.Godnatt, Cecilia! Sov gott.Tina! Nu vet jag hur vi gör! Du och Ariella går ut någonstans, tills hon är trött och vill åka hem! Jag stannar inomhus med Cecilia och Angela, och Ariella kommer aldrig in i huset!

Det var den mest galna idé jag någonsin hört, så galen att den faktiskt kan fungera! Men nu går vi och lägger oss...Men mitt i natten  kom en inbrottstjuv!Hallå, polis! Vi har inbrott, hjälp!

Polisen: Vi är på väg, ingen panik!Vad är det för oväsen?

Vi har inbrott!

Va??? Säg att du har ringt polisen!

Det har jag, de är på väg!Tjuven hann tyvärr komma undan, men vi ska ta honom nästa gång. Lita på det!

Tack ändå.På morgonen skyndade Tina sig att göra sig i ordning och städa upp i huset, ifall Ariella tvunget skulle vilja komma in.Om det är något jag inte gillar, så är det att sköta tvätten! Men det är bäst at göra det så inte stället ska se ut som en soptipp och lukta unket!Pling plång!

Okej, nu är hon här. Kom ihåg vad vi kom överrens om!Heeej, kusin!

Hejsan, Ariella! Du är dig minsann lik sedan vi sågs sist! Samma vilda festprisse som alltid!

Haha! Kom nu, jag vill se hur hur ditt hem ser ut på insidan nu!

Nej, jag tycker vi drar ut till "Jockesbaren" istället!

Åh, du känner mig så väl! Du vet att jag inte kan motstå drinkarna på "Jockesbaren"! Jag hänger på!Kom, vi åker i min egen bil dit!

Har du en egen bil? Sååå coolt, nu kör vi!Nämen hej, Alicia!

Hej kompis, vem har du med dig?

Det här är min kusin, Ariella!

Öh, Tina, vem är det här?

Det är min gamla klasskompis från högstadiet, Alicia heter hon!

Vad menar du?                       


                                             

Av Amelia - 23 april 2011 00:05

Ok, här kommer historien om Sharps del 22. Håll till godo!

                                                                                                                         

                                                Vanessa=röd

                                                Lora=rosa

                                                Tom=grön

                                                Erik=orange

                                                Melanie=cyan

                                                Albert=mörkt lila

                                                Claire=ljusrosa

                                                Övriga=blå

                                                 Del 22                Lora sov oroligt den natten, mardrömmarna omslöt hennes tankar."Jag måste springa, jag har ingen aning om vad som jagar mig,. men det får inte ta mig!" Plötsligt ändrades drömmen till något helt annat, plötsligt drömde hon att Vanessa skrek åt henne!Ahhh!! "Pust... Det var bara en dröm... tack och lov! Är det morgon? Nej, det är mitt i natten, bäst att somna om igen..."Drömmen kom som tur var, inte tillbaka mer den natten, men Lora hade inte glömt den alls!Jaha, då var det dags att ta på sig sin fula skoluniform igen! Usch, jag önskar att den var snyggare!Lycka till i skolan idag, min stora och mogna affärskvinna!


Håll mun, mamma!

Vadå? Du ser så vuxen ut i din skoluniform, att det blir svårt att tro att du bara är 16 år. Du ser ut som en riktig affärskvinna när du har den där uniformen, så enkelt är det!

Jag vill inte ha den, kan du inte be skolans rektor att avskaffa de här uniformerna?

Kanske, men det är inte varje dag ens dotter ser så vuxen ut!

Men mamma! 

Haha! Jag skojar ju bara med dig, hejdå!Såja, Melanie, mamma måste till jobbet nu. Men Erik kommer att vara med dig! Visst Erik??

Haha! Visst, det ska jag!Då går jag då, hejdå!

Aha!

Hejdå, Vanessa!"Ja, här måste det vara. Jag måste ha kommit rätt nu! Dags att sätta igång med renoveringen!"Du har gjort ett bra jobb med min nya skrivkammare, tack!

Varsågod, nu måste jag skynda till nästa renovering!

Lycka till, hejdå! Och tack ännu en gång!Tusan, min kund är Tom Lowe! Åh, det här jobbet börjar gå mig på nerverna! Det är solklart vad jag gör allra först imorgon bitti!Tja, det blev okej. Inte alls perfekt, men det duger.

Jaha, bra. 200 simdollar, tack!

Okej, här!Bra jobbat, jag är verkligen nöjd! Min son kommer att älska sitt nyrenoverade rum!

Vad bra, hoppas att han uppskattar mitt jobb då.Renoveringen är klar, herr Castor.

Eftersom vi är vänner nu så kan du kalla mig Robert.

Okej, Robert.

Då ska vi kolla hur mitt nya sovrum ser ut.Det är jättebra, jag älskar den nya TV-n!

Vad bra, nu måste jag rusa!Är inte Martina Bjelke här? Och min arbetstid är slut för dagen, så då är det väl lika bra att åka hem!Då går jag hem då.Puh, nu vet jag vad jag vill! Säga upp mig från jobbet på snabbköpet! Undrar när mamma kommer?

        

                                         fortsättning följer...   

                  

           

                                                 

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards