Simblogg

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Familjen Monty del 6 extra lång del

Av Amelia - 18 maj 2011 19:02

Här kommer del 6 av familjen Monty. Hoppas ni gillar den! I den här delen dyker det upp tre nya personer, så de får egna färger!

                                                                                                                         

                                                 Carina=cyan

                                                 Johanna=grön

                                                 Anita=röd

                                                 Tobias=blå

                                                 Lucas=orange

                                                 Allison=rosa

                                                Martina=lila (Hon är Allisons mamma!)

                                                Joe=ljusgrön (Han är Allisons pappa!)

                                                Övriga=mörkt lila                                                    Del 6                  Att bara vänta på att mina döttrar ska komma hem börjar bli tråkigt! Vad skulle Oskar råda mig att göra? Skaffa ett jobb, såklart!Skönt att tidningsbudet var här tidigt! "Okej, nu ska vi se... det finns bara tre lediga jobb, stylist, läkare och brandman! Hmm... jag hatar att se blod, så läkare är uteslutet! Och Oskar gick ju bort i en olycka med sin brandbil, så jag är rädd! Så det får nog bli stylist, jag åker till salongen och ansöker om jobbet!"(Samtidigt utanför skolan!)

Nämen, det där är ju Tobias bil! Jag hann aldrig se var han och hans pappa bor, så jag kan ju följa efter Tobias bil och hälsa på dem!Åh, Johanna! Jag visste inte att du skulle komma hit idag. Kom in, vi kan prata mer därinne!

Tack!Det är verkligen hemtrevligt här, men lite litet kanske. 

Tja, det är ju bara jag och pappa som bor här. Så den här ytan räcker för oss.Tobias, nu när vi är ihop så jag inte att vi ska ha några hemligheter för varandra. Och det är några saker som jag vill avslöja för dig, kan vi snacka någonstans lite ostört? 

Jo, det är ju ledigt på lekplatsen utanför skolan nu, så vi kan prata där! 

Fint!

Pappa, vi går ut!

Okej, Tobias! Kom hem i tid bara!

Ja ja!Jag måste faktiskt också berätta lite grann.

Du får börja då.

Det handlar om min mamma och min lillebror.

Har du en lillebror?

Ja... nja... jag HADE en lillebror, men han försvann spårlöst! Han var i praktiskt taget nyfödd när han bara försvann från sin vagga en dag. Mamma gav sig genast ut och leta, helt utan förvarning, pappa försökte få henne att lugna sig och ringa polisen istället. Men hon lyssnade inte, hon gick ut genom vår grind för 8 år sedan, vi har inte sett henne sedan dess. Inte min bror heller, så pappa och jag kunde inte göra något. Så vi är rätt säkra på att både hon och min bror har dött.

Åh! Så sorgligt, jag beklagar verkligen!

Men vi vet såklart inte helt säkert, men det är vad som är mest troligt...Nåja, vad skulle du berätta?Du vet nog redan om vad som hände min pappa för 7 år sedan...

Bara lite grann, men hur det gick till vet jag inte.

Min pappa var brandman, och han hade varit det så länge jag kan minnas. Men en kväll för 7 år sedan, var han på väg hem i sin brandbil när han krockade med en annan brandbil och den välte omkull. Pappa åkte med ambulans till sjukhuset, där dog han, efter en vecka på akuten. Sedan den dagen så har mamma inte varit sig själv, alltså den glada och positiva Carina, har hon inte varit sedan dess.

Ojdå! Vad sorgligt, jag beklagar!

Men det känns fortfarande som om han är med mig, även om jag vet mycket väl att han inte finns kvar hos oss. Förresten, när det där hände bodde vi inte här, utan i Bridgeport i en liten lägenhet. När min pappa gick bort, vägrade mamma bo kvar i stan, så vi flyttade hit till Sunset Valley."Jag fattar inte att mamma låter mig cykla ut och leta upp Johanna! Men jag vet ju var hon är, så det blir inte svårt!"Johanna?


Ja?

Din syster står där nere.

Vad gör du här, Anita??

Mamma ville att jag skulle leta efter dig, och det är ju väldigt sent!

Okej, jag kommer ner.

Ja, jag antar att jag också ska gå ner härifrån.Öh, Johanna? Jag skulle uppskatta om du inte sa till någon om det jag har berättat idag.

Självklart berättar jag inget för någon om det! Och jag skulle uppskatta om du inte sa något om min pappa till någon, okej?

Såklart inte! Och tack för att du lovar detsamma!

Äsch då, ingen orsak!Hejdå, Tobias!

Vi ses, Johanna!Kom nu, Anita! Vi åker hem med bil istället för cykel!

Toppen!Förresten, Johanna?

Vad är det??

Vad pratade ni om där uppe på klätterställningen?

Det angår inte dig, var tyst bara!Välkomna hem.

När kommer Allison?

Imorgon bitti eller på förmiddagen.Åh! Jag går till mitt rum!VARFÖR HAR JAG EN SOFFA I MITT RUM HELT PLÖTSLIGT?!?!?! MAMMA!!Mamma! Vad menas med att sätta en soffa i mitt rum bara sådär???Den ska du sova på när Allison kommer hit.

VAD SA DU?! Ska jag sova på en soffa och inte i min säng??

Allison ska sova i din säng, lär dig att vara gästvänlig för en gångs skull, Johanna!Gästvänlig?? Du väljer henne före din egen dotter!

Lugna dig, Johanna! Hon är bara här tills hennes föräldrar är tillbaka från sin affärsresa!

Jag fattar inte att...

Vadå?... att du föredar släkten före din egen dotter!Johanna, vart ska du??

Jag åker till Tobias, jag tänker sova hos dem inatt!

Men vad nu?"Hoppas bara att jag hinner hem till honom innan polisen hittar mig ute!"Johanna, vad gör du här så här dags?

Får jag komma in?

Öh... visst, okej, kom in bara!Jag undrar om jag kan få sova över här hos er inatt?

Varför vill du det?

Jag är sur på mamma, hon har sett till så min kusin Allison får sova i min säng och jag på soffan, medan hon är hos oss! Jag vill inte sova hemma inatt, jag behöver sova någon annanstans!

Ja, pappa sover och vi har tyvärr ingen extra säng åt dig.Jag behöver ingen säng, jag kan sova på soffan här.I så fall, känn dig som hemma!

Åh, tack!Vad ska jag ta mig till med Johanna? Jag får helt enkelt lita på att Lucas och Tobias tar väl hand om henne.Johanna la sig på soffan och somnade.I gryningen vaknade hon och gjorde klart sin läxa.Attans, jag blir sen till jobbet! Måste rusa på en gång!Kund: Min nya make up är jättefin, du har lyckats bra! Visst är du den nya stylisten?

Ja.

Här är lite dricks!(Samtidigt, utanför deras hus!)

Då så, här bor dina kusiner och din faster.

Jag vet, mamma.Vi ses om ett par veckor då, älskade vännen.

Hejdå, mamma!Vi ringer så ofta vi kan, min söta lilla flicka.

Hejdå, pappa!Ha en trevlig resa, jag älskar er!

Ha det så trevligt här, vi älskar dig också!

Kom nu, Martina! Annars missar vi flyget.

Ja ja, lugna dig, Joe! Jag kommer!

Sköt om dig, Allison! Hejdå!

Hejdå!"Herregud! Så många tidningar, tänker de aldrig på att städa här?""Dörren är låst, jag antar att min faster och mina kusiner redan har gått ut."




                                                                                                                       

                                              Fortsättning följer...                              

               

      

                                                  

                                                 


                                        

                                              

 
 
Trude

Trude

19 maj 2011 14:26

Bra del!

http://insidemyself.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelia - 13 februari 2015 21:55

Hej allihopa!  Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev sista inlägget. Men som ni kanske har räknat ut så har jag slutat att blogga. Detta av flera anledningar:  1. Min stationära dator som alla mina simsspel är installerade, är helt kap...

Av Amelia - 26 maj 2014 15:15


Hej, allihopa.        Det har nu gått flera månader sedan senaste inlägget, jag vet. Men jag funderar faktiskt på att sluta blogga, tråkigt nog. Nåja, jag kanske inte slutar helt. Jag vill inte ta bort bloggen, för det vore synd att kasta bort allt...

Av Amelia - 3 januari 2014 18:30

Hejsan, allihopa! Nej, ni ser inte i syne- här kommer faktiskt del 14 av Tiaras liv. För att gottgöra att jag inte uppdaterat på länge, så gjorde jag en extra lång del som nyårsspecial precis som förra delen var en påskspecial, minns ni? I alla fall,...

Av Amelia - 1 januari 2014 17:47

Hejsan, allihopa. Japp, jag vet att jag inte har bloggat på evigheter, men jag har mina skäl. I alla fall, nu är det nytt år igen (2013 gick riktigt fort, tycker ni inte?). Jag fick Sims 3 In I Framtiden i julklapp, men har nyss börjat spela det. Jag...

Av Amelia - 6 november 2013 21:19


Hejsan, allihopa! Jag är hemskt ledsen för att jag inte har bloggat på nästan en månad, och ja, lovet är slut. Jag trodde att jag skulle få en stund över på lovet, men vi gjorde så mycket nästan varenda dag så bloggandet blev inte av. I måndags tänkt...

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards