Simblogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Amelia - 10 maj 2011 18:41

Jag ger upp, jag fattar inte! Vart är de där förbaskade bilderna?? Jag blir bara så irriterad, det fungerade förut! 

Jag blir galen, jag har tagit bilderna, men var finns de?? Jag har letat överallt, men inte ett spår av dem! Typiskt!

Sorry, jag får ge er tipset utan bilder då! Förlåt!

Jag börjar direkt! Synd bara att det inte blir några bilder till det!

Som sagt, jag fattar inte varför det alltid är jag som har otur!!  

             

          Båda bilderna är tagna från internet, de passade ihop med min                            sinnesstämning när jag inte hittade mina bilder!     

Av Amelia - 10 maj 2011 15:27

Bilderna var tagna, allt var klart, tipset till sims 2 var redo at skrivas, MEN när jag skulle ladda upp dem, så fanns inte bilderna! Alla bilder finns, alla utom de jag BEHÖVER!!

Så typiskt! Nu får jag göra om allt, ta nya bilder, och bara hoppas att de nya bilderna finns bland mina sparade dokument under fliken sims 2!

Men det gör jag senare, nu ska jag se på en film och äta fruktmusli, så kanske jag orkar försöka igen!                 

           

           Nu ska jag äta fruktmusli, som sagt! Så vi ses senare!  

Av Amelia - 8 maj 2011 14:57

Här kommer historien om Sharps del 24. Hemskt ledsen för förseningen, hade en hel del att stå i. Så jag hoppas ni gillar delen!

                                                                                                                         

                                                Vanessa=röd

                                                Lora=rosa

                                                Tom=grön

                                                Erik=orange

                                                Melanie=cyan

                                                Albert=mörkt lila

                                                Claire=ljusrosa

                                                Övriga=blå                                                  Del 24                

Okej, Melanie. Dags att du lär dig prata, det är ju din födelsedag imorgon, och då måste du kunna allt detta!

Aha! Haha!Kan du säga "dammvippa"?

Da!

Säg efter mig: "damm-vippa"!

D-a-ammvippa!

Nästan rätt, försök säga "damm-vippa" "damm-vippa"! förstår du?

"Damm-vippa"!

Bra! Nu testar vi med att säga hela ordet, "dammvippa"!

"Dammvippa"!

Jättebra!Kan du säga "hjärta"?

"Hjäja"!

Nej, inte "hjäja", utan "hjär-ta"!

"Hjäj-ta"!

Lyssna hur jag uttalar det, "hjärta"! "hjär-ta"!

"Hjär-ta"!

Bra, gumman! Nu försöker vi säga hela ordet, "hjärta"!
"Hjärta"! Haha!Nu kan vi säga... "bjällror"! Kan du säga "bjäll-ror"?

"Bjäll-ror"!

Jättebra, Melanie! Nu säger vi hela ordet "bjällror"!

"Bjällror"!Kan du säga "ru-bin"?

"Ju-bin"

"Ru-bin"!

"Jubin"!

Nästan! Försök igen, säg "rubin"!

"Rubin"!Otroligt! Jättebra, gumman!(Samtidigt utanför skolan!)

Nu vet jag vad jag ska göra innan jag åker till jobbet, säga upp mig från det!Nu åker jag och hämtar Lora, ses om en stund.

Okej!"Äntligen kan jag fokusera på annat, som att förbreda inför Melanies födelsdagskalas imorgon! Åh, tur! Här kommer pappa!"Hej, pappa!

Hoppas att du inte glömt att Melanie fyller år imorgon, Lora!

Hur skulle man kunna glömma det, när du går runt och påminner oss var tionde minut?

Jag vill inte att något ska gå snett på hennes födelsedag!

Suck... kom nu så åker vi hem!(Några timmar senare, hemma!)

Var nu en snäll flicka, och sitt still på pottan!

Ja!(Yttligare två timmar senare!)

Jättebra, Melanie!Godnatt, Melanie! Du behöver sova om du ska orka med din födelsedag!

Aha!(Nästa morgon!)

Mamma, jag åker till skolan nu.Kom bara hem i tid, så vi hinner köpa Melanies födelsedagstårta!

Okej, ses senare!(Senare på dagen, klockan 15:00!)


MELANIE!!!!

Såja, gumman! Blås ut ljusen nu!Kom igen, syrran! 

Blås!

Melanie, Melanie!Heja Melanie!

Haha!

Melanie!

Melanie, Melanie!Och så började Melanie växa upp...... till ett fint barn!      Jade: attans! Missade halva festen!Melanie började småprata med gästerna, även med hennes pappa. (Som hon inte visste var hennes pappa!) Melanie, Tom är din pappa!

Är han?

Det stämmer, Melanie!Grattis på födelsedagen, min stora flicka!

Men pappa, hur kommer det sig att jag inte  bor med båda mina föräldrar?

Jag är inte säker på om jag är den rätta att berätta det för dig, Melanie!

Men vem ska jag fråga då?


                                             Fortsättning följer...                  


   

Av Amelia - 6 maj 2011 17:57

Jaha, åter ligger man efter med uppdateringen igen. Förlåt, har haft så mycket att göra så jag glömde att uppdatera bloggen! :(

Idag var det en riktigt jobbig dag, massor att stå i, dessutom extra idrott samma dag som vanliga idrotten! Alltså TVÅ idrottslektioner på en och samma dag, himmel! Nåja, jag måste göra det, om jag inte vill få underkänt i idrott. Men det är riktigt krävande och jag gick miste av halva svenskalektionen!

Men nu byter vi ämne, imorgon är det nog fjärde helgen vi åker till Länsmansgården i hopp om att elevutställningen ska hållas. Först kollade vi 11 Mars, då fanns den inte. Sedan åkte vi dit igen 30 Mars, men ingen utställning! Sedan 7 Maj, ingen utställning!

Men nu äntligen är det klart, elevutställningen börjar imorgon! Utställningen som aldrig blir av, verkade det som efter ett tag. Stod fel datum i hembrevet, så jag blev bra snopen förra helgen, jag hade sett fram emot att få visa min konst för mina föräldrar och min mormor, men så var det ingen utställning! Men den är imorgon, det var på tiden! :)


Och här är en liten kul video, en trailer från sims 1!Lustig video, men det stämmer inte ett dugg överrens med hur sims 1 verkligen är!

                                                  

Av Amelia - 4 maj 2011 21:05

Kollade just vad som just kommit in i min mail. Jag hade fått en header av Andrea, den är jättefin! Väldigt fin, men den jag hade innan dög bra för att den var somrig. Jag kan ju använda den här lite senare, är det ok?   

Av Amelia - 3 maj 2011 19:49

Här har vi nästa machinima. Gråa bilder är minnen och de i färg är nutid.


                       

Ok, vad tror ni hände nu? Kommentera om ni tror att ni vet!

Av Amelia - 3 maj 2011 15:01

Här är del 14 av historien om Tina Char. Den är lite längre än vanligt den här gången. Härnäst på tur har vi min machinima och sedan till sist nästa kapitel ur min bok.

                                                                                                                         

                                                    Tina=lila

                                                    Rafael=blå

                                                    Alicia=grön

                                                   Samantha=röd

                                                   Wilma=cyan

                                                   Angela=orange

                                                  Cecilia=ljusrosa

                                                  Ariella=chockrosa


                                                  Övriga=vinröd                                                                                                    Del 14                          "Vad ska det här betyda? Snälla Tina, fråga henne inte om hon vill följa med! Snälla..."Jag är här med min kusin, vi ska upp till Jockesbaren!                                     Så kul, jag kommer precis därifrån. Men det är inte lika livligt längre som det är på andra barer runt om i Bridgeport.

Varför? Det brukar ju vara så kul och livligt där.

Det har varit inbrott där inatt. De stal stereoanläggningen. Så nu är det bara klassisk musik där, och folk somnar av att höra den! Dessutom har bandet som skulle spelat där nu, bara bangade ur!

Kommer du, Tina??

Jag kommer, Ariella! Ledsen jag måste gå!Det är lugnt, jag måste ändå hem till min dotter.

Okej, hejdå! Vi ses!

Det gör vi, hejdå!Så det här är Jockesbaren??

"Alicia hade rätt..."

Ja, det är det.Jag vet i alla fall vad jag tycker, den här baren suger!!Kom, Ariella! Jag vet en annan bar som är bättre än den här!

Det är bäst det den är bättre än det här sömnpillret!

"Sömnpillret? Haha, du är för rolig, Ariella!"Ärligt talat är jag förvånad, Tina! Jag trodde Bridgeport hade bättre barer, Jockesbaren var bättre förra gången jag var på besök i Bridgeport!

Det hade tydligen varit inbrott här inatt... nåja, nu åker vi till Lyckorummet. Dit musiken aldrig slutar!Den här vägen, kom nu, Ariella!

Jag kommer! Härinne måste vi ha finkläder. Det här är en VIP-bar!

Då kan vi väl inte komma in?

Jodå, jag är faktiskt lite känd här! 

Men jag då?

Du är ju med mig, så då måste dörrvakten släppa in oss båda!"Hmm... schysst ställe!"Ariella, vad gör du??

Det jag älskar att göra......dansa!Dansa får du gärna göra, men kan du inte dansa på golvet istället??

Jovisst kan jag det, men dansa på bänken är roligare!

Åh, snälla, Ariella! Kom ner, jag skäms ju för dig!Okej då, vad tråkig du är!

Det finns ett fint dansgolv som väntar på din närvaro, Ariella!Inte lika roligt som att dansa på bänken, men det här får väl duga!

Jag slipper åtminstone skämmas för dig!Kolla mina schyssta dansmoves, Tina!

Coolt, Ariella...

Ah! De har en gitarr, jag älskar gitarrer!"Hon spelar lika falskt som hon sjunger, hehe!"

Visst spelar jag fint, Tina?

Javisst! "Inte!"(Efter en hel timme av falskt gitarrspelande)


Jag är lite trött nu, Tina. Kom, vi åker hem till dig! 

"Ojdå..." Öh, visst!Ariella, jag måste berätta något. Jag bor inte ensam, jag...

Tina berättar allt som hänt, att hon är gift och har barn, två döttrar!"Vad i??"HAR DU HÅLLIT ALLT DET HÄR DOLT FÖR MIG??? ATT DU ÄR GIFT MED RAFAEL OCH HAR TVILLINGDÖTTRAR??? VARFÖR HAR DU ALDRIG SAGT NÅGOT???

Snälla, Ariella! Låt mig förklara, jag ville inte att det skulle gå så här!FÖRKLARA VAD???

Jag sa inget för att jag inte ville såra dig.

JAG TRODDE ATT DU VAR ÄRLIG!!! DET FINNS BARA EN SAK JAG HATAR MER ÄN ATT HA TRÅKIGT, OCH DET ÄR LÖGNHALSAR!!!

Ariella...

Snälla, låt mig förklara!JAG HAR HÖRT NOG!!!

Ariella stormar ut ur huset!


                                      fortsättning följer...  

                   

             

 

Av Amelia - 2 maj 2011 21:14

Hejsan, kära bloggläsare! Sorry, för att det inte blev något simsinlägg idag.

Men imorgon kommer nästa Tina Char, min machinima och nästa kapitel ur min bok!

Det kanske rentav kommer mer än detta, vi får se. Men Tina Char och min machinima är ett löfte som jag lovar att hålla!

Det kommer även en musikvideo med sims, från youtube. Jag lovar, allvarligt!

Ok, nu måste jag lägga mig strax.


Godnatt, kära bloggläsare!   

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards