Simblogg

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Amelia - 11 juli 2011 22:15

Mår lite bättre nu, så här kommer del 29 av Sharps. Hoppas ni gillar delen!

                                                                                                                         

                                                     Vanessa=röd

                                                     Lora=rosa

                                                     Tom=grön

                                                     Erik=orange

                                                     Melanie=cyan

                                                     Claire=ljusrosa

                                                     Albert=mörklila

                                                     Jake=ljusgrön

                                                     Övriga=blå

                                                       Del 29                      

Hallå?

Det är Claire Sharp.

Aha, svärmor. Är det något?

Jag vill prata med Vanessa, är hon ledig?

Nej, hon är på jobbet.

Jaha, kan du säga till henne att jag har ringt?

Javisst kan jag det.

Bra, adjö.

Adjö, Claire.

Shyla Curtious: Goddag, jag heter Shyla Curtious. 

Erik Sharp. Trevligt att träffas, kan jag hjälpa dig?

Jag är Loras lärare, jag är här för att ge er en tillståndsblankett att skriva under. Det gäller skolutflykten imorgon.

Aha, ja just det. Hon sa något om det igår...

Hej, pappa. Åh, fröken Curtious, välkommen.

Jag tänkte inte stanna så länge, jag skulle bara ge tillståndsblanketten till din pappa.

Gå in och gör dina läxor, Lora. Jag sköter det här.

Okej då.

Okej, var var vi?

Tillståndsblanketten.

Ja, just det. Nå vill ni skriva under?

Tyvärr går inte det, det är ju skolbal dagen därpå, och jag tror att hon vill gå dit med någon som hon träffade under en resa till Kina för ganska länge sedan.

Aha, jag förstår. Så ni vill inte skriva under?

Tyvärr, det går inte i så fall.

Nu måste jag gå. Ha en trevlig eftermiddag.

Detsamma, adjö.

Adjö.

Hej, Erik.

Hej, Melanie.

Jag vill så gärna hälsa på min pappa, kan du skjutsa mig till honom?

Ärligt talat, jag vet faktiskt inte var han bor. Men Lora vet säkert!

Självklart vet jag var han bor, kom då.    

Tack, hoppas att han är hemma!

Tur att jag har fått mitt körkort, så vi behöver inte åka taxi. 

Jag vet, men försök att inte köra fel nu.

Kom nu, så hinner vi kanske tillbaka innan ikväll, så vi inte missar Jake´s födelsedag.

Just det, han fyller ju år ikväll! Det vill jag inte missa!

Nej, inte jag heller. Kom nu, så åker vi!

Hallå, Tom? Är du hemma?   

Pappa? Det är jag, Melanie!

Tom är tydligen inte hemma, vi får försöka senare om du nu absolut måste hälsa på honom.

Ja, jag träffar ju honom så sällan. Så jag vill gärna hälsa på honom, han är ju min pappa!

Jag vet, men det finns en anledning till att mamma avskyr honom så mycket.

Varför?

Det får du veta när du blir äldre, du skulle nog inte förstå det om vi berättade det nu. Vi åker hem!

Jag är hemma nu, har ni köpt allt som vi behöver för Jake´s kalas?  

Ojdå, det glömde vi!

Tänk om han blir arg på oss för att vi inte hunnit fira honom?

Men kom igen, han är ju så liten! Jag tror inte att han bryr sig så mycket. Förresten mamma, kan vi åka till pappa? Han kanske är hemma nu.

Tja, vi kan försöka. Men vi måste hinna hem i tid så vi inte missar Jake´s födelsedag!Kom nu, Melanie! 

Jag kommer!Hallå, Tom? Är du hemma?

Jag undrar var han är, borde han inte vara hemma så här dags?

Jag vet inte, det kanske har hänt något?

Hänt något? Nej, inte pappa!

Om vi åker hem nu, så lovar jag att jag ska ta reda på vad som står på. Efter att Jake har fyllt år, förstås!

Hoppas att allt är okej, borde han inte vara hemma så här sent?

Jo, man tycker ju det. Men var inte orolig, jag ska försöka kontakta honom på ett eller annat sätt. Men nu måste vi gå hem!Medan ni var ute så bytte jag om, vad tycks?

Jättefint, men nu får vi skynda oss! Jake väntar, men det gör inte hans födelsedag!

Så sant som det är sagt!

Kom nu!Grattis, lilla gubben.

Grattis på födelsedagen, Jake!

Grattis på födelsedagen, lillebror!

Vanessa, imorse ringde de från sjukhuset! Eller snarare Claire ringde från sjukhuset!

Va?! F-från s-sjukhuset...?   

Tom är också där, jag vet inte varför!

Åh nej, pappa!

Mormor! Det kan ha hänt något allvarligt, vi måste åka dit med detsamma!


                                                   Fortsättning följer... 

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards