Simblogg

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Familjen Monty del 10

Av Amelia - 16 juli 2011 15:56

Ledsen att delen är så sen. 13/7 var vi på bio i stan, 14/7 glömde jag bort det och igår blev det problem, hela början hade försvunnit! Färgguide, förtext, och bilderna i början var helt puts väck!   

Så, jag skrev om allt. Åh, så jobbigt! Men det här blir det sista som publiceras på ett tag, vi åker snart och inget är packat eller planerat! Men först måste mamma bli frisk först, jag har råkat smitta henne! :(

                                                                                                                         

                                                   Carina=cyan

                                                   Johanna=grön

                                                   Anita=röd

                                                   Tobias=blå

                                                   Lucas=orange

                                                   Allison=rosa

                                                  Joe=ljusgrön

                                                  Martina=lila

                                                  Övriga=mörkt lila

                                                       Del 10                    

"Gäsp... jag är trött, ska bli skönt att få sova lite!"

Nästa morgon...

Redan morgon? Jaha, dags för nya kläder.

Då ska vi se...

...perfekt! Dags för lite frukost, jag är jättehungrig!

"Okej, finns det något man kan äta här? Tydligen måste man fixa sin egen mat här, mot kylskåpet!"

"Få se vad jag kan åstadkomma nu..."

Nej, nu blev det bränt! Usch, hoppas att det går att äta ändå... Mamma är en betydligt bättre kock än jag.

Hoppas att det går att äta, trots att det är hur bränt som helst!

Johanna smakar försiktigt.

Nej, usch! Det här går bara inte att äta! Det smakar pyton! Undrar om de har en brödrost här...?

Och stanken från den här gamla juice-flaskan gör det inte direkt bättre!                Eftersom städerskan inte är här så får jag kasta den själv. Sedan ska jag rosta lite bröd!

Mums, rostat bröd och marmelad har jag åtminstone aldrig misslyckats med.

Jag tror att jag ska ta en sväng ner till marknaden, mamma och Anita ska väl få varsin souvenir härifrån Kina? Har jag tur så kanske jag hittar några fyrverkerier också!

Om jag cyklar går det snabbare!

Ursäkta, jag letar efter ett par värdefulla souvenirer att ta med hem. Jag är bara på resa!

Relikhandlare: Jaha, vi har några vackra reliker här. Vad sägs om den här fina vasen?

Ohh, jättevacker! Jag tar den, har ni något mer? Jag behöver en sak till.

Jaha, låt mig se här vad vi har. Åh, vad sägs om den här vackra, antika skålen?

Oh, så fin! Jag tar den också, tack!

Så, undrar om Diversehandeln har några set med fyrverkerier kvar. Jag går helt enkelt och kollar!   

Har ni möjligen några set fyrverkerier kvar i lager?

Diversehandlare: Du har tur, vi har bara ett set med fyrverkerier kvar i lager. 

Såld!

Hm?

Åh, visst! Jag menar, jag köper det!

Tack, och välkommen åter.

Okej, det börjar bli sent. Det kanske är bäst att jag tränar lite mer Sim Fu och sedan går tillbaka till vandrarhemmet.

Johanna var ensam på akademin den kvällen, men det skrämde henne inte alls. Och efter några timmars träning...

...fick hon det orange bältet!

Okej, krossa en vanlig, tunn bräda. Enkelt!

Sådär, jag lyckades!

"Gäsp... nu måste jag få sova lite, dags att vända tillbaka till vandrarhemmet!"

Ah, kom igen då!

Aj, allt det här bara för att komma åt sitt nattlinne!

"Suck, imorgon är sista dagen på semestern...snart måste jag åka hem igen och tråkigt nog bemötas av Allison!"


 

                                                    Fortsättning följer...                   

 
 
Rebecca

Rebecca

16 juli 2011 20:40

Var du och såg Harry Potter? :)

http://www.tarielanesse.bloggplatsen.se

Amelia

16 juli 2011 20:48

Japp, den var hur bra som helst! Älskade den, även om den var väldigt sorglig!

 
Ingen bild

Missi

17 juli 2011 14:55

gjorde du denna bloggen efter thesimsblogg.bloggplatsen.ses?

Amelia

17 juli 2011 16:53

Nej, jag började blogga för att jag själv ville det. Dessutom är den här nyare än thesimsblogg.bloggplatsen.se!
Startad 20/1 2011! :)

 
Oliver

Oliver

17 juli 2011 20:47

Bra del! ^^

Har gjort comeback

http://www.oliverforever.tk

Amelia

17 juli 2011 22:17

Tack!
Äntligen en comeback, välkommen tillbaka! :)

 
Tove

Tove

20 juli 2011 09:43

bra del! :)

http://simstips.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

20 juli 2011 11:42

Bra del!
Är Allison Johannas kusin i sims världen eller är det bara påhitt?

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

fs

20 augusti 2011 14:43

Bra fråga Trude, jag undrar också.
Det där om Harry Potter, jag har sett den, men boken var mycket bättre! Säger det bara... Voldemort dog ju i stora salen och inte där ute! så ni bara vet det. Din blogg är jätte bra Amelia!!:P

Amelia

20 augusti 2011 17:44

Jag har också sett filmen, den var jättebra, jag hade gärna sett den en gång till.
Ja, jag håller på och läser bok 7, Harry Potter och Dödsrelikerna!

 
Ingen bild

fs

23 augusti 2011 18:28

The book is much better, tycker jag. Du kommer att märka saker som inte stämmer med filmen!

Amelia

23 augusti 2011 19:10

Vissa saker stämmer inte, men andra några saker stämmer precis!
Jag älskade filmen, jag vill så gärna se den igen! Jag kan knappt vänta tills DVD:n kommer ut, jag har kommit en bra bit in i boken för övrigt! :)

 
Ingen bild

fs

23 augusti 2011 18:31

Förlåt om du inte ville veta om Harry Potter boken. Men hur många av dom har du läst (Harry Potter böckerna alltså)??

Amelia

23 augusti 2011 19:18

Jag har läst alla utom nummer 6 och håller på med 7:an nu, förstås! :)
Jag vet inte vart 6:an har tagit vägen, men jag har ju sett filmen och spelat spelet, så jag vet ungefär vad som händer ändå! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelia - 13 februari 2015 21:55

Hej allihopa!  Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev sista inlägget. Men som ni kanske har räknat ut så har jag slutat att blogga. Detta av flera anledningar:  1. Min stationära dator som alla mina simsspel är installerade, är helt kap...

Av Amelia - 26 maj 2014 15:15


Hej, allihopa.        Det har nu gått flera månader sedan senaste inlägget, jag vet. Men jag funderar faktiskt på att sluta blogga, tråkigt nog. Nåja, jag kanske inte slutar helt. Jag vill inte ta bort bloggen, för det vore synd att kasta bort allt...

Av Amelia - 3 januari 2014 18:30

Hejsan, allihopa! Nej, ni ser inte i syne- här kommer faktiskt del 14 av Tiaras liv. För att gottgöra att jag inte uppdaterat på länge, så gjorde jag en extra lång del som nyårsspecial precis som förra delen var en påskspecial, minns ni? I alla fall,...

Av Amelia - 1 januari 2014 17:47

Hejsan, allihopa. Japp, jag vet att jag inte har bloggat på evigheter, men jag har mina skäl. I alla fall, nu är det nytt år igen (2013 gick riktigt fort, tycker ni inte?). Jag fick Sims 3 In I Framtiden i julklapp, men har nyss börjat spela det. Jag...

Av Amelia - 6 november 2013 21:19


Hejsan, allihopa! Jag är hemskt ledsen för att jag inte har bloggat på nästan en månad, och ja, lovet är slut. Jag trodde att jag skulle få en stund över på lovet, men vi gjorde så mycket nästan varenda dag så bloggandet blev inte av. I måndags tänkt...

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards