Simblogg

Alla inlägg under september 2011

Av Amelia - 16 september 2011 19:17

Så, nu kan del 2/2 äntligen komma. Hoppas ni gillar delen! För övrigt så sitter jag här och längtar efter att två särskilda filmer ska komma ut i butikerna, vilket dröjer ända till November! :(   Ska snart sätta igång tre nya releasers!

                                                                                                                         

                                                 Mariana=ljusrosa 

                                                 Mio=grön

                                                 Tiara=cyan

                                                 Alexandra=röd

                                                Josef=orange

                                                Övriga=grå

                                                                                                                         
Ett väldigt litet rum, med bara en byrå. 

Det är väldigt fina tapeter, man får byta kläder ifred. Mycket bra!

Jag är, ärligt talat, imponerad!

Det här är ett av de många sovrummen. 

Det är underbart!

Mycket vackert, jag kan nog vänja mig vid att sova i en sådan här säng!

Ett barnrum?

Det går ju alltid att göra om, om man så vill.

Eller låta det vara så här, vem vet om Tiara fortsätter att vara enda barnet.

Menar du det jag tror att du menar?

Antar det...

Milda makter! Det här är ju som gjort för Tiara!

Helt perfekt!

Ja, bra. Kom så visar jag resten av huset.

Marina fick en känsla av att Alexandra ville lämna rummet så fort som möjligt. 

Det här skulle bli ett bra gästrum, tror jag.

Ja, men än har vi inte sett något rum som kan passa som en tvättstuga.

Vi kommer nog på något. Jag går ut på balkongen och tittar ut över trädgården.

"Åh, så vackert! Tiara kommer älska den där poolen!"

Och på en annan balkong stod Mio och blickade ut över framsidan av trädgården.

Mariana, Mio, kom nu! Nu ska vi diskutera era åsikter om huset!

Jag gillar verkligen det här! 

Okej, bra.

Och vad tycker du då, Mariana?

Det är helt i min smak!

"Äntligen! Nu ska även jag få se hur det ser ut!"

Vad tror ni Tiara tycker då?

Här finns ju allt, hon gillar det säkert!

Hallå, jag är tillbaka!

Bra, vänta så kommer jag!

"Det är en helt fantastisk trädgård, hoppas att huset är lika fint!"



                                                   
Fortsättning följer...           
        



Av Amelia - 15 september 2011 20:00

Hoppas ni gillar den här delen, jag vet att den kanske inte är så händelserik, men jag gjorde mitt bästa! Undrar ni om det stora fina huset, så har jag laddat ner det. Minns dock inte varifrån!

                                                                                                                         

                                              Mariana=ljusrosa

                                              Mio=grön

                                              Tiara=cyan

                                              Alexandra=röd

                                             Josef=orange

                                             Övriga=grå

                                                                                                                         

Ett litet rum, vad kan det här tänkas bli? 
Ja, det skulle passa bra som tvättstuga. Vad tror du, mamma?

Ja, det här skulle passa som tvättstuga. 
Håller med där. 
Tre ord: idealiskt för badrum!
Jag är inte van vid badrum och sån lyx, jag har ju levt hela mitt liv i skogen.
Just därför är det dags för er att säga adjö till skogen, och hej för att få ett mer normalt liv.
Gillar ni det här huset, då?
För min del, så vet jag inte om det passar oss.
Jag håller med pappa, vad säger du då, mamma?
Jag håller med.
  
Okej, låt mig tänka. Det kanske finns ett hus som passar er perfekt!
Nu vet jag! Det finns ett hus, inte så långt härifrån!
Låter bra, jag vill gärna se det!
Jag också! 
Det vore inte illa med att få se ett annat hus.
Då åker vi!
Kom nu, taxin är här.
Kom, jag är nyfiken på huset.
Här är det.
Wow, vad fint det är!
Jättevackert, jag har alltid önskat att få bo i ett hus som det här!
Jag har förbi det här huset förut, men att bo här hade jag aldrig en tanke på!
Följ mig, den här vägen!
Vi kommer.
Kolla runt i huset ni, jag måste sticka; skolbussen är här!
Öh, okej.
Hm, värst vad hon fick bråttom.
Kom nu, jag har ett hus att visa och en styvdotter att ta farväl av. Följ med mig in.
Hallen är liten, men rätt fin.
Jag gillar den! Det är mysigt här.
Riktigt hemtrevligt, faktiskt!
Vad bra, kom så visar jag resten av huset!
Ett ganska stort vardagsrum, med en bakdörr ut.
Här kan man nog sitta och dricka saft eller något.
Det tycker jag också, Mariana.  
Kom, så får ni se köket!
"Jag har bara drömt om att ha ett sånt här kök!"
Verkar vara ett ganska hållbart golv!
Helt otroligt, så fint och enkelt kök! Jag älskar det!


                                             Fortsättning följer imorgon!           

Av Amelia - 13 september 2011 20:20

Kunde knappt sova inatt, så jag var grymt trött i skolan idag. Hade bara helst lust att lägga mig i min säng och sova! När jag kom hem tog jag mig en liten tupplur, och sedan tittade jag på film. Tills sist blev det så sent, så kan det gå! Så Tiaras liv del 9 kommer imorgon istället, hoppas ni inte har något emot det! Alltså måste jag göra några smärre ändringar i blogg-schemat!

Jag gör det nu direkt, innan jag lägger mig!   

Av Amelia - 11 september 2011 14:00

Så, äntligen är det dags för Tiaras liv del 8. Har ni missat någon del? Det gör inget, här är de tidigare delarna: Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 

                                                                                                                         

                                                 Mariana=ljusrosa

                                                 Mio=grön

                                                 Tiara=cyan

                                                 Alexandra=röd

                                                 Josef=orange

                                                 Övriga=grå

                                                                                                                         

Jag tänker hjälpa mina föräldrar, hur mycket det än kostar!

Tiara, du kan inte göra något ensam för att hjälpa dem!

Det är lugnt, jag vill att ni ska hjälpa mig!

Inser du inte att det här kan vara svårare än du tror? 

Det är klart jag gör! Och jag är villig att ta konsekvenserna, men jag tänker ändå hjälpa dem! Vi behöver  bara hitta ett hus, pappa kan ordna det. Och du och jag går till mina biologiska föräldrar och berättar allting. Vi kan göra det här! Jag vet att vi kan, bara ni hjälper mig! Det kan vara en bra start att ringa Jeffery Markövertag och diskutera hus. Tillsammans kan vi lyckas!

Är du helt säker på det här, gumman?

Ja, ring nu!  

Okej då, som du vill.

Godkväll, herr Markövertag. Det är Alexandra von Klane!

Jeffery: vet du vad klockan är?? Bäst att det är viktigt!

Jo det är så här...

Pappa, du hjälper väl oss med det här?

Ja, bara säg vad jag ska göra!

Kan du rekommendera några hus? För det första måste mina biologiska föräldrar bo i ett riktigt hus!

Okej, jag ska se vad jag kan göra!

Jeffery Markövertag har lovat att hjälpa till, nu behöver vi bara diskutera med dina föräldrar.

Toppen, mamma!

Hur känns det att gå hit igen?

Både nervöst och härligt, faktiskt!

Det går nog fint, det är ju faktiskt dina föräldrar.

Jag vet, men ärligt talat känns det mer som om du och Josef var mina riktiga föräldrar.

Det är inte så konstigt, det är ju vi som har tagit hand om dig under hela din uppväxt, men det är de där två som är dina biologiska föräldrar.

Jag har inte förstått det här, förren nu.

Vad är det, Marina?

Jag saknar Tiara, får vi någonsin se henne igen? Hon har inte dykt en enda gång under de senaste 10 åren.

Mamma, pappa!

Tiara! Är det verkligen du?

Ja, det är jag.

Åh, Tiara! Min söta lilla flicka!

Mariana började genast springa mot sin dotter.

Och omfamnar henne!

Bara någon minut efteråt, springer Mio fram till Tiara och kramar om henne också!

Sedan tar Alexandra över, och börjar prata om att Tiara tänker hjälpa dem.

...så, ni menar allvar? Ni vill hjälpa oss?

Ja, Tiara envisades med att ordna ett riktigt hem åt er. Så kan hon bo med er och ni blir en familj.

Ni blir väl inte arga, pappa?

Nejdå, eftersom det är vår egen dotter som vill hjälpa oss, så är det en ära.          Åh, så bra.

Alexandra vänder sen till Mariana. Och börjar prata om att skaffa fram ett riktigt hem åt dem.

Jag vet inte, vi har bott här i skogen så länge jag kan minnas. Den börjar liksom kännas som ett hem för mig.

Tiara är fast besluten om att ni ska få det bra, och att hon sedan kan flytta in hos er.

Men vi har ju inga pengar!

Men nu är det så att Tiara har vuxit upp hos mig och Josef, och vi är rika. Vi gör vad som helst för Tiara, även i det här fallet! Och allt är redan ordnat och betalt. Nu behöver vi bara hitta ett hus som passar er!

Det blir så bra så!

Vi säger väl så då.

Marina ger Alexandra ett leende.

Jag hoppas att Tiara samtycker om det.

Ja, allt det här var ju hennes idé!

Jag ringer Josef nu och frågar om han har hittat några passande hus.

Bra, jag hoppas att han har hittat några hus.

Betyder allt det här att du vill bo med oss?

Ja...mamma!

Josef har hittat några hus, det är meningen att jag ska visa er dem. Först har han hittat ett ganska konstigt hus, men han tyckte att det var värt att titta på.

Oj oj oj!

Jag tycker faktiskt att det ser konstigt ut.

Mäklaren tyckte också det, faktiskt. Men det lät byggas ändå.

Hur ser det ut inuti?

Det är i alla fall bra utsikt härifrån.

Vi går in och ser hur det ser ut därinne.

Tyckte pappa...äh, jag menar Josef, att det här skulle vara något för oss?

Är inte det här lite gammalt?

Det är inte gammalt...

...bara halvfärdigt.


                                                  Fortsättning följer...                                

Av Amelia - 10 september 2011 20:28

Är aningen piggare nu, så Tiaras liv kommer komma imorgon. Hade huvudvärk typ hela dagen idag, men ni har nog väntat tillräckligt. Så jag ska förbereda delen nu, ordna lite grann i mitt sims, så imorgon kommer del 8 av Tiaras liv.

Hoppas ni har tålamod så det räcker tills imorgon, ha det bra så länge! 

Här är några bilder från mitt sims 3!

Min sim som dricker ett "Humörförbättrande elixir". 

Är det inte vackert? Soluppgången i Bridgeport, hushållet jag spelade med bor i ett hus jag byggt själv, det är beläget ganska högt upp, så jag fick en rätt bra bild från övervåningen.

En spirande romans, mitt i en snö-illusion!

Ses imorgon, kära bloggläsare!       

Av Amelia - 3 september 2011 14:38

Det är så typiskt, varför måste jag bli förkyld just nu? När jag minst av allt vill det? Inte hade jag väntat mig det här, det kom rätt plötsligt!

Sorry, men Tiaras liv får lov att vänta.

Bild från google!  

Av Amelia - 2 september 2011 15:54

Det är September och jag tycker att det är dags för lite förändring på bloggen, det är en ny design som passar hösten lite mer.

Trots att det fortfarande är sommarväder här hos oss, så vet jag inte hur länge det gäller nu när första höstmånaden har kommit. Det dröjer nog inte så länge tills det blir kyligare och löven börjar bli gula och röda och sedan faller.

Så nu är bloggen designad med höstens färger, gillar ni den nya designen? Kommentera och rösta!

Av Amelia - 1 september 2011 19:55

Hejsan! Här kommer några bilder från mitt sims medeltiden, fotade dem under ett bröllop! Kolla och kommentera gärna!

      Hehe, romantiska turturduvor! Vad tycker ni om hennes klänning? Fint med ljusblå fåll, en bra kontrast till allt det vita!

Vi ses, kära bloggläsare!  

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards