Simblogg

Direktlänk till inlägg 24 december 2011

Historien om Sharps del 33 Julspecial!

Av Amelia - 24 december 2011 10:30

God jul, kära bloggläsare! Julspecialen blev historien om Sharps i alla fall, men Tiaras liv står på tur härnäst och kommer inom kort! Sedan min machinima, som legat lågt rätt länge nu, den kommer visa sig på bloggen igen i slutet av December! Det är i alla fall det jag planerar, men jag är inte synsk, så vi får se hur mycket jag hinner. Men eftersom det är jullov, så är det ganska troligt att jag hinner. Bara jag inte glömmer det, bara! Eftersom jag är fast besluten att klara av Tomb Raider 3, och det är så pass svårt det tar tid. Har kommit till mitten av nivå 5 och totalt är det ungefär 20 långa nivåer i hela spelet, puh... 15 nivåer återstår där!

Men nog snackat om Tomb Raider nu, hoppas att ni gillar den här delen av Sharps!

                                                                                                                                                                 

                                                               Vanessa=röd

                                                               Lora=rosa

                                                               Tom=grön

                                                               Erik=orange

                                                               Melanie=cyan

                                                               Claire=ljusrosa

                                                               Albert=mörklila

                                                              Jake=ljusgrön

                                                              Övriga=blå 

                                                                        Del 33                    


"Bäst att ta hand om tvätten, mamma och pappa blir galna om de ser den här röran!"

Kom här, Jake. Vad sägs om lite potträning?

Ahaha, ga!

Vi får nog lära dig prata också snart, så vi fattar vad du säger, hehe!


Så, sitt snällt nu.

Dada, ijje!

"Vi MÅSTE lära Jake att prata så snart som möjligt, jag förstår inte alls vad han försöker säga!"


Lite senare...

Jag tror det räcker med träning för idag, dags för dig att sova. Du måste nog vara trött vid det här laget!

Så, godnatt, Jake.

Aha!


Melanie, jag sover inne hos Jake inatt, eftersom mamma och pappa inte är hemma. Jag kan inte lämna Jake ensam utan tillsyn.

Okej, godnatt.
Godnatt.

"Skönt att mamma och pappa kommer hem tidigt imorgon bitti."

Visst är det skönt att komma hem igen?

Ja, det är det.

Det var skönt med gratissemester, men jag har saknat Jake!

Jag också.

Bäst att de inte har skräpat ner för mycket bara.

Mm...

Skinande rent överallt, jag har visst underskattat Lora!


Lora har skött huset så bra att jag tror att det är värt en liten belöning, eller vad tror du?

Jo... men vad ska vi ge henne då? Nya sängkläder?
Nej, jag tänkte mig något... lurvigt!

En plyschmatta? 

Haha! Nej, knasboll! En hund, förstås!

Men vart har du tänkt dig att vi ska få tag i en hund?

Det finns ju en nyöppnad djuraffär precis i närheten!

Jaså? 

Men huset är ju inte direkt avsett för hundar.

Om det inte fungerar så kan vi ju flytta...?

Då behövs ju planering hit och dit, vi kan kolla om det finns en hund eller något där, sedan får vi se!

Kom igen, överlåt allt det där åt mig, bara!

Dessutom har Lora alltid önskat sig en hund! Det minns du väl?

I så fall, en hund var det!

Bra, kom så går vi dit med en gång!

Nämen? Haha! Var kom du ifrån då?

Det tycks vara lite ont om hundar och katter på det här stället!

Vi får leta lite.

Och du, lilla vän, får hoppa av mig!


Oj, titta här! Vad gullig du var då!

Vilket sött litet ansikte, jag tror att Lora skulle älska den här lilla vovven!
Kanske det, tog du med plånboken?  

Ja, vad trodde du?

Kom nu, Vanessa. Bäst att vi går hem!

Lora kommer att älska sin nya hund!

Loraaa!! Kom ut hit, jag har en överraskning åt dig här ute!

Välkommen hem, mamma!

Tack tack, Lora.

Du hade visst en överraskning åt mig, eller? 

Japp, kolla vad vi har med oss!


Åh, så söt han är! Har han något namn?

Nej, inte än. Det är din hund, så vi låter dig namnge honom!

Jag vet det perfekta namnet på en sån här liten sötnos!

Vadå då?

Ozzy! Han ska heta Ozzy!


Lora? Har du köpt en hund?

Faktiskt så var det mamma och pappa som köpte honom alldeles nyss!


Jag har saknat er, mamma!

Vi har saknat er också.

Det syns att Lora har bra hand med djur.

Haha, man tackar för berömmet, Melanie!

Åh, så söt han är!


Får jag ta honom ut honom på promenad till hundparken?

Det är upp till dig, Lora.

Visst, självklart får du det!


(Ledsen att jag inte fick med Ozzy's huvud på bilden, hehe!)

Följ med henne, Lora. Man vet aldrig vad Melanie kan få för sig när hon är ute och går ensam!

Självklart!

Om du vill, så kan han vara DIN hund också.
Menar du det?

Jadå, jag menar det.

Tack, Lora!

Inga problem.

Har du bestämt något namn än?

Ja, Ozzy! 


Passande namn, faktiskt!

                                                                     Fortsättning följer... 




 
 
Ingen bild

Sophie

24 december 2011 11:34

Jätte bra ! Fast det var lite konstigt för att Lora frågade Melanie om Melanie ville att Ozzy skulle vara hennes hund sedan sa hon ju tack lora sen efter de så stod det men har du bestämt namn ? De var det konstiga för att Lora sa ju Ozzy när hon frågade Melanie om Ozzy kunde vara hennes hund också ?

Amelia

24 december 2011 14:48

Tack!
Melanie var ju inte där när Lora namngav Ozzy, så hon hörde ju inte namnet första gången! Melanie var inne i huset i det ögonblicket, ju!

 
Ingen bild

Pauline/GodisGlassgirl

24 december 2011 12:19

God Jul!

Amelia

24 december 2011 14:46

Tack, detsamma!

 
Ingen bild

Johanna

24 december 2011 22:37

Hej! Super del men det var inget Juligt i den/Tycker jag/
Jaja strunt i det superbra blogg

 
Ingen bild

Jennifer

24 december 2011 23:21

Sophie menade nog att det var lite konstigt att Lora frågade Melanie om hon ville att Ozzy skulle vara hennes hund med, och sen undrar Melanie om hon hade bestämt namn? Tyckte det lät lite konstigt, men det var nog bara ett enkelt skrivfel.

Bra del för övrigt, som alla andra! ;) God fortsättning och tack för en underbar blogg.

 
Maria & Frida

Maria & Frida

25 december 2011 21:49

Kan du inte visa hur huset dom bor i ser ut :D Super bra del annars :D
Kram

http://alltomsims3.blogspot.com

Amelia

25 december 2011 23:56

Visst, och tack!

 
Tilda

Tilda

25 december 2011 22:10

vilket sims kan det snöa i?

http://www.thesiiims.bloggplatsen.se

Amelia

25 december 2011 23:58

Jag använder fuskkoderna testingcheatsenabled true och Buydebug.
Snön hör inte till sims i allmänhet!

 
H:et

H:et

29 december 2011 13:25

en fråga : hur har du fått en screenchot (stavningen kanske fel) upp på din blogg?? jag har bara fått upp screenchots upp på thesims3.com .....

http://minbloggomthesims3.bloggplatsen.se

Amelia

29 december 2011 16:01

Man når alla screenshots från sims 3 så här:

1. Gå in under "Mina dokument"
2. Välj mappen "Electronic arts" och dubbelklicka på den.
3. Dubbelklicka på mappen "Sims 3".
4. Leta bland mapparna tills du hittar en som det står "screenshots". Dubbelklicka på den! Där finns alla bilder du tagit från ditt sims. Då är det bara att logga in på bloggen och ladda upp dem. Du kan antingen använda enkel uppladdning eller avancerad uppladdning, själv rekommenderar jag avancerad, då kan du ladda upp flera bilder i taget! :)

 
H:et

H:et

29 december 2011 13:28

hur fick du de båda på samma promenad ?? jag har aldrig lyckats få fler än e nsim att gå med hund eller barn i vagn... super tacksam för svar!

http://minbloggomthesims3.bloggplatsen.se

Amelia

29 december 2011 16:25

Först sa jag åt Melanie att ta med Ozzy på promenad till hundparken. Sedan sa jag åt Lora att gå en bit åt samma håll. Då och då råkade de gå jämsides på vägen, så egentligen är de på olika promenader! :)

 
Ingen bild

LOL

5 januari 2012 09:54

jag älskar dina longa historier gör järna fler

Amelia

5 januari 2012 16:12

Kanske det! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelia - 13 februari 2015 21:55

Hej allihopa!  Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev sista inlägget. Men som ni kanske har räknat ut så har jag slutat att blogga. Detta av flera anledningar:  1. Min stationära dator som alla mina simsspel är installerade, är helt kap...

Av Amelia - 26 maj 2014 15:15


Hej, allihopa.        Det har nu gått flera månader sedan senaste inlägget, jag vet. Men jag funderar faktiskt på att sluta blogga, tråkigt nog. Nåja, jag kanske inte slutar helt. Jag vill inte ta bort bloggen, för det vore synd att kasta bort allt...

Av Amelia - 3 januari 2014 18:30

Hejsan, allihopa! Nej, ni ser inte i syne- här kommer faktiskt del 14 av Tiaras liv. För att gottgöra att jag inte uppdaterat på länge, så gjorde jag en extra lång del som nyårsspecial precis som förra delen var en påskspecial, minns ni? I alla fall,...

Av Amelia - 1 januari 2014 17:47

Hejsan, allihopa. Japp, jag vet att jag inte har bloggat på evigheter, men jag har mina skäl. I alla fall, nu är det nytt år igen (2013 gick riktigt fort, tycker ni inte?). Jag fick Sims 3 In I Framtiden i julklapp, men har nyss börjat spela det. Jag...

Av Amelia - 6 november 2013 21:19


Hejsan, allihopa! Jag är hemskt ledsen för att jag inte har bloggat på nästan en månad, och ja, lovet är slut. Jag trodde att jag skulle få en stund över på lovet, men vi gjorde så mycket nästan varenda dag så bloggandet blev inte av. I måndags tänkt...

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards