Simblogg

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Amelia - 16 januari 2012 15:08

Japp, äntligen är Tiaras liv del 11 äntligen här! Jag hoppas att ni gillar delen, jag hade det lite besvärligt den här helgen. Jag ska bättra mig och försöka blogga så mycket som möjligt hädanefter, och blir det något förhinder någon gång så ska jag se till att ni får veta det direkt så ni blir medvetna om det.

Hur som helst, kommentera gärna!   

                                                                                                                                                                       
                                                          Mariana=ljusrosa

                                                          Mio=grön

                                                          Tiara=cyan

                                                          Alexandra=röd

                                                          Josef=orange

                                                          Jimmy=brun

                                                          Felicia=ljuslila

                                                          Sandra=mörklila

                                                          Ryan=blå

                                                          Övriga=grå

                                                                                                                                                                       

Våfflorna är klara!

Det här var ju riktigt gott, faktiskt!

Hade du väntat dig något annat?

Naturligtvis inte, haha! Men var har du lärt dig att laga sån här mat?


Det undrar faktiskt jag också.

Vad ni var nyfikna då, haha! Alexandra lärde mig allt om matlagning när jag bodde hos henne och Josef.

Jaså? Okej.

Det börjar bli sent, vi borde lägga oss nu.

Erkänn att du vill lägga dig bara för att få prova att få sova i en riktig säng, eller hur? 

Haha, kanske det. Men klockan är ju faktiskt rätt mycket nu!


"Sängen är mycket skönare än marken." 

Zzzz...

Nästa morgon...

Gäsp... jag känner på mig att det kommer bli en speciell dag idag. Vet inte varför, det bara känns så.


Då ska vi se, vad finns i min nya klädbyrå...?


Skolbussen borde komma snart, bäst jag går ut och kollar.


Jaha, ingen skolbuss? Jag väntar väl här tills den kommer.


Just i det ögonblicket kommer en jämnårig pojke gående längsmed gatan.

"Wow, vilken snygg tjej, jag tror att jag går dit och hälsar!"


Hejsan!
Hej.

Vad heter du?

Jag heter Tiara Flod, du då?


Jag är Ryan, Ryan Fiddle, om man ska vara exakt.

Trevligt att träffa dig, Ryan.

Detsamma. Så vad gör du då?

Äsch, inget särskilt. Väntar väl på skolbussen. Ska du också åka till skolan?

Nej, jag har fortfarande lov. Börjar imorgon.

Jaså? Vart är dina föräldrar då?
Mamma är inne i ert hus, dina föräldrar hade visst bjudit in oss. Hon heter Felicia, förresten! 

Okej, jag visste inte om att vi skulle få besök så här plötsligt, men jag låter mamma och pappa ta hand om det. Skolbussen kommer nu, så jag måste gå!

Plötsligt började en brand härja i vardagsrummet, de hade glömt att släcka i öppna spisen föregående kväll. 

Host host! Så mycket rök!

Jag vet inte vad ni tycker, men det här vill jag aldrig vara med om igen!
Host... inte jag heller!

Du är verkligen tidig, Felicia.

Jag gick förbi med min son Ryan, det var då vi först såg att vardagsrummet stod i lågor.
Åh, då så... tack för hjälpen då.

Det är lugnt, inga problem. Vad gör man inte för gamla vänner?
Haha!

Samtidigt utanför skolan...
Hej, Tiara.
Åh, hejsan, Ryan. Kul att ses igen!

Så, eh... du är vacker i den där klänningen...

Åh, tack så mycket.

Nämen hejsan, Tiara!


Hej, Sandra. Hur är läget?
Fint, du då?
Bara bra.

Du, jag tänker inte låtsas att jag inte såg er två. Ni såg så romantiska ut! Vem är han? Var bor han?
Det enda jag vet om honom är att han heter Ryan Fiddle.
Inget mer? Kom igen, jag vill se till att du blir tillsammans med en bra kille, som inte krossar ditt hjärta! Vad tror du man har bästa vänner till, egentligen?
Tja, jag vet också att mina föräldrar känner hans mamma och att han är nyinflyttad.
Den informationen räcker bra, han låter som rätt kille för dig!

Rätt kille?! Jag har ju precis träffat honom, jag känner honom ju knappt.
Just precis, fånga honom innan någon annan gör det! Jag såg nog hur han tittade på dig, det kan bara betyda en sak: han är kär i dig!
Det är väl helt absurt, eller...?
Kärleken är sån ibland, hemlighetsfull!

Nåja, jag måste gå nu. Men kom ihåg vad jag har sagt: "Fånga honom innan någon annan gör det!", hejdå, Tiara!


"Sandra kanske har rätt... några vita blommor kanske kan öppna hans ögon?
Åh, tack så mycket! De är jättefina.

        Så... eh... vad sägs om att gå på bio?
Visst, det vore kul!


Kom nu, så vi inte missar filmen!
"Om jag bara kunde säga vad jag verkligen känner för henne..."



                                                                 
Fortsättning följer... 
 





Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards