Simblogg

Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Livet på ett stuteri del 1

Av Amelia - 2 mars 2012 18:51

Nu kommer äntligen del 1 av Livet på ett stuteri. Ledsen att den blev försenad, det kom oförutsedda förhinder. Hoppas att ni gillar del 1.

Jessica kommer berätta alltihop, då är texten svart och skriven med vanlig stil. Annars är det skrivet med blått och börjar alltid med talestreck. När hon tänker, är texten blå och skriven med kursiv stil, det börjar alltid med citationstecken " ".

                                                                                                                                                                 

                                                                         Jessica=blå

                                                                         Emely=röd

                                                                         John=grön

                                                                         Carina=cyan

                                                                         Övriga=grå         

Jag heter Jessica och det här är min syster, Emely. Vi är tvillingar och 19 år gamla. Vi är här på besök hos farfar och farmor, liksom varje sommar. Vi har precis anlänt, som vanligt så är det första vi gör är att springa till hagen. Det är kanske lite barnsligt av oss, men det är bara så vi är. 
-Hej, flickor! 
-Hallå på er, mina tjejer!
Emely och jag tittar upp och betraktar farmor och farfar som kommer gående framåt mot hagen. Vi lämnar hästarna och går fram till grinden.

    -Hej, farmor! 

-Det var ett bra tag sedan, farfar.

Jag skyndar mig fram till min farfar och slår armarna om honom. Emely och farmor börjar genast att prata om allt, och mer därtill!

Farfar och jag betraktar dem när de kramar om varandra. Jag ler mot dem en liten stund, sedan får jag syn på Zingo, farfars och farmors busiga Golden Retriever.

Emely skyndar sig fram mot Zingo och klappar hans huvud. Vi andra betraktar dem båda med leende miner. Emely och Zingo har alltid haft en djup vänskap och medkänsla för varandra. Det är mer än vad man kan säga om gemenskapen mellan Zingo och mig. Han är tillsammans med Emely så mycket att han inte lyssnar på mig längre.

-Ni har inte ridit på länge, va? 

-Ja, ni kanske ska ta en ridtur runt kvarteret tillsammans?

Emely och jag skyndar oss in i huset för att byta om till ridkläder.

        När vi äntligen är klara för en ridtur, är det redan mörkt ute.

-Något säger mig att det här får bli en kortare ridtur än planerat.

Jag nickar frånvarande och och mumlar: -Ja, men vi hade kommit ut tidigare om inte du tagit två timmar på dig att välja kläder och ridhjälm.

-Jag kan ju inte gärna rida ut iförd kläder som inte klär mig!

Jag suckar otåligt och svingar mig upp i Siriols sadel.

Vi styr in hästarna till vägkanten och jag kortar Siriols tyglar och skänklar på henne. Emely betraktar mig en kort stund och säger sedan: -Märkte du att farfar verkade lite frånvarande?

-Jo, nu när du nämner det, farfar verkade faktiskt lite bekymrad.

Jag skänklar Siriol lite till och rider om min syster.

-Vi rider några hundra meter till, sedan rider vi hem.

Emely skänklar Camigo och lyckas faktiskt rida ikapp mig.

-Tror du vi kan göra något för att hjälpa farfar?

Jag ger henne en allvarlig blick: -Kanske, men först måste vi ta reda på vad det verkligen är som bekymrar honom.

-Självklart.

(Nästa dag)

-Kom, Jessica. Låt oss gå in och äta frukost, jag undrar om farmor och farfar har vaknat än. Min syster går före mig mot huset.

Vi stannar till när vi hör höjda röster inifrån.

-John, vi måste berätta det här för dem. Vi kan inte hålla något sånt här hemligt för dem.

-Jag vet inte om det är en så bra idé att berätta det nu. De kommer bara att bli oroliga.

-Konstigt vore det annars.

-Det är inte rätt tillfälle att säga det i alla fall.

Men när vi har kommit in så har farfar och farmor redan satt igång med sina egna sysslor, och märkte därför inte att vi kom in.

Plötsligt hördes ett ljud inifrån stallet, vi rusar dit på en gång.

-Hur kom Camigo in i Siriols box?!

Det blev en spänd stämning i stallet, plötsligt gick det upp för mig vad som hade hänt. Men jag sa inget, eftersom det är något som tiden får utvisa.

(Lite senare)

-Vad är det som har hänt, farfar?

-Det gäller det här brevet, det kom i morse.

-Men kära nån, det är ju en kallelse till förhör i stadshuset!

Precis då kommer jag in i rummet, med ett leende på läpparna. Men mitt leende försvinner snabbt när jag ser farfars och Emelys bekymrade miner.

-Vi kommer nog på något, farfar.

-Vad har hänt? frågar jag oroligt och låter min blick pendla från Emely till farfar.

-Farfar har fått en kallelse från stadshuset. 

-En kallelse? Låt mig få se...

-Han har kallats till förhör... Jag ser att farmor är helt förkrossad.

Farfar har alltså kallats till förhör i stadshuset!


                                                                           Fortsättning följer...  

Kommentera gärna vad ni tyckte om del 1.            

 
 
Ingen bild

Sofie

3 mars 2012 08:42

Bra del! :)

 
Saga

Saga

3 mars 2012 11:04

Bra del!
Längtar till nästa!

http://simsgalningen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida

3 mars 2012 22:03

Asbra! Längtar till nästa!!

 
Gummis

Gummis

4 mars 2012 23:58

Mysig historia såhär långt! Blir kul att följa!

http://simsweden.blogspot.com

Amelia

7 mars 2012 17:59

Tack! :)

 
Maria

Maria

8 mars 2012 18:57

Mycket bra! Hittade precis din blogg ^^ Men verkar jätte bra!
Vad heter du på thesims3.com? Kan du lägga upp familjen och huset på exchange? :)

http://livetnu.bloggplatsen.se

Amelia

8 mars 2012 19:29

Tack, Maria. Jag har redan lagt upp det på exchange. Jag heter Simheart96 där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelia - 13 februari 2015 21:55

Hej allihopa!  Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev sista inlägget. Men som ni kanske har räknat ut så har jag slutat att blogga. Detta av flera anledningar:  1. Min stationära dator som alla mina simsspel är installerade, är helt kap...

Av Amelia - 26 maj 2014 15:15


Hej, allihopa.        Det har nu gått flera månader sedan senaste inlägget, jag vet. Men jag funderar faktiskt på att sluta blogga, tråkigt nog. Nåja, jag kanske inte slutar helt. Jag vill inte ta bort bloggen, för det vore synd att kasta bort allt...

Av Amelia - 3 januari 2014 18:30

Hejsan, allihopa! Nej, ni ser inte i syne- här kommer faktiskt del 14 av Tiaras liv. För att gottgöra att jag inte uppdaterat på länge, så gjorde jag en extra lång del som nyårsspecial precis som förra delen var en påskspecial, minns ni? I alla fall,...

Av Amelia - 1 januari 2014 17:47

Hejsan, allihopa. Japp, jag vet att jag inte har bloggat på evigheter, men jag har mina skäl. I alla fall, nu är det nytt år igen (2013 gick riktigt fort, tycker ni inte?). Jag fick Sims 3 In I Framtiden i julklapp, men har nyss börjat spela det. Jag...

Av Amelia - 6 november 2013 21:19


Hejsan, allihopa! Jag är hemskt ledsen för att jag inte har bloggat på nästan en månad, och ja, lovet är slut. Jag trodde att jag skulle få en stund över på lovet, men vi gjorde så mycket nästan varenda dag så bloggandet blev inte av. I måndags tänkt...

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards