Simblogg

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

The Sims 3 Universitetsliv!

Av Amelia - 18 januari 2013 21:46

Hejsan, allihop! ni har väl hört att Sims 3 Universitetsliv kommer ut i mars? Jag är nog bland de sista på plats med ett inlägg om just Universitetsliv.

Jag har letat fram en trailer, som jag tänker visa. Men först ska jag skriva ner lite saker som förmodligen kommer att hamna i din sims vardag. Jag vet ju inte säkert förren jag har spelat det själv.


I alla fall, ni kommer väl ihåg The Sims 2 Studentliv? (ja, ni som har spelat det, menar jag) simmarna kunde åka till universitetet, välja ett huvudämne, skriva terminsuppsatser, ordna vilda fester o.s.v.ända fram till examen:

Bild från Google som kommer från Sims 2 Studentliv.

 

 

Men nu kommer universitetet tillbaka, denna gång i sims 3! 

                                     

 

Alla måste börja någonstans: skicka simmarna till universitetet och låt dem få utbildningar som kan hjälpa dem att nå just sitt  drömjobb efter examen. Det kommer finnas nya yrken som dina simmar kan syssla med efter examen; som t.ex spelutvecklare eller konst-värderingsman. Kan detta vara din sims drömjobb?

                                                                           

 

Sociala möjligheter: simmarna kommer kunna hålla kontakten på flera sätt; bl.a video streaming. textade meddelanden och de ska även kunna blogga (lol! fast jag kan ju ha fel). Det kan nog även hjälpa till att bygga upp användbara färdigheter på universitetet.

          

 

Utforska nya platser: utforska det nya campusområdet! Häng med kompisarna på bowlinghallen eller kanske din sim hellre vill vara "konstnärlig" och använda sprayfärg på en vägg för att skapa ett mästerverk? 

                                            


Kör igång festen: vem har sagt att universitetet bara innebär pluggande? ta en paus från lärandet och ordna en jättefest! Om din sim inte är så mycket för fester så kan han/hon grilla nere vid sjön eller vad din sim tycker är roligt.

          


Uppnå akademisk excellens: hur vill din sim utmärka sig? Delta i aktiviteter och föreläsningar på studentkåren, sänd ett eget radioprogram eller utför några vetenskapliga experiment. Kort sagt: det finns massor av sätt att utmärka sig som student.

            


Och nu kommer vi äntligen till trailern:


Längtar!

 

Dåså, jag tror jag fick med det mesta nu. Lämna gärna en kommentar!

 

 
 
Ingen bild

TheSims

19 januari 2013 15:57

Hej! Hur gör du för att ta bilder, alltså hur tar du bilder när du spelar sims eller vad man ska säga!? Tacksam för svara :) :D

Amelia

19 januari 2013 16:06

Trycker på tangenten C eller klickar på den lilla kamerasymbolen i nedre hörnet. :)

 
Paulina

Paulina

20 januari 2013 12:40

Hejsan!
Längtar så mkt till det här spelet! Kommer absolut skaffa det!
Och kan inte du göra typ som en serie här på din blogg om typ en ny tjej som precis har börjat i gymnasiet? Skulle vara roligt att läsa en av dina nya serier!
Kramis!!! <3

http://paoemo.bloggplattsen.se

Amelia

25 januari 2013 19:45

Hej, Paulina!
Längtar också!

Tja, jag kanske börjar med en ny historia senare när jag köpt detta. Men istället för gymnasiet så kan hon precis ha börjat på universitetet!

 
Fredrika

Fredrika

20 januari 2013 22:36

Jag tror detta kommer bli ett riktigt roligt expansionspaket, så jag ser verkligen fram emot det! :)

http://spacesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Josefina

8 mars 2013 13:59

Hejsan!
Är det någon som vet hur man flyttar sin sim till ett annat hus?:)
Tacksam för svar.

Amelia

9 mars 2013 19:29

Sims 2 eller 3?
I sims 2 så klickar du på dagstidningen och väljer "hitta egen lya".

I sims 3 så klickar du på din sims mobiltelefon och väljer "flytta ut". Resten klarar du nog själv! :)

 
Ingen bild

Sophie

12 mars 2013 01:29

Men går det att flytta på the sims 3 universitetsliv? Alltså när man är i studentstaden?:)

Amelia

12 mars 2013 17:53

Nej, simmen kan inte byta boende medan han/hon är på universitetet.
Men när du återvänder till universitetsstaden igen, då kan du välja ett nytt boende.

 
Ingen bild

Hanna

28 mars 2013 18:35

Hej :) kan man byta hushåll på sims 3 universitetsliv som man annars kan göra på sims 3? att när man trycker på ändra stad och trycker på ett annat hushåll så brukar det gå att byta hushåll funkar det på denna? Tacksam för svar:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelia - 13 februari 2015 21:55

Hej allihopa!  Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev sista inlägget. Men som ni kanske har räknat ut så har jag slutat att blogga. Detta av flera anledningar:  1. Min stationära dator som alla mina simsspel är installerade, är helt kap...

Av Amelia - 26 maj 2014 15:15


Hej, allihopa.        Det har nu gått flera månader sedan senaste inlägget, jag vet. Men jag funderar faktiskt på att sluta blogga, tråkigt nog. Nåja, jag kanske inte slutar helt. Jag vill inte ta bort bloggen, för det vore synd att kasta bort allt...

Av Amelia - 3 januari 2014 18:30

Hejsan, allihopa! Nej, ni ser inte i syne- här kommer faktiskt del 14 av Tiaras liv. För att gottgöra att jag inte uppdaterat på länge, så gjorde jag en extra lång del som nyårsspecial precis som förra delen var en påskspecial, minns ni? I alla fall,...

Av Amelia - 1 januari 2014 17:47

Hejsan, allihopa. Japp, jag vet att jag inte har bloggat på evigheter, men jag har mina skäl. I alla fall, nu är det nytt år igen (2013 gick riktigt fort, tycker ni inte?). Jag fick Sims 3 In I Framtiden i julklapp, men har nyss börjat spela det. Jag...

Av Amelia - 6 november 2013 21:19


Hejsan, allihopa! Jag är hemskt ledsen för att jag inte har bloggat på nästan en månad, och ja, lovet är slut. Jag trodde att jag skulle få en stund över på lovet, men vi gjorde så mycket nästan varenda dag så bloggandet blev inte av. I måndags tänkt...

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards