Simblogg

Alla inlägg under mars 2013

Av Amelia - 30 mars 2013 18:01

Snart är det april, då är det vår på riktigt. Isen och snön håller på att smälta (och jag slipper ha broddar på skorna varje gång jag går ut, hehe). 

Som varje gång, så ordnar jag en ny design för varje årstid. Nu när våren närmar sig så passar det med en  helt ny design. 

Ny header, ny presentationsbild, nya bloggfärger och till och med nytt typsnitt på rubrikerna. Kort sagt, en hel makeover.

 

Det tog ett bra tag att göra den här headern, så jag hoppas att ni gillar den. Själv blev jag rätt nöjd med resultatet.


Presentationsbilden var ett lite större problem, så jag fick använda en tillfällig först, nämligen denna:

 

(Den var mindre när jag använde den) jag laddade ner den här från internet, men jag blev inte riktigt nöjd ändå. Så jag bestämde mig för att ha kvar den tills jag fixat en bättre bild. Vilket jag tycker att jag lyckades med:

 

Bakgrunden laddade jag ner från internet, men simmen är skapad av mig. Vad tycks? jag tycker i alla fall att det blev rätt bra.


Vad tycker ni om den här nya designen? Kommentera! Men glöm inte att lämna en kommentar på senaste delen av Tiaras liv heller.

 

Jag blir alltid glad för era fina kommentarer. Så kan ni vara snälla och kommentera lite mer?

 

I alla fall, ha det så bra, kära bloggläsare!

Av Amelia - 29 mars 2013 22:45

Glad påsk (som sagt), allihopa! 

Här kommer en extra lång del av Tiaras liv, den har legat nere alldeles för länge. Hoppas ni gillar den här delen, ledsen om den kanske är lite tråkig. Men jag lovar att nästa del är bättre i så fall.

Kommentera gärna!

                                          Spoiler-varning!

Om du inte har läst de tidigare delarna, så rekommenderar jag starkt att du läser dem innan du läser denna del! Läs dem här: Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 (del 1/2) Del 9 (del 2/2) Del 10 Del 11 Del 12

                                                                                                                                                                

                                                                      Mariana=ljusrosa
                                                                      Mio=grön
                                                                      Tiara=cyan
                                                                      Alexandra=röd
                                                                     Josef=orange
                                                                     Jimmy=brun
                                                                     Felicia=ljuslila
                                                                     Sandra=mörklila
                                                                     Ryan=blå
                                                                     Övriga=grå

 

Mamma, hur är det?

Helt ärligt, gumman. Jag har inte mått så bra på sistone.

Jag börjar oroa mig för att jag kanske är sjuk, eller något.

Jaså?

 

Men jag tror att jag vet vad som står på. Och det vet nog du också, mamma?

Det är omöjligt! Eller...?

 

Kom igen, mamma! Varför skulle det vara omöjligt?

Jag vet inte, jag kan väl inte vara...?

 

Vem vet? du kanske är gravid, mamma.

Hmm...

I alla fall, jag går in nu. Stanna i trädgården så länge du vill, mamma. Men glöm inte vad jag har sagt!

 

"Jag undrar vad som kan ha hänt... om mamma är gravid, så måste pappa veta något om det. Jag måste prata med honom på en gång!"

 

Mm, men välkommen hem, min flicka.

Tack, pappa. Men får jag fråga dig en sak?

Fråga vad som helst!  

Vet du något om vad som har hänt mamma? har hon blivit...gravid?

  

Åh, så du har också märkt det?

Vadå? är hon gravid eller inte?

 

Det är hon, antagligen.

Så det innebär...?

Att du troligtvis kommer att bli en storasyster om några månader.

Så är det nog...

Förresten, vi har träffat någon från byn som Mariana och jag kom från. Vi vill att du träffar hennes son, han är verkligen trevlig. 

Va?

Vi berättade ju häromdagen att din mamma och jag fortfarande följer vår bys traditioner, trots att den blev nedbränd till grunden. Det är tradition att föräldrarna väljer vem som ska bli barnets trolovade.

Men jag har ju redan sagt att jag älskar Ryan! Jag vill inte paras ihop med någon främling för framtida giftermål!

Jag är ledsen, raring. Men så är det, som vår dotter så måste du följa de gamla traditionerna i vår by.

 

Mamma, där är du ju.

Mariana kliver in genom ytterdörren.

Hej, gumman.

 

Mamma, vad står på?

 

Åh... hej, Tiara. Vad gör du här?

Du trodde att du kunde hålla sanningen borta från mig, eller hur?

Vad pratar du om?

 

Nu är det klart som korvspad! Jag förstår allting nu!

Vad är det som du förstår, då?

 

Kom igen, du tror väl inte att ni kan hålla det hemligt för mig? Du är gravid såklart!

 

Jaha? Är det inte dags att du gör dina läxor, Tiara?

Jovisst, men kom ihåg vad jag har sagt.

Det behöver du nog inte oroa dig för att vi gör...

   

"Kom igen, Tiara. Du kan klara av den här läxan!"

  

 "Åh, jag kan inte koncentrera mig! Jag måste berätta för Ryan att mina föräldrar tvingar mig att följa deras gamla traditioner. Men hur ska jag säga det?"

 

"Skärpning, Tiara! Jag måste bli klar med de här uppgifterna."

 

Mio, Tiara har nog rätt. Vi kan inte hålla henne utanför sanningen, vi måste berätta att jag är gravid.

Jag tänkte att det skulle bli en överraskning, men du har nog rätt.

 

"Dags att få lite sömn. Imorgon måste jag berätta det för Ryan."

 

"Jag ber honom möta mig i parken, sommarfestivalen ska hållas där."

 

Nästa dag...

"Okej, idag måste jag berätta det för Ryan. Han är så gott som min pojkvän, så han måste få veta!"

 

"Det här var rätt snygga kläder. Jag måste göra ett gott intryck på honom först!"

 

Hallå, Ryan! Det är Tiara.

Hej, Tiara! Kul att du ringde, jag har väntat på att du skulle ringa mig.

Jo...öh... kan du möta mig på sommarfestivalen? Det är något viktigt som jag måste berätta.

Visst, vi ses där!

 

En kvart senare, på sommarfestivalen...

Där är du ju, Tiara.

Öh... hej, Ryan.

Är det något fel? Du verkar lite frånvarande.

Faktiskt så har jag något väldigt viktigt att berätta... jag är inte säker på att du kommer att gilla det.

Du kan berätta vad som helst för mig, Tiara. Vad är det?

 

Jo, det är så här att mina föräldrar vill att jag ska följa deras gamla traditioner. 

Jaha, vad är det med det då?

 

Mina föräldrar vill att jag ska träffa min trolovade, någon som jag aldrig har träffat. 

Va? Men det betyder väl inte att vi inte kan fortsätta dejta?

 

Ryan, förstår du inte? Mina föräldrar har parat ihop mig med en främling. Och att fortsätta vara tillsammans med dig

samtidigt, det skulle kännas fel.

Men Tiara, vi är ju så gott som tillsammans.

Tror du inte att det är svårt för mig också? 


Så alltså måste vi göra slut, Ryan.

Om det är så här du vill ha det, så ska jag inte störa dig i fortsättningen.

 

Ryan springer upprört därifrån.

 

Jag är så ledsen, Ryan...

 

Åh, vilken soppa jag har hamnat i! Jag fattar inte att jag gjorde slut med Ryan, bara för mina föräldrars påfund och traditioner. Och till råga på allt så verkar det som om mamma är gravid...vad ska jag göra nu? allting har blivit så fel!

Tiara börjar nästan gråta.

 

Jag kan lika gärna gå hem igen. Jag är för deppig för att roa mig på festivalen just nu...

Tiara, kom hit ett tag!

Det är någon vi vill att du ska träffa, kom hit!

"Vem kan det vara?"

 

                                                                       

                                                                    Fortsättning följer...


Av Amelia - 10 mars 2013 10:45

Bäst att jag publicerar detta nu, innan jag glömmer bort det!

Här kommer mer PGC. Denna gång får ni se hur Andrew och Sabrina utnyttjar Slappardagen tillsammans, Justin har tyvärr inte hunnit fylla år ännu.


Kommentera gärna!

                                                                                     

Massor av bilder den här gången, haha!


Bilderna är tagna innan jag fick Universitetsliv, bara så ni vet det.

Av Amelia - 9 mars 2013 19:15

Låt bilden tala för sig själv:

 

Jag vet, bilden är väldigt stor. Jag fick ta den med min telefon eftersom min kamera är puts väck! Hur som helst, här ser ni ett bevis på att jag nu har fått Universitetsliv. Tydligen måste man inte beställa på nätet för att få Limited Edition, det finns redan i butiken. 


Då så, då är det väl bara att sätta igång? Jag kommer att visa bilder från mitt spelande senare, eller imorgon. Vilka andra har köpt/fått det här också? Kommentera!

Av Amelia - 3 mars 2013 16:27

Hejsan, kära bloggläsare. Jag är hemskt ledsen för att jag inte har uppdaterat, jag skriver från mobilen nu. Jag tänkte göra det, men helt plötsligt försvann internet helt, visst är det typiskt?
Jag har spelat med min PGC-familj häromdagen (tyvärr har deras son, Justin, inte fyllt år ännu. Så jag har ingen aning om han blir vår arvinge eller inte) och tänkte just publicera bilderna på bloggen när internet slutade fungera.


Jag har ingen aning om vad felet är eller hur man fixar det. Så jag måste helt enkelt vänta.


Hoppas ni förstår detta, kära läsare.
Imorgon är det sköna lovet slut, så kort det var.
Men de goda nyheterna är att nu är det mars, så snart kommer ju Universitetsliv ut! Vem mer än jag tänker absolut skaffa det?

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards