Simblogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Amelia - 28 februari 2011 13:18

Hejsan! jag mår lite bättre nu så här kommer historien om Sharps. Tom har flyttat iväg, så han har ingen speciell färg längre! Här är färgguiden:   

                                                 Vanessa=röd

                                                 Lora=rosa

                                                 Erik=orange

                                                 Övriga=blå

"Bäst jag tar hand om tvätten, så jag slipper tänka på Tom! jag förstår inte hur jag kunde gå på hans bluff!"Mamma, går du och lägger dig redan?

 Ja, godnatt, Lora!

 Okej, godnatt.Nästa morgon vaknade Vanessa ganska sent.

 Gäsp, redan morgon? Jag måste ha sovit länge... skolbussen har visst redan kommit, så Lora behöver visst inte skjuts till skolan av mig.God morgon, Vanessa.

God morgon...Jag fattar inte att jag gick på hela Toms bluff, han ljög hela tiden!

Det är inte ditt fel, du visste inte vad han höll på med!

Men varför??

Du kunde väl inte veta att han skulle bli så girig och ond sedan gymnasitet?

Men jag förstår ändå inte, hur kunde han?

Vanessa, glöm honom! han var inget att ha, tydligen!God morgon, gumman!

Haha, dada!

Redo för frukost?

Aha!Vanessa, vi var ju gifta en gång, och vi kanske ska försöka igen?

Vad menar du?



                                           fortsättning följer...


                                                  fredag           

                                                 

Av Amelia - 28 februari 2011 12:12

Hejsan, bloggläsare! Jag mår lite bättre nu, det gjorde mig gott att stanna i sängen igår. Jag börjar med Sharps nu! Sedan kanske jag byter header, men jag säger kanske!

Jag vill också tacka för ert tålamod, tack! Nu kommer alla kommentarer att granskas igen, men nu är det bäst att jag börjar med Sharps! Ses snart, kära bloggläsare!

                                                      

Av Amelia - 27 februari 2011 14:34

Hej alla! jag vill bara säga att det varken blir headerbyte eller Sharps i alla fall. Detta är för att jag inte mår så värst bra nu, hoppas ni har förståelse för detta!

Tills dess kommer alla kommentarer att publiceras direkt, utan granskning eller godkännande. Ställ gärna någon fråga, men jag kan inte garantera lika snabbt svar.

Hoppas ni förstår, kära bloggläsare! usch, spydde en gång inatt!

                                           

Av Amelia - 25 februari 2011 17:14

Här kommer del 10 av historien om Sharps. Och som vanligt en färgguide:

                                                 Vanessa=röd

                                                  Lora=rosa

                                                  Tom=grön

                                                 Erik=orange

                                                 Övriga=blå

Det har nu gått en månad sedan Vanessa och Tom förlovade sig.

"Så snart jag har gift mig med Vanessa så är jag rik! Så fort bröllopsfesten är slut så gör jag slut och smiter med alla hennes pengar, hahaha!"

Vad du ser fundersam ut då, Tom! Har det hänt något?

Nejdå, jag bara undrar om dina pengar blir mina också när vi gift oss?

Eftersom vi ska gifta oss så blir pengarna både dina och mina, varför undrar du?

Öh... bara för att vi inte ska leva fattigt!

"Hoppas att hon inte misstänker något om min lilla plan!"

Vad tänker du på?

Ingenting! hehe...

Okej då...Kom, Melanie! du får sitta i barnstolen.

"Men om den där Erik försöker så mycket som att bara prata med Vanessa så får han med mig att göra!"Sådär, gumman! hoppas att du sitter bekvämt.

"Jag undrar vad det är med Tom!"Nämen, Vanessa! varför är du så bekymrad?

Tom var rätt konstig nyss, han frågade om mina pengar blir hans när vi gift oss!Du kanske ska prata med honom?

Jo, jag kanske skulle göra det. Du har rätt, Erik!Hördu! prata inte med min festmö!

Lugna dig, vi pratade bara!

Tom... snälla, lyssna på mig...Jaså? så du pratade med Erik??

Tom, du har missförstått allt! vi bara pratade lite!

Jag har inte missförstått! 

Jo, det har du visst!Mamma, hur är det?

Jag förstår inte, Tom var så konstig imorse!

Och vad gjorde han?

Han frågade om mina pengar, sedan försökte han byta ämne. Jag förstår inte! Men jag ska ändå gifta mig med honom, ikväll! bäst vi går till strandparken allihop och förbreder för bröllopet."Dags att sätta min plan i verket!"

Jag lovar dig, Vanessa Sharp, att älska dig för evigt.Jag lovar dig, Tom Lowe, att älska dig för evigt.

"Bara några minuter till, sedan kan jag färdigställa min plan!"Och bröllopet avslutas med en kyss."Nu är det dags att göra slut och sedan sticka med hennes pengar!"DET ÄR SLUT!

Va?????????

Du har visst inte fattat, allt var en bluff!

Men du sa ju "ja" till mig!

Ja, men nu är det slut! ge hit alla dina pengar nu!Om du tror att du har rätt att ta mina pengar när vi nyss gjort slut, så är du inte klok i huvudet! Jag fattar inte hur jag kunde gå på din bluff!!

Du är helt vansinnig...


                                     Fortsättning följer...


                                            söndag                   

          

Av Amelia - 25 februari 2011 12:58

Hejsan, kära bloggläsare! Jag har bara ett ord att säga: sportlov! nu är jag äntligen ledig en hel vecka, så jag kommer ha en massa tid för bloggen!

Jag vill också tacka för alla snälla kommentarer ni har skickat mig, jag blir så glad för dem!

Fortsätt kommentera och glöm inte Sharps i eftermiddag!

Jag bjuder på en gammal bild, jag har inte tid att skaffa fram en ny bara sådär! Men den här var den bästa jag hittade i bildarkivet!

Nu ska jag njuta av fredagen innan jag börjar med Sharps!

                                                      

Av Amelia - 22 februari 2011 18:14

Här kommer del 5 av historien om Tina Char. Här är färgguiden:

                                             Tina=lila

                                             Alicia=grön

                                              Samantha=röd

                                              Rafael=blå

                                             Övriga=vinröd

Hallå? det är Tina Char.

 Tina, det är Marina Prattle. Angående vårt lilla möte på ditt bröllop, vi måste talas vid på en gång.

 Okej, var då?

På Waylons Gast ikväll.

Okej, jag går dit nu.Vem var det, Tina?

Det var Marina Prattle, hon som dök upp utan inbjudan på vårt bröllop!

Ja, nu minns jag.

Jag ska träffa henne på Waylons Gast nu, ses senare!Och på Waylons Gast.

Vad var det du ville prata om?

Som jag sa så har jag hållit ögonen på dig sedan du flyttade hit, och nu ska jag berätta varför!

Okej, berätta!

Jo, det är så att jag är en kändisagent, och min kändis flyttade just iväg från Bridgeport. Och jag måste hitta en ny kändis innan veckan är slut, annars får jag sparken från jobbet.

Men jag är ingen kändis!

Nej, inte ännu! men jag kan göra dig till kändis om du låter mig få vara din agent, jag har aldrig sett någon annan med mer potential än du! du skulle kunna bli stor och komma till Hollywood!

Oj, jag? i Hollywood? 

Ja, vill du bli min kändis?

Jag vet inte, jag ska fundera på saken.

Med huvudet fullt av tankar kring Marinas erbjudande åker Tina hem igen.När hon kom hem så hade Rafael redan somnat, så Tina bytte snabbt om till nattlinne och somnade också.Nästa morgon.

Rafael, lova att inte gå i taket nu, men det är en sak jag måste berätta.

Vadå?

Lika bra att gå rakt på sak, jag är gravid!

Vad sa du??

Ja!


                                       Fortsättning följer...


                                               tisdag      

Av Amelia - 22 februari 2011 15:17

Hej! här kommer historien om Sharps del 9, ledsen för förseningen! här är färgguiden: 

                                               Vanessa=röd

                                               Lora=rosa

                                                Tom=grön

                                               Erik=orange

                                               Övriga=blå

Nu ska pappa och jag ut, så Lora och Erik kommer sitta barnvakt åt dig.

Dada!

Just det, Melanie! din halvsyster och hennes pappa passar dig under tiden.

Haha, dada!Åh, Tom! vilken vacker kostym! vi ska på något fint ställe, va?

Just det, vi ska ha en romantisk middag på Bistron! bord för två, levande ljus och vacker musik.

 Låter underbart! jag ska bara säga till Lora att hon och Erik får sitta barnvakt åt Melanie, sedan kan vi gå.

Okej.Lora, vi går nu! kom ihåg att se efter Melanie ordentligt!

 Självklart, men vart ska ni?

Jag och Tom ska ut och äta en fin middag för två på Bistron!

Öhh... såvitt jag vet så ska man ha fina och sofistikerade kläder när man äter

där.

Duger inte min klänning?

Jo, om Bistron vore ett discotek! men nu är det ju en fin och dyr resturang.

Men den här klänningen hade jag på min första dejt med Erik, innan du föddes!

Mamma, det var mer än 15 år sedan!

Jag ska i alla fall ha den här ikväll, vad spelar det för roll egentligen?Bilen väntar, Vanessa.

Ska vi åka i min gamla bil, Tom??

Nej, jag har hyrt en limousin!

Åh! Tom!"Åh, vad spännande! jag har inte ätit på Bistron på länge!"Det var en underbar middag, Tom.

Vad härligt att du tyckte om den. Och nu vill jag fråga dig en sak, Vanessa!

Fråga vad som helst.Så, Vanessa, vill du gifta dig med mig?

Åhhh! Tom, jag drömmer inte, va?

Vill du?

Såklart jag vill!

Härligt!"Jag tror knappt att det är sant!"

"Jag fick tillbaka min drömtjej till slut i alla fall, det var inte så roligt när hon gifte sig med Erik! tur att de gjorde slut!"

"Vänta tills jag berättar det här för Lora!Lora, du kan aldrig gissa vad Tom gjorde efter middagen!

Du låter glad, så han gjorde antagligen inte slut?

Nej, absolut inte! han... friade till mig!

Va??

Ja!Grattis, mamma!

Tack, gumman! men du borde väl lägga dig nu? du har väl skola imorgon?

Jo, det är sant. Godnatt!

Godnatt, älskling!"Så Tom friade till mamma? jag vet inte vad jag ska tycka om det, men bara mamma blir lycklig så..."


                                  Fortsättning följer... 


                                          fredag               

 


(Tina Char kommer senare idag!)     

 

Av Amelia - 20 februari 2011 17:45

Hej alla bloggläsare! Jag vill bara säga att historien om Sharps inte kommer idag trots allt. Anledningen till det är att jag åkte ut på utflykt med min familj och vi var borta hela dagen, och nu är jag för trött för att spela sims 3 idag. Men jag lovar att både Sharps och Tina Char kommer på tisdag, det är ett löfte!

        

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards