Simblogg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amelia - 18 augusti 2012 14:26

Tiaras liv är tillbaka efter en väldigt lång paus, kommentera gärna!

 Har ni inte läst tidigare delar så kan ni läsa dem här: Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 1/2 Del 9 2/2 Del 10 Del 11

                                                                                                                                                           

                                                                      Mariana=ljusrosa
                                                                      Mio=grön
                                                                      Tiara=cyan
                                                                      Alexandra=röd
                                                                     Josef=orange
                                                                     Jimmy=brun
                                                                     Felicia=ljuslila
                                                                     Sandra=mörklila
                                                                     Ryan=blå
                                                                     Övriga=grå

 

Det var en bra film, va?

Ja, den var lika bra som jag hade hoppats.


Ryan, det börjar bli sent. Jag borde börja gå hem.

Åh, självklart. Vill du att jag ska följa dig hem?

Gärna, om vill följa med mig.

Självklart.

Du är väldigt fin, Tiara.

Det är du med.

 

Nå, ska vi gå?

Okej.

 

Ryan, där är du ju! 

Mamma?! jag trodde att du hade gått hem...

Jag stannade här hos Mariana och Mio, jag var så orolig! nästa gång måste du säga till innan du drar iväg.

Äh, jag var ju bara på bio med Tiara. Inget farligt med det, väl?

Hur skulle jag kunna veta det? Kom så åker vi hem.

 

Hejdå, Ryan!

 

Hej, mamma och pappa.

Hej, gumman. Kom och sätt dig, vi har något att säga dig. Något som vi borde ha berättat tidigare...

Jag ska bara kolla posten, jag är strax tillbaka.

 

Om det gäller att jag var ute sent...

Nej nej, älskling. Det gäller något helt annat!

Åh, bra.

 

Men först kanske vi ska vänta på Mio.

     

Nå, här kommer ju pappa tillbaks. Kan ni berätta nu?

Självklart.

 

Jo, det är såhär... i byn som din pappa och jag kommer ifrån så var det tradition att föräldrarna ska välja vem deras barn ska gifta sig med en dag.

Okej...? vart vill ni komma?

Mariana och jag blev trolovade när vi var i din ålder, Tiara. Och trots att byn blev förstörd så håller vi ändå hårt i de gamla traditionerna.

Just det. Och du är vår dotter, så du tillhör vårt lilla folk och våra traditioner måste även du följa.

Varför är det så?

 

Bra fråga. Men så är det bara, Tiara.

Vänta lite, menar ni att jag har blivit trolovad med någon utan att jag fått veta det?

Tja, det är det som är den knepiga biten, när byn fanns så fattades besluten fort. Men det var så länge sedan, så det tog tid att finna  lång tid att hitta en annan ung man som också överlevde när byn blev anfallen. Men det är en annan historia.

 

Men det är så att jag tycker om Ryan, och då menar jag mer än som en vän.

Mm, jag är ledsen. Men vi håller fortfarande på traditionerna, det är så det är än idag för vår familj. Min mor, min mormor och min mormors mor, de har alla blivit trolovade när de var unga. Likaså på min fars sida, och din far också.

Just precis.

 

Menar ni att jag inte får vara ihop med Ryan?

Tja, man skulle kunna säga så... men ni kan ändå vara goda vänner.

Men mamma, jag växte ju upp med Josef och Alxandra. Den där traditionen förekommer inte i mitt liv.

Tja... du kanske har en liten poäng, kanske vi skulle sluta med dessa traditioner. Byn är ju förstörd sedan länge.

Jo... men den traditionen lever kvar.

Kom igen, mamma. Hur många år sedan är det sedan er by förstördes? Och hur gick det till?

Det är väl ungefär 35 år sedan. Några män dök upp från ingenstans och brann ner hela byn till grunden, bara några få lyckades fly undan. Mio räddade mig och vi sprang därifrån och lyckades ta oss ända hit till Sunset Valley, och några år senare föddes du.

Wow, nu förstår jag. Jag ska tänka på saken.

 

Senare på kvällen...

Mysigt...

Vet du vad vi inte gjort på länge?

Vadå?

 

Mio, vad tänker du göra?

Det vet du om ett ögonblick.

Mio lutar sig ner mot Mariana...

 

Nästa morgon...

Gäsp... redan morgon?

 

Nå, få se nu...

 

Inte illa om jag säga det själv.

 

Jag kanske ska pröva en ny frisyr...?

 

Inte så illa, hoppas att Ryan gillar det.

 

Åh, god morgon, mamma.

God morgon, gumman. Vad har du gjort med ditt hår?

Jag provar bara en ny frisyr, det är allt. Lite omväxling, du vet. Gillar du det inte?

Jodå, det är fint. Du ser lite annorlunda ut bara.

 

Nåja, jag måste gå till skolan nu. Vi ses, mamma.

Mm, vi ses sen.

 

Hejdå, mamma!

 

Ojdå, första lektionen har börjat!

 

God morgon, Mariana. 

Urk... god morgon, Mio.

Hur mår du?

Uh... inte så bra.

 

Jag tror jag måste spy!

Mariana rusar iväg.

   

Senare på dagen...   

Mamma?! hur är det med dig? du ser ju hemsk ut!

 

 

                                                                    Fortsättning följer...

Av Amelia - 1 augusti 2012 13:00

Japp, nu är det min födelsedag. Nu blir man äntligen 16 år! Men till Tivoli i Köpenhamn åker vi inte till förren på fredag, eftersom det är Grönlands nationaldag på Tivoli. Vilket betyder att det kryllar av grönländare och istället för pantomim så är det grönländsk dans. Imorgon är det istället modern dans, men ingen pantomim. Inte förren på fredag är det någon föreställning som både mamma, mormor och jag vill se. Så vi åker dit först då.

Men idag ska vi åka på bio istället, och se Madagaskar 3 och sedan äta middag ute.

 

Titta vad man kan lyckas skapa med lite bildredigering online, lite tålamod och en gnutta kreativitet!

(Bilden laddade jag ner från google, den tillhör inte mig!)    

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards