Simblogg

Alla inlägg under juni 2012

Av Amelia - 30 juni 2012 18:52

Några av er spelar nog sims 2 fortfarande, inklusive jag själv. Nyss upptäckte jag något som jag inte kände till förut, hur man lägger in egen musik i sims 2, som simmarna kan lyssna på när de sätter på radion. För detta krävs dock att man har Sims 2 Fritid installerat.

Jag har Windows XP, så det ser kanske lite annorlunda ut för några av er.

Såhär lägger man in egen musik:

 

Öppna först mappen "mina dokument". Gå sedan till "EA-Games" och till sist "Sims 2". Då letar man efter mappen "music" som jag har visat här på bilden ovanför. Dubbelklicka på den mappen.  

Då ska detta komma upp, en massa olika listade musikgenrer. Behåll den mappen uppe, leta efter någon musikfil på internet och ladda ner den. Men jag för min del gör såhär:

 

Jag går in på YouTube, söker på en bra låt och klipper ut HTML-koden till videoklippet. Jag klistrar in den i ett konverteringsprogram och konverterar den till mp3-format. Sedan laddar jag ner den och sparar filen där jag kan hitta den så enkelt som möjligt.

Sedan för jag över den konverterade filen till en av musikgenrerna. Sedan stänger jag dokumentet och startar sims 2.

 

När sims 2 är startat så går man in hos någon simfamilj. Klicka på inställningar och sedan på ljudalternativ.

Klicka på den lilla radioikonen där det står "mina radiostationer" om du för musen över ikonen.

 

Klicka på ikonen som jag har visat på bilden. Då kan du skapa din egen spellista med låtarna du har laddat ner innan.

 

Kom ihåg under vilken genre du sparade mp3-filen! Välj först genren ur listan, leta sedan upp låten du vill ha i din spellista.

 

Namnge din spellista!

Klicka sedan på din sims radio och välj först "sätt på". Sedan väljer du "egen station". (Ledsen att bilden blev lite otydlig)

Välj sedan vilken spellista du vill starta. Sedan kan du och dina simmar lyssna på låtarna du har i spellistan!


                                               Snabbguide i hur det går till i sims 3!

Man gör på ungefär samma sätt i sims 3, klistra in musikfiler som konverterats till mp3-format. Det är bara att gå in under "mina dokument" och sedan "electronic arts" och sist "sims 3". Klistra in mp3-filen i mappen "custom music". That's it! Starta sims 3, sätt på en radio och välj "byt till..." och så "egen musik" så spelas alla låtar upp i tur och ordning.


Hoppas att ni förstod, annars får ni ställa en fråga i frågerutan. Kommentera gärna detta tips, visste ni om det redan eller var det till hjälp?

Av Amelia - 24 juni 2012 20:45

Ja, så ligger man efter med uppdateringen igen. Men jag har inte spelat sims alls på länge nu, dels för att jag inte orkat och dels för att jag har velat göra andra saker. De senaste dagarna har jag tillbringat hemma, eftersom jag varit sjuk ett bra tag. Jag har mest suttit och kollat på internet, tittat på TV och spelat lite enklare spel som inte tar sån evig tid att starta, t.ex Harry Potter och Hemligheternas Kammare.

Jag ska börja spela sims igen, så småningom. Jag ska även ändra designen här på bloggen, den här är inte särskilt somrig, när jag tänker efter.

Ha tålamod, kära bloggläsare. Jag kommer tillbaka så småningom, så snart jag börjar spela sims igen.

Jag hör av mig, vi ses, kära bloggläsare!    

Av Amelia - 15 juni 2012 16:21

Jag har nu fixat ännu en ny header, den andra var kanske lite för mycket. Men jag är faktiskt ganska nöjd med den nya, och det tog inte alls lika lång tid.

Jag ändrade även menyrubrikerna och gjorde dem lite ljusare. Ni har nog märkt en del förändring, men sån är jag- aldrig riktigt nöjd!

Vad tycker ni om denna header, är den bättre än den förra?

 

Kommentera nu, din åsikt är viktig för bloggen!

Av Amelia - 14 juni 2012 20:40

Japp, en helt ny design! Det tog mig nästan hela dagen att få iordning den nya headern, men nu är den klar, så jag hoppas att ni gillar den! Jag ändrade färgerna också, jag satsade på ljusrosa nyanser för den här sommaren!

En ny profilbild kom med också, men jag är inte riktigt nöjd med den. Jag får ta itu med det imorgon om jag orkar!

Vad tycker du om den nya designen? Kommentera!

 

Det tog längre tid än jag trodde att fixa allt detta. Men jag tänkte köra med något mer extremt den här gången, istället för att bara ladda ner en bild och skriva en text.
Bara så ni vet, jag använde inget Photoshop till denna header! 



Av Amelia - 13 juni 2012 10:10

Ja, äntligen är det sommarlov! Jag har klarat av hela årskurs 8, YEY! Och detta betyder att jag kommer ha mer tid för bloggen nu, innan vi åker på semester om ett par veckor!

Jag funderar även på om jag ska fixa en helt ny design för att fira sommaren, min personliga favoritårstid! Vad tycker ni, duger headern jag har för närvarande? Eller ska jag försöka mig på att fixa en extra fin i år?

Kommentera vad ni tycker, kära bloggläsare!

Bild från internet!  

Av Amelia - 11 juni 2012 14:26

Japp, snart är det sommarlov, yey! Men precis då ska man bli förkyld, visst är det typiskt? Och idag var det ju den årliga klassutflykten till Brevik. Jag hade verkligen sett fram emot att få åka dit och njuta av solsken, fika och grillade hamburgare. Men se vad som händer för mig; jag blir sjuk och får sitta hemma medan mina klasskompisar har det kul och roar sig på Breviksutflykten.

Hoppas att jag är tillräckligt pigg för att gå på skolavslutningen på onsdag. Men tyvärr orkar jag knappast spela sims och blogga så mycket.

Ja, det här blev ett ovanligt kort inlägg, jag vet. Hur som helst, ha det så bra, kära bloggläsare!

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards