Simblogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Amelia - 29 oktober 2011 22:12

Nu är min machinima igång igen! Som ni nog minns så består min machinima bara av bilder, så ni får gissa handlingen! Så kommentera gärna, ska bli kul att läsa vad ni tror händer!

Gråa bilder är minnesbilder, bilder i färg är nutid, precis som förut!

                     

Kommentera med era gissningar, som sagt, det ska bli kul att läsa era kommentarer!    

Av Amelia - 28 oktober 2011 15:01

Japp, nu är det höstlov! Äntligen lite ledigt, precis när skolarbetet höll på att knäcka mig totalt! Men hejdå, skolböcker! Och hej, ljuva ledighet! En hel vecka ledigt, någon mer än jag som har höstlov nu? :D

Nu ska jag njuta av fredagen ett tag, min machinima kommer senare idag eller imorgon!  

  

  Ses, kära bloggläsare!              (Bild från internet)

                    

Av Amelia - 27 oktober 2011 17:20

Då ligger man efter med bloggandet igen, skyll på mina läxor och att Tomb Raider är omöjligt att klara av, trots att övningsnivån är rolig. Jag har försökt flera gånger och misslyckats varje gång med att ta mig längre än halvvägs in i själva äventyret på nivå 1!       

Men nog snackat om Tomb Raider, nu kommer lite sims-nyheter!  

Som ni säker förstår, så ändrade jag mig angående en ny historia. Självklart kommer det att komma en ny, men det blir efter sista delen av Tiaras liv, vilket kan dröja. Någon gång i December kommer den absolut sista delen av Tiaras liv att publiceras. Men jag kommer följa upp med en helt ny historia, jag måste bestämma hur många delar det kommer vara kvar av Tiaras liv. Sedan fundera över den nya historiens handling!

Om Tiaras liv fortsätter permanent blir det för mycket för mig att börja med en ny, hoppas ni förstår detta!

Imorgon kommer del 1 av min machinima och på lördag kommer Tina Char!   

                                                            

Av Amelia - 26 oktober 2011 14:17

Ikväll är det fest i skolan, så jag kommer inte hinna ordna något med sims idag, tyvärr! Det är höstfest, jag vill inte så gärna bli sen dit och sims tar för mycket tid!

Hoppas ni förstår! Ska spela lite Tomb Raider 2 nu...

Av Amelia - 24 oktober 2011 14:18

Först och främst, vill jag säga att sims husdjur är ett jättebra spel, som gjort för alla simsälskare! Och det här är min recension om spelet!

Beroende på vilka egenskaper husdjuret har, kan det vara lättare för vissa djur att lära sig tricks och svårare för vissa!

                                                             Hundarna
Hundarna är en av mina favoriter när det gäller sims, de är både söta och rätt realistiskt skapade av EA, en stor guldstjärna för det, EA!

Hundarna är faktiskt lättast att bli vän med, t.e.x en hund med egenskapen vänlig eller trofast är oftast villiga att vara med simmarna, de är verkligen en sims bästa vän!

                   

                 

                                                                 Katterna
Katter är verkligen mysiga att ha i en sims hem, de tar inte så stor plats och sköter sig mest själva, alltså man behöver bara se till dem lite då och då istället för konstant hela dagarna. Du kan lugnt ägna dig åt annat, medan din katt promenerar runt i hemmet och nosar på möblerna.

Även katter kan ha egenskapen vänlig, och även de kan vilja hålla sig till en speciell sim, precis som hundar! Katternas beteende är väldigt realistiskt också, liksom deras utseende. Jag tycker verkligen att EA har överträffat sig själva i skapandet av husdjuren, precis som jag hade hoppats på!  

                                           

                                                              Hästarna
                                    Ah, hästarna! Mina absoluta favoritdjur! 

De är extremt välgjorda och realistiska i sims, det gillar jag! Det tar sin tid att träna sin sim i att rida och det tar minst lika lång tid för hästen att lära sig färdigheten hoppning och kapplöpning! Men det är såklart samma sak i verkliga världen också, ännu en poäng till EA för att de har gjort det så realistiskt i ett simsspel!

Det är kul att man kan låta hästarna göra det de gör bäst-beta! Det är lätt att bygga en hage och köpa ett bås, som de kallar det i sims. Man kan avla hästar också och sälja dem med vinst, men jag har dock inte provat själv ännu, men jag ska prova så småningom! ;)


                                                     Smådjur & samlardjur

Nu har vi också smådjur, de kan man hitta lite varstans i Appaloosa Plains, nog för att det finns några stycken i andra världar också, t.e.x jag såg en hjort komma hoppande i Sunset Valley, men de finns mest i Appaloosa Plains!                      

                                                                   

                                                                     Allmänt om djuren
Ni har väl inte missat att även djuren kan umgås med varandra? De kan prata med varandra, nosa på varandra och mycket mer!

Och för första gången, (ni har säkert märkt det redan) kan man faktiskt kontrollera djuren och spela som dem. De har lite fri vilja, och kommer efter en liten stund att göra egna grejer!  



                                                                 Min åsikt
Spelet är jättekul och husdjur är ju liksom pricken över i:et i en sims liv, tycker jag! Många timmars spelnöje, det kan jag garantera och jag rekommenderar det här spelet till alla djur-och simsälskare som inte har köpt det ännu eller kanske rentav håller på och överväger om det är värt att köpa. Och till er som gör det, säger jag att det är absolut värt pengarna och Appaloosa Plains är en väldigt mysig stad, som gjord för djur!

Ett minus är dock att man inte kan sälja katterna/hundarna till grannar och tjäna en hacka eller två (talesätt). Du kan dock lämna in djuret på Härbärget, men man får inte betalt för det.

Jag ger spelet      av 5.    

Av Amelia - 22 oktober 2011 23:47

Här kommer några fler bilder från sims husdjur!

                  Det var allt bloggande för idag. Om jag hinner imorgon, ska jag fixa nästa del av Tiaras liv. Men bara om jag hinner, har läxor att göra som jag inte gjort ännu, förbaskat! Nåja, godnatt, kära bloggläsare! 

                                                   

Av Amelia - 21 oktober 2011 17:44

Nu har jag spelat rätt länge, så nu ska jag visa bilder från min lilla "spelrunda". Men jag har inte testat allt ännu. O.B.S Frisyrerna som tonårstjejen och hennes mamma har, är nedladdade!

Tonårstjejen tillsammans med sin häst, Blanco! (Det är också spanska ordet för färgen vit!) 

Precis i rätta ögonblicket, Blanco får på sig sadeln, konstigt nog såg det ut så här när hästen ska sadlas av och på.

Så, Blanco med sadel och träns. Redo för ridtur!

          Fler bilder kommer inom kort! Men nu ska jag slappna av en stund och bara softa, hehe!      

Av Amelia - 20 oktober 2011 18:11

Jag läste visst fel på lappen, det stod inget om något paket. Jag får vänta lite till, och ni får vänta lite till nästa riktiga uppdatering här på bloggen.  

Ledsen för det, men jag bara hoppas att det kommer imorgon eller på måndag. Typiskt, vänta ända till måndag, i så fall! Typiskt, typiskt och återigen typiskt! Lyckoost er som fått ert sims husdjur idag, avundas er!   

Vi ses, kära bloggläsare!  

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards