Simblogg

Alla inlägg under april 2012

Av Amelia - 27 april 2012 13:11

Hejsan, alla fina läsare! Nu är mina två prao-veckor över, jag trodde aldrig att jag skulle längta tillbaka till skolan, men efter att ha slitit som lärarassistent i en hel vecka med vilda barn på 7-8 år. Men jag kan lova, så vild var inte jag när jag gick i första och andra klass. Men det gick rätt bra ändå, enligt barnen och lärarna så gjorde jag ett bra jobb som assistent. Tack och lov för det!

Men jag är inte ledig än, jag har fortfarande en prao-rapport att skriva. Och så matematikläxa och hemkunskapsläxa tills onsdag och torsdag.


Jag får blogga via min pappas laptop, eftersom min dator har plötsligt börjat få en massa virus stup i kvarten, vilket aldrig hänt förut. Vi har rensat bort det massor av gånger, men det tar aldrig slut! Ok, det kanske inte funkar så, men det här med teknik och datorer är inte precis min starkaste sida.


Nu är det långhelg, så jag får gott om tid på mig att spela sims och ändå få tid över till annat. Jag vågar inte lova något, det finns ju alltid en risk att det kommer förhinder emellan och jag vill inte göra er besvikna ännu en gång. Men min recension från Sims 3 I Rampljuset kommer inom kort, så missa inte det!

Kom ihåg att jag älskar när ni skickar kommentarer (såvida inte ni har grova klagomål), så kom ihåg att kommentera nu!

Vi hörs, kära bloggläsare! Ha det bra, allihopa!   

Av Amelia - 22 april 2012 00:08

Hej, alla härliga bloggläsare. Jag är hemskt ledsen för den usla uppdateringen, jag har helt enkelt haft en ovanligt jobbig vecka. I måndags började jag praktisera på en förskola, och jag trivdes, ärligt talat. Förutom att jag fick städa upp efter barnens lunch varje dag. Men det gick väl an, och allt var bara bra och jag planerade att blogga nästa dag. Men så hann jag inte göra det. Dagen därefter, trodde jag att jag skulle hinna uppdatera efter jobbet, men icke då!

Och så i torsdags var det en vanlig arbetsdag, fram tills min handledare sparkade ut mig från förskolan. Enligt henne hade jag inte gjort ett bra jobb, men det hade ju bara gått 4 dagar och det var jääättemånga barn!! Jag blev rätt upprörd när hon plötsligt sparkade ut mig. Det kändes som om allt föll samman, det var den värsta eftermiddagen någonsin för mig.

Tur att min lärare ingrep sen, hon erbjöd mig en ny praktikplats och jag sa ja direkt. Nu praktiserar jag som lärarassistent till en av mina tidigare lärare, den snällaste och vänligaste kvinnan jag någonsin blivit undervisad av. Jag hade aldrig kunnat drömma om att få jobba med henne, jag har en vecka tillgodo. Jag slösade nog bort tid med att praktisera på den där förskolan. Jag har lärt mig min läxa, så kan det gå om man inte väljer praktikplats med omsorg. Men det var inte mitt fel, snarare min handledares. Hon godkände min ansökan, och då har hon skyldighet att hjälpa och lära mig hur man gör. Men hon hjälpte mig inte alls, faktiskt! Det skyllde hon på mig för, och slängde ut mig!

Nåja, det får vi reda ut senare.

Två stycken anmälde sig till tävlingen, men ingen har skickat in sitt bidrag. Ni hade till onsdag 18 april på er, nu är det 22 april. Tävlingen är inställd, sorry, guys! Skärpning till nästa tävling, ok?


Vi hörs, kära bloggläsare!

Av Amelia - 9 april 2012 15:27

Nu, efter all tid som har gått så är Veckans Blogg äntligen tillbaka, förlåt för att jag inte informerade om vem vinnaren var i förra tävlingen, det var så få som skickade in sina bidrag så jag glömde allt.

Jag går igenom reglerna igen: 

1. Kommentera med "Jag är med" i detta inlägg. Glöm inte att skriva in din bloggs URL när du kommenterar, om du har en blogg. Det är inte nödvändigt att ha en blogg. Du vinner ändå äran!

2. Har du en mailadress, skicka då in ditt bidrag till mig. Skicka till Amie.phl@Gmail.com, klistra in bilderna i mailet.

3. Se till att skicka dina bilder till mig inom tidsbegränsningen.

4. Har ingen anmält sig inom tidsbegränsningen så är tävlingen inställd.

Denna tävling går ut på att skapa en hel sim-familj. Det ska vara 3 barn, minst ett av dem ska vara tonåring. Sedan ska det också vara en mamma och en pappa. Barnens kön är valfria. Föräldrarna ska vara antingen gifta eller förlovade.

Ta en bild på hela familjen tillsammans och berätta också vad simmarna heter, både förnamn och efternamn.

Ni har fram till onsdagen den 18 april på er att skapa och skicka in din bild. Har du inte sims 3 så går det lika bra med sims 2. 

Bli inte sur om du inte vinner denna gång, du får en helt ny chans i nästa tävling! 
                                            Lycka till, allihop! 



Av Amelia - 6 april 2012 16:46

Glad Påsk, kära bloggläsare! Nu har mitt påsklov börjat, synd bara att det kommer vara ruskväder hela påskhelgen och troligen hela lovet också.

Men jag vill i alla fall önska er alla en glad påsk och visa ett litet kollage jag gjorde supersnabbt och superenkelt:

Båda bilderna är hämtade från internet.

Jag visar bilder från I Rampljuset imorgon eller snart i alla fall. Vi får se hur mycket jag hinner, för jag måste också förbereda mig inför min prao, veckorna 16-17, det är direkt efter lovet!

Ses, kära bloggläsare!   

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards