Simblogg

Alla inlägg under januari 2014

Av Amelia - 3 januari 2014 18:30

Hejsan, allihopa! Nej, ni ser inte i syne- här kommer faktiskt del 14 av Tiaras liv. För att gottgöra att jag inte uppdaterat på länge, så gjorde jag en extra lång del som nyårsspecial precis som förra delen var en påskspecial, minns ni? I alla fall, i denna del dyker två nya karaktärer upp, så de får egna färger.


                                                      Spoiler-varning!


Om du inte har läst de tidigare delarna så rekommenderar jag att du läser dem innan du läser denna del! Du hittar dem här: Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 (del 1/2) Del 9 (del 2/2) Del 10 Del 11 Del 12 Del 13

                                                                                                                                                     

                                                                     Mariana=ljusrosa
                                                                    
 Mio=grön
                                                                     
Tiara=cyan
                                                                     
Alexandra=röd
                                                                     
Josef=orange
                                                                     
Jimmy=brun
                                                                     
Felicia=ljuslila
                                                                     
Sandra=mörklila
                                                                     
Ryan=blå
                                                                     Iris=magenta
                                                                     Caleb=guldgul 
                                                                     
Övriga=grå

 

Där är du ju, Tiara. Kom, vi har gäster. 

Låt mig gissa- de där från er gamla by är här?  

Ha! Det stämmer bra, gumman. Låt mig få presentera Iris Summers och hennes son Caleb.   

God dag, Tiara. Trevligt att träffas. 

Um, trevligt att träffa dig också.   

Så, är du redo att möta min son? 

Jag antar det...

 

Caleb, kom fram och hälsa på Tiara.  

Hejsan, jag heter Caleb Summers.

Tiara.

Trevligt att träffas. Eh, vill du göra någonting kanske?

Öh... visst, tror jag. 

Ni två kan väl sätta er vid bordet och lära känna varandra?

   

"Vad är det med mig egentligen, det skadar väl inte att bara prata lite med Caleb? Skärpning, Tiara!" 

Ni bor rätt fint, faktiskt.

Det är tack vare mina fosterföräldrar, herr och fru von Klane. Äsch, lång historia. 

Fosterföräldrar? 

 

Ja, jag växte upp hos en fosterfamilj, eftersom mina biologiska föräldrar inte hade någonting alls. De bodde i skogen. 

Men Mio och Mariana är väl dina riktiga föräldrar?

Jadå, visst är de det. Med mina fosterföräldrars hjälp kunde jag hitta dem igen. Resten är väl rätt uppenbart?

Kanske det. 

Du då?

Jag? Ja, det är inte så mycket att berätta faktiskt. Jag har alltid bott med min mor i ett litet hus i här i närheten, i alla fall sedan hon flydde hit med mig efter att byn blev nerbränd. Vi lyckades komma hit tack vare min far. 

Vad hände med honom då?

Vet inte, jag var nästan nyfödd och min mor vill aldrig prata om det. 

Åh, jag är ledsen.

Var inte det.

 

Vad sägs om att äta middag ute, bara vi två? Jag bjuder.

Öhh... okej.  

Vi går ut en stund, mamma!

Okej, var försiktiga bara.

 

Tiara och Caleb åkte till det lilla matstället i utkanten av Sunset Valley.

 

En stund senare...

Tack för... tja, jag antar att det var en dejt? 

Vi delade ju bara en middag. Jag skulle inte direkt kalla det någon riktig dejt.

Haha! Okej, du vinner. 

Jag måste erkänna, jag tycker du är vacker, Tiara.

Öh... tack, antar jag.

 

"Nej, snälla. Jag får bara inte falla för honom... jag älskar Ryan. Tänk på Ryan, Tiara!" 

Vad tänker du på?

Inget särskilt. Men du tror inte vi kan åka hem nu? det börjar bli sent.

 

När de kommit hem igen så ringde Tiaras mobiltelefon. 

Hallå, det är Tiara?

Hej, det är Ryan. 

Du ringer väldigt olägligt just nu. Var det något särskilt?

 

Jag ville be om ursäkt för mitt utbrott igår. Jag skulle varit mer förstående.

Nej, det är okej. Jag förstår att du blev lika upprörd som jag över nyheten. 

Kanske, men jag borde ha låtit dig förklara ordentligt. För jag tycker om dig, Tiara. Mycket.

Jag tycker om dig också... men just är jag bara lite förvirrad. Vi får prata en annan gång, okej?

Okej, ring när du känner för det. Hej då, Tiara.

Hejdå, Ryan.

 

"Det kändes skönt att höra Ryans röst, men jag är inte säker på hur jag ska göra. Vilket dilemma!"

 

Välkomna tillbaka, hade ni trevligt?

Ja, det var väldigt trevligt.

Nå, Caleb. Ska vi ta och åka hem nu då?

 

Visst. Vi ses, Tiara.

Bra, då ringer jag en taxi.

 

Ni ses snart igen, Tiara. 

Nå, vad tycker du om Caleb?

 

Han är schysst, antar jag. 

Det var ju bra, för vi har valt ut honom åt dig. 

Mamma, börja inte nu igen. Jag har ju sagt att jag älskar Ryan!

Gumman, Ryan är trevlig men han kommer inte från vår by. 

Det är det inte många som är. 

Sant, men Caleb är en god, ung man. Dessutom kommer hans mamma från vår by. 

    

Nåja, vi får prata vidare om det här någon annan gång. Nu är det dags att lägga sig, Tiara.

 

Hej, lillebror eller syster. Hur har du det därinne? 

Haha! Ska du inte gå och lägga dig nu, Tiara?

Visst. God natt, lillebror eller syster, och mamma såklart. 

Hahaha, godnatt, Tiara.

 

"Imorgon måste jag prata med Sandra. Hon kanske har några kloka råd att ge mig, som kan hjälpa mig att lösa det här kärleksdilemmat."

 

Nästa morgon...

Gäsp... redan morgon? Dags att göra sig i ordning och ringa Sandra.

 

Det här är bra kläder. Nu fattas bara en liten detalj- mot spegeln!

 

Hej, Sandra. Det är Tiara.

Nämen hej, Tiara. Hur är läget? 

Ganska bra, men det har hänt lite grejer. Jag måste få prata med dig, så möt mig på sommarfestivalen om tjugo minuter. 

Okej, jag är på väg. 

Tack.

 

Lite senare...

Hej, Tiara. Det var ett tag sedan!

Hejsan, Sandra. Bra att du kunde komma med så kort varsel.

Äsch, vad gör man inte för sin bästa vän? Kom, så går vi och sätter oss ner. 

 

Tiara berättar allt om vad som nyligen har hänt, in i minsta detalj.

... och det är hela historien. Vad ska jag göra, Sandra? Jag är i ett riktigt dilemma.

Få se om jag har förstått det här nu; dina föräldrar har berättat om sin gamla bys traditioner och har valt ut din trolovade? 

Det stämmer. 

Wow... och denne Caleb är alltså inte så hemsk som du först trodde att han skulle vara?

Caleb är en schysst kille och han verkar gilla mig. Men jag är ju kär i Ryan... vad ska jag göra? 

Du har rätt att göra ditt eget val, Tiara. Dina föräldrar kanske är från den där gamla byn, men du växte ju upp hos herr och fru von Klane. 

 

Jag är så förvirrad. Ibland önskar jag nästan att jag hade stannat hos von Klanes istället för att flytta tillbaka till mamma och pappa...
Nej sluta, det där menar du väl ändå inte på allvar?

Nej, det gör jag väl inte... Men hur jag än gör så kommer alltid någon bli besviken på mig.

Man kan inte alltid tillfredsställa alla, Tiara. Du älskar Ryan, eller hur?

Ja, såklart! 

Då borde du prata med dina föräldrar igen. Du måste kunna få fatta dina egna beslut, Tiara.

 

Du har rätt, Sandra. 

Så du ska prata med dina föräldrar då?

Ja! Du är så bra på att ge goda råd.

Okej. Kom så roar vi oss på festivalen, du behöver tänka på något annat.

 


Tiara och Sandra bestämde sig för att åka rullskridskor. De hade kul, tills de tappade balansen och ramlade omkull.

 


Aj... är du okej, Tiara?


Stön... ja, jag tror det.

 

Hur gick det med dig då, Sandra?

Det gick bra, tackar som frågar.

Vi skulle behöva krockkuddar, tycker du inte?

Haha, verkligen! Vi måste nog öva lite mer på rullskridskor.

Instämmer. 

Jag borde åka hem nu, det börjar bli sent och jag lovade pappa att jag skulle vara hemma i tid idag.

Hejdå, Tiara. Jag hade jättekul!

Det hade jag med. Hejdå, Sandra!

 

"Jag borde nog också åka hem nu." 

 

Välkommen hem, min flicka.

Hej, mamma och pappa. Någon som är sugen på middag?

Det låter härligt.

 

Jag skulle behöva prata med er om en sak.

Jaså, om vad?

Jo, jag träffade Sandra idag. 

Så?

Jag vill inte bara paras ihop med någon, jag älskar Ryan.

 

Gumman, vi har ju pratat om det här. Ryan är trevlig, men han...

... Kommer inte från er by, jag vet. Men ni glömmer en viktig detalj, nämligen att jag växte ju upp hos Alexandra och Josef von Klane. 

Vi vet. Men du är vår dotter, och vår gamla bys traditioner lever kvar för oss.

Men inte för mig, pappa. Jag föddes inte ens i den där byn!

Nej, men...

Jag borde få fatta mina egna beslut om det här.

 

Nåja, nåja. Vi får diskutera det här vidare någon annan gång.

 

Mio hade precis diskat färdigt tallrikarna efter middagen, när Mariana plötsligt började få värkar.

Ahh! Bebisen kommer!

Mamma!

Vad ska vi göra??

Ta henne till sjukhuset, såklart!

Ahh! 

Glöm inte bort att andas, Mariana!

Gå gå gå!

 

"Hoppas att allt går bra nu..."

 

 

                                                                       Fortsättning följer...

 

Egentligen hade jag tänkt publicera denna del redan igår, men den blev så lång så jag hann inte skriva färdigt förrän nu. Den skulle kommit tidigare idag egentligen, men naturligtvis så skulle inlägget krångla så jag fick skriva om alltihop igen när den skulle varit klar.

Nåja, kommentera gärna!   

Av Amelia - 1 januari 2014 17:47

Hejsan, allihopa. Japp, jag vet att jag inte har bloggat på evigheter, men jag har mina skäl. I alla fall, nu är det nytt år igen (2013 gick riktigt fort, tycker ni inte?). Jag fick Sims 3 In I Framtiden i julklapp, men har nyss börjat spela det. Jag har tagit några bilder från spelet, dock inte så många som jag skulle önska. (Orkade inte sitta vid datorn så länge eftersom jag är fortfarande förkyld, vilket jag har varit sedan julafton. Spendera nästan hela lovet i sängen, jippi...    Förhoppningsvis hinner jag åtminstone göra något kul (förutom dagen före julafton när vi såg "A Christmas Carol" på teatern, det var kul!)  innan skolan börjar igen, hoppas med mig! 


Men här är i alla fall bilderna jag har tagit såhär långt: 
 
Min sims första möte med en av sina ättlingar under första besöket i framtiden. 

 

Det första mötet mellan min sim och en plumbot (som också visade sig vara paparazzi, lol!)   

 

Jag måste erkänna att hon har väldigt bra balans på de där svävarbrädorna, för att vara någon som aldrig har använt dem förr! Om det varit jag, så hade jag förmodligen ramlat av för länge sedan!

 

Första flygturen med jetpack, hon verkar ha lite problem med att flyga ordentligt. 

 

Snygg landning, va? 

   

Otroligt att hon klarade det där fallet utan en enda skråma, hon föll flera meter och landade med huvudet före på/under grusmark. Jag skulle varit allt annat än oskadd... men jag är ju ingen sim!

 

Sedan fick hon ett uppdrag av tidsresenären att gå till Ättlingsparken och läsa inskriptionen på en historisk staty. 

 

Framåt dagens slut bestämde min sim sig för att göra en liten utgrävning precis bredvid den kraschade rymdfarkosten på Nedslagsplatsen, som det lilla området i ödemarken kallas. Själv tycker jag att det är en sorglig syn, att se vraken av de en gång så fina husbåtarna, som ligger lite här och där i ödemarken, delvis begravda i sand. Det är väl det enda i framtiden som jag inte gillar att se. 

 

En sista bild för idag; min sim får en syntetiserad drink i cafeterian, samtidigt som en plumbot spelar basgitarr. Det går även att beställa syntetiserade måltider, vilket betyder att de inte behöver laga maten själva, som i sin tur betyder att det inte blir några eldsvådor i köken. Lyxigt värre, eller hur?   


Det var tyvärr alla bilder jag hade att visa idag. Självklart ska jag ta fler nästa gång samt bilder på kartvyn i Oasis Landings, jag måste ha glömt att göra det. Denna sim nu har åkt tillbaka till nutiden och är på väg att förändra hela framtiden; det ska bli en utopisk framtid! 

Kommentera & gilla gärna inlägget på Facebook, vore jättesnällt. Tack på förhand! 

 

                                          Gott nytt år, allihopa!

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards