Simblogg

Alla inlägg under december 2011

Av Amelia - 31 december 2011 15:34

Ja, jag vet att jag är inaktiv för tillfället! Ber så hemskt mycket om ursäkt för det, men jag har haft fullt upp här hemma de senaste dagarna.

Jag har lagt ner min andra blogg nu, eftersom jag ändå inte bloggat där på länge och jag har insett att jag inte har tid med två bloggar längre, så nu har jag bara denna om sims och den här lägger jag absolut INTE ner! 

Nu känns det nog som om jag kommer med bortförklaringar och dåliga ursäkter för att jag inte bloggat här heller, men jag försöker verkligen att hinna med bloggen och jag ska ändra designen snart igen, eftersom julen är över och det är nyårsfest ikväll, hurra! Nyårskvällen är nog den bästa kvällen på hela året, tycker jag! Fyrverkerier, jublande folkmassa, god dricka o.s.v.! 

Gott nytt år och god fortsättning, kära bloggläsare!

Tiaras liv kommer inom kort, och en ny historia kommer börja inom en inte alltför avlägsen framtid, men först måste de sista delarna av Tiaras liv publiceras, det är ungefär 10 delar kvar! Sedan avslutas den historien och en ny börjar. Min machinima kommer så snart jag får tillräckligt med tid och lust, ärligt talat har jag börjat småtröttna lite på sims... men så snart jag återfår lusten att spela sims så kommer jag att vara mer aktiv. Nu vet ni i alla fall hur det ligger till, och info om den nya historien kommer snart! 

Av Amelia - 24 december 2011 10:30

God jul, kära bloggläsare! Julspecialen blev historien om Sharps i alla fall, men Tiaras liv står på tur härnäst och kommer inom kort! Sedan min machinima, som legat lågt rätt länge nu, den kommer visa sig på bloggen igen i slutet av December! Det är i alla fall det jag planerar, men jag är inte synsk, så vi får se hur mycket jag hinner. Men eftersom det är jullov, så är det ganska troligt att jag hinner. Bara jag inte glömmer det, bara! Eftersom jag är fast besluten att klara av Tomb Raider 3, och det är så pass svårt det tar tid. Har kommit till mitten av nivå 5 och totalt är det ungefär 20 långa nivåer i hela spelet, puh... 15 nivåer återstår där!

Men nog snackat om Tomb Raider nu, hoppas att ni gillar den här delen av Sharps!

                                                                                                                                                                 

                                                               Vanessa=röd

                                                               Lora=rosa

                                                               Tom=grön

                                                               Erik=orange

                                                               Melanie=cyan

                                                               Claire=ljusrosa

                                                               Albert=mörklila

                                                              Jake=ljusgrön

                                                              Övriga=blå 

                                                                        Del 33                    


"Bäst att ta hand om tvätten, mamma och pappa blir galna om de ser den här röran!"

Kom här, Jake. Vad sägs om lite potträning?

Ahaha, ga!

Vi får nog lära dig prata också snart, så vi fattar vad du säger, hehe!


Så, sitt snällt nu.

Dada, ijje!

"Vi MÅSTE lära Jake att prata så snart som möjligt, jag förstår inte alls vad han försöker säga!"


Lite senare...

Jag tror det räcker med träning för idag, dags för dig att sova. Du måste nog vara trött vid det här laget!

Så, godnatt, Jake.

Aha!


Melanie, jag sover inne hos Jake inatt, eftersom mamma och pappa inte är hemma. Jag kan inte lämna Jake ensam utan tillsyn.

Okej, godnatt.
Godnatt.

"Skönt att mamma och pappa kommer hem tidigt imorgon bitti."

Visst är det skönt att komma hem igen?

Ja, det är det.

Det var skönt med gratissemester, men jag har saknat Jake!

Jag också.

Bäst att de inte har skräpat ner för mycket bara.

Mm...

Skinande rent överallt, jag har visst underskattat Lora!


Lora har skött huset så bra att jag tror att det är värt en liten belöning, eller vad tror du?

Jo... men vad ska vi ge henne då? Nya sängkläder?
Nej, jag tänkte mig något... lurvigt!

En plyschmatta? 

Haha! Nej, knasboll! En hund, förstås!

Men vart har du tänkt dig att vi ska få tag i en hund?

Det finns ju en nyöppnad djuraffär precis i närheten!

Jaså? 

Men huset är ju inte direkt avsett för hundar.

Om det inte fungerar så kan vi ju flytta...?

Då behövs ju planering hit och dit, vi kan kolla om det finns en hund eller något där, sedan får vi se!

Kom igen, överlåt allt det där åt mig, bara!

Dessutom har Lora alltid önskat sig en hund! Det minns du väl?

I så fall, en hund var det!

Bra, kom så går vi dit med en gång!

Nämen? Haha! Var kom du ifrån då?

Det tycks vara lite ont om hundar och katter på det här stället!

Vi får leta lite.

Och du, lilla vän, får hoppa av mig!


Oj, titta här! Vad gullig du var då!

Vilket sött litet ansikte, jag tror att Lora skulle älska den här lilla vovven!
Kanske det, tog du med plånboken?  

Ja, vad trodde du?

Kom nu, Vanessa. Bäst att vi går hem!

Lora kommer att älska sin nya hund!

Loraaa!! Kom ut hit, jag har en överraskning åt dig här ute!

Välkommen hem, mamma!

Tack tack, Lora.

Du hade visst en överraskning åt mig, eller? 

Japp, kolla vad vi har med oss!


Åh, så söt han är! Har han något namn?

Nej, inte än. Det är din hund, så vi låter dig namnge honom!

Jag vet det perfekta namnet på en sån här liten sötnos!

Vadå då?

Ozzy! Han ska heta Ozzy!


Lora? Har du köpt en hund?

Faktiskt så var det mamma och pappa som köpte honom alldeles nyss!


Jag har saknat er, mamma!

Vi har saknat er också.

Det syns att Lora har bra hand med djur.

Haha, man tackar för berömmet, Melanie!

Åh, så söt han är!


Får jag ta honom ut honom på promenad till hundparken?

Det är upp till dig, Lora.

Visst, självklart får du det!


(Ledsen att jag inte fick med Ozzy's huvud på bilden, hehe!)

Följ med henne, Lora. Man vet aldrig vad Melanie kan få för sig när hon är ute och går ensam!

Självklart!

Om du vill, så kan han vara DIN hund också.
Menar du det?

Jadå, jag menar det.

Tack, Lora!

Inga problem.

Har du bestämt något namn än?

Ja, Ozzy! 


Passande namn, faktiskt!

                                                                     Fortsättning följer... 




Av Amelia - 22 december 2011 20:23

Jag har de flesta bilderna för specialen av Sharps, men jag känner att jag behöver fler ändå. Så därför ska jag spela lite mer imorgon och ta fler bilder! Allt för er, kära läsare! Eller nästan allt, snarare.

Julafton närmar sig med stormsteg, bäst att skynda sig, hehe!   God jul!

Av Amelia - 22 december 2011 00:39

Jullovet har börjat för mig, och imorgon ska jag spela till Julspecialen. Tiaras liv leder i omröstningen, men enligt era kommentarer så verkar Sharps leda.

Så det blir en extra lång del av Sharps på julafton, det är min julklapp till er alla, kära bloggläsare!   Jag kommer tidsinställa det, det får ni inte läsa förren på julafton, så håll ut!

I alla fall, nu har bloggen en helt ny design, vad tycker ni? Det tog mig evigheter att bli färdig med den, och den här gången är både headern och presentationsbilden från mitt eget sims, eftersom de bilder som fanns på internet inte passade.

Men jag blev rätt nöjd med designen ändå, vad tycker ni om den? Kommentera!

 

Tänk så lång tid det ta att bara ta två bilder... men jag blev tvungen att både avinstallera och ladda ner några saker från TheSims3.com. Ta båda bilderna på en gång skulle gå, men det skulle inte bli bra. Så jag fick lov att stanna uppe extra länge för att bli klar med designen.

Nu har jag gjort mig förtjänt av att få sova ut ordentligt tills imorgon, härliga, ljuva jullov!    

Av Amelia - 21 december 2011 16:56

Ikväll är det skolavslutning, hurra!    De sista lektionerna för år 2011 är avklarade, nu måste jag bara se till att inte glömma läxorna jag fått över lovet.   

Imorgon eller i övermorgon börjar jag med Julspecialen, så om du vill få din röst hörd så är det ännu inte för sent att kommentera vilken du tycker att jag ska ta; Sharps eller Tiaras liv? Som sagt: "The choice is all yours!"

                               God jul & Gott nytt år, kära bloggläsare!

Av Amelia - 20 december 2011 16:34

Jag vet, bloggen har stått stilla en längre tid nu, men jag har egentligen inte tid att blogga just nu heller, men en liten snabb uppdatering måste ni ju få förr eller senare!

Snart är det jullov, det är bara ett par dagar kvar till avslutningen, hurra! Dock har jag några läxor som jag måste bli klar med över lovet, men jag har ju två veckor på mig, så det ska nog gå bra!

Nu kommer vi till biten där era åsikter är avgörande för den kommande Julspecialen på bloggen!

De historier som nu leder är:

Historien om Sharps

Tiaras liv

Julspecialen kommer snart att påbörjas, så nu vill jag att ni KOMMENTERAR vilken ni vill ha, i detta inlägg! Sharps eller Tiaras liv? The choice is all yours! 

Av Amelia - 15 december 2011 19:45

Hejsan på er, kära bloggläsare! Här kommer Tina Char del 18, så hoppas att ni gillar den. Enjoy!

                                                                                                                                                                  

                                                                     Tina=lila 

                                                                     Rafael=blå

                                                                     Alicia=grön

                                                                     Samantha=röd

                                                                     Wilma=cyan

                                                                     Angela=orange

                                                                     Cecilia=rosa

                                                                     Ariella=chockrosa

                                                                     Övriga=vinröd

                                                                         Del 18                        

          Angela, stanna! Vi får inte lov att gå över bron själva, det vet du!

"Om det nu finns en storstad precis på andra sidan bron, varför får inte vi gå dit?" 

         "Hon närmar sig bron, jag måste stoppa henne!"

Coolt, jag kan se hela stan härifrån! Nu ska jag gå dit också, ensam!

Angela, vänta! Stopp, gör det inte!

          Angela, jag börjar faktiskt bli trött nu. Kom så går vi hem!

Gå hem du, men jag ska gå på upptäcksfärd i stan, oavsett vad!

          Kommer du, Cecilia?

Nej. Följ med mig hem nu, det börjar mörkna snart!

          Jag måste följa efter henne! Jag är ledsen, mamma...

          Samtidigt hemma...

Rafael, var är Angela och Cecilia?

          De ville gå ut och leka, men jag så åt dem att hålla sig borta från bron.

Va? Har du inte hört nyheterna? En meteorit kommer att krascha ner i Bridgeport ikväll, de uppmanade alla stanna i säkerhet, och bron är verkligen inte säker!

Det kan gå illa!

Jag tror att de är tillräckligt mogna för att förstå att de måste hålla sig borta från bron.

Kanske, men jag tar inga risker när det gäller mina egna döttrars liv! Jag är orolig för dem.

Våra döttrar, menar du väl?

Strunt i det, nu åker jag och hämtar dem!

Angela, stanna!

Jag skulle inte tro det, jag är så nära det riktiga Bridgeport nu!

Angela, Cecilia! Håll ut, mamma är på väg...

Gå tillbaka, Cecilia! Jag hämtar Angela, sedan åker vi hem!

Okej, mamma.

Men det dröjde inte länge förren det hördes ett starkt ljud, meteoriten var på väg!

V-vad är det där?!

        Tina och Angela hade också hört det, och tittade uppåt.

Vad är det där som kommer farande mot oss?! Mamma, vad är det där?!

Vi måste ta oss hem på en gång, det är en meteorit!  

Vad är en meteorit?

Jag hinner inte förklara det precis nu, vi måste hitta skydd! Vi hinner inte åka hem, kom fort!

Ahh, hjälp! Någon, snälla hjälp!

Host host! Uh, så mycket rök! Det var nära ögat...

Är du okej, Angela?

Ja, jag tror det.

Vart tog mamma vägen?

Hon har åkt hem, hon åkte nyss.

Bäst att vi cyklar hem då, tur att vi alltid har våra cyklar med oss!

Nu hamnar jag visst på efterkälken, måste åka hem nu!      

Tack och lov att ni är oskadda båda två. Kom hit!
Mamma! 

Hej, mamma...
Jag hoppas verkligen att du håller dig borta från bron från och med nu.

Ja, jag lovar.
Bra, kom hit nu, Angela!

Och du också, Rafael! Har du lärt dig en läxa nu? Som lyder "var alltid uppmärksam och låt aldrig två busiga barn springa ut i kvarteret själva" ?
Haha, du kan vara lugn, Tina. Jag ska vara mer uppmärksam från och med nu!

Fint, nu släpper vi det lilla misstaget.
Låter bra.

Men gör aldrig om det!
Det är lugnt, kom nu så sätter vi oss ner hos Angela och Cecilia.

Har ni förresten gjort era läxor?
Nej, men vi ska göra våra läxor nu. 

Kommer du, Cecilia?
Jag kommer.

Hm, så långt går det bra... hur går det för dig då, Cecilia?
Utmärkt.

"Åh, som vanligt ligger Cecilia före mig..."
Har du problem med din läxa?
Ja... har du svarat på fråga 6?




                                                               Fortsättning följer...
 
          

  

Av Amelia - 12 december 2011 17:19

Hejsan, kära bloggläsare! Nu är jag lite bättre, vilket betyder att jag kommer börja blogga igen! Bilderna till Tina Char del 18 är uppladdade och redo, så jag kommer antagligen hinna skriva delen imorgon efter skolan. Nu har jag lite ont om tid för tillfället, men jag har precis blivit klar med kemi-läxan, hurra! Allt som återstår att göra är läxorna i hemkunskap, som jag har hamnat lite på efterkälken med. ;)

Jag vill tacka för ert underbara tålamod och fina kommentarer, jag blir så glad när jag får kommentarer av er, kära bloggläsare!

PS. Jag ska snart designa om bloggen, jag tänkte mig lite jul & vintertema, nu när julafton närmar sig med stormsteg! Så snart jag får tillräckligt med tid så ska jag ge bloggen en total makeover, så missa inte det!

Bild från internet!            

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards