Simblogg

Alla inlägg under april 2011

Av Amelia - 30 april 2011 15:22

Här kommer del 23 av historien om Sharps. Hoppas ni gillar den!

                                                                                                                         

                                                  Vanessa=röd

                                                  Lora=rosa

                                                  Tom=grön

                                                  Erik=orange

                                                  Melanie=cyan

                                                  Albert=mörkt lila

                                                 Claire=ljusrosa

                                                 Övriga=blå                                                        Del 23                      Jag är hemma, pappa!                                  

Hejsan. Vet du var Vanessa är? Det är dags att börja planera Melanies födelsedagskalas.

Pappa, är det inte lite tidigt att börja planera redan nu? Hon fyller ju år först om några dagar.

Jag vet, men det kan inte skada att börja tänka på Melanies kalas nu.Letar ni efter mig?

Åh, mamma! Där är du ju!

Vi måste börja planera Melanies födelsedagskalas.

Åh, Erik! Melanie fyller ju år på lördag, än är det bara onsdag. Är det inte lite tidigt att börja tänka hennes kalas?

Jag sa samma sak, men pappa vägrade lyssna på mig!

Lugna dig, Lora! Erik har alltid älskat att planera fester, så du behöver inte oroa dig för att han förlorat förnuftet.

Haha! Du har då alltid svar på allt, Vanessa!

Haha! Mamma då!

Haha, ni är för lustiga!"Skönt att få ta av sig den obekväma skoluniformen!"Under tiden hade Melanie fullföljt sin musikaliska färdighet på xylofonen.Åh, lilla Melanie! Du är så musikalisk och duktig!

Haha! aha!

Haha, du är för gullig, min lilla Melanie!Vad händer här?

Melanie har fullföljt har blivit så duktig på sin xylofon!

Så duktig du är, syrran!

Aha! Såja, godnatt, min lilla sötnos!"Gäsp... Nu lägger jag mig, jag är trött!"Det måste vara första gången mamma glömmer att ta ut tvätten! Ja, då gör väl jag det istället!Plus att det är fullt av smutstvätt överallt. Bäst att ta hand om den nu, jag gillar inte när mamma är grinig!"Som jag trodde, både mamma och pappa sover så sött! Jag kan inte väcka dem, jag vill inte!""I med smutstvätten i tvättmaskinen...""Och sedan i med tvättmedlet! Puh, jag kanske skulle bli städerska...? Haha!"Gäsp... nu får äntligen jag min skönhetssömn!"Nästa morgon...

Sådär, skönt att få på sig nya, rena kläder!

Jaha, då var det skoldags igen!Dags att göra det jag lovade mig själv igår.Hallå, chefen.

Chefen: Godmorgon, Vanessa. Vad kan jag hjälpa dig med?

Jag vill säga upp mig, jag har insett att jobbet som arkitekturformgivare inte längre passar mig.

Jaha, är du säker?Ja, jag är säker.

Om det är det du vill så, Vanessa. Men det var riktigt trevligt att ha dig här så länge det varade.

Det var roligt, men det här jobbet tvingar mig att träffa med någon som jag inte ens vill träffa igen.

Som chef här på företaget, så får jag inte fråga vem. Adjö!"Äntligen kan jag sitta ute och läsa och njuta av morgonen! Nästa steg, skaffa nytt jobb!"                                                                                                                 

                                       Fortsättning följer...       

                



    



                                                       






Av Amelia - 28 april 2011 22:39

Jag ska snart gå och lägga mig, men innan jag lägger mig så skriver jag ett sista inlägg, ja, för idag då! Jag visar hur man bygger ett konstgalleri i sims 3.1. Börja med en tom tomt, jag råkade välja en lite för stor tomt, men det struntar jag i. Hur som helst, börja med en tom tomt.2. Bygg en grund (om du vill ha någon). Har du valt att ha en grund så får du inte glömma att sätta dit en trappa.3. Nu kan du bygga väggar runt hela grunden, ja, om du har någon, vill säga! 4. Sätt dit en dörr, ungefär som på bilden ovan. Nu lämnar vi det ett litet tag och gör det lite fint utanför.5. Några simmar kanske vill ta ett dopp? Då skapar vi en pool åt de som vill bada! Blev poolen fin?6. Nu går vi in igen och bygger toaletterna, åt våra herrar och damer! Vart ska de annars uträtta behoven??7. Nu sätter vi ut golv på båda toaletterna!8. Ok, dags att tapetsera. Så simmarna inte får humöreffekten "naken" från nakna väggar eller golv, hehe!9. Eftersom det är ett konstgalleri, så kan det passa att sätta dit lite konst nu. Jag börjar med en dekorativ spegel, som denna på bilden ovan. 10. Ok, kanske lite udda med en studsmatta utanför ett konstgalleri. Men Några simmar är njutningslystna och vill ha roligt.11. Ok, nu är konst-delen färdig. 12. Damtoaletten, det märks. Titta noga!13. Herrtoaletten, något som vi inte går så mycket på.14. Sådär! Nu är det klart, vad tycks??


Godnatt, kära bloggläsare!                      

     

Av Amelia - 28 april 2011 20:03

Ok, jag vet att uppdateringen har legat lågt de senaste dagarna. Men jag har haft så otroligt mycket att göra, förlåt!

Ska spela sims 3 strax, det blir tyvärr inget avsnitt av någon historia. Det har jag inte tid med just nu, men det blir lite simsbilder och sådär, ni vet.

Jag har också en mindre bra nyhet för de som gillar min historia från medeltiden. Jag kanske ska sluta med den, men om den avslutas så kommer den självklart att ersättas med en annan historia, från sims 3!

Jag har redan lagt upp en plan för hur den historien ska utforma sig, om jag byter ut historien från medeltiden mot den nya historien.


Men jag har inte fattat något beslut ännu, kommentera vad ni tycker om den lilla nyheten. Sluta med historien från medeltiden eller inte?

Men det betyder inte att jag inte ska skriva om medeltiden, klart jag ska det, men kanske inte en historia!                                                                                                                            









Av Amelia - 27 april 2011 14:53

Hejsan, kära bloggläsare! Jag skriver detta inlägg innan jag börjar med matteläxan. Några av er kanske redan visste detta, men jag visar det ändå. 1. Välj tom tomt, eller placera ut en med världredigeraren som ni kommer åt längst ner i menyn när man är i "ändra stad-läget". Men nu valde jag en tom tomt som redan fanns, och staden jag valde den här gången fick bli Sunset Valley.2. Placera ut väggar så det blir ett rum.

3. Bygg nu en övervåning och gör ett platt tak som på bilden ovan.4. Skapa nu poolen på taket, se till att den sträcker sig ända ut till kanterna, så poolväggen syns, som på bilden. 5. Ok, jag har lagt till några detaljer inne i poolen, tapetserat utanpå väggarna, placerat ut golv, satt ut poolstegar, satt ut fönster, och en trappa upp så de kan komma upp dit eftersom simmarna inte kan flyga.6. Nu kan du gå in i poolen, som jag gjort. Kameran är under vattenytan!7. Fram med ett par simmar och låt dem klättra ner i poolen och kanske ha en "hålla andan-tävling"?  Bara om ni själva vill såklart.


Så gjorde man. Hoppas ni blev inspirerade till att göra samma sak nu!

Var det något du inte förstod? Ställ frågan i frågerutan, så hjälper jag dig!



Nu ska jag börja med läxan, suck... jag vill egentligen inte!           

Av Amelia - 26 april 2011 15:10

Nu har jag lyssnat på den här låten i minst en vecka, jag är så såld på hennes röst! Låten heter "Everybody´s fool" av bandet Evanescence! Lyssna på låten och kommentera vad ni tycker om den!


Perfect by nature.

Icons of self-indulgence.

Just what we all need.

More lies about a world that...

Never was and never will be!

Have you no shame? Don´t you see me?

You know you´ve got everybody fooled.

Look, here she comes now.

Bow down and stare in wonder.

Oh, how we love you!

No flaws when you pretending.

But now, I know she never was and never will be!

You don´t know how you´ve betrayed me.

And somehow you´ve got everybody fooled.

Without the mask, where will you hide?

Can´t find yourself.

Lost in your lie!

I know the truth now.

I know who you are.

And I don´t love you anymore.

It never was and never will be!

You don´t know how you betrayed me!

And somehow you´ve got everybody fooled.

It never was and never will be!

You´re not real and you can´t save me.

And somehow now you´re everybody´s fool!

Av Amelia - 26 april 2011 14:19

Hejsan! Pratade just med datorn, kolla hur vårt samtal blev:


Datorn: Hej! Berätta något som jag inte vet.

Du: Ja, kanske det. =(

Datorn: Vad är 30+57?

Du: 6!

Datorn: Jag vet att det är det.

Du: Varför frågar du då?

Datorn: Jag vet inte.

Du: Jaha, trögskalle!

Datorn: Du är smart.

Du: Tycker du? Tack!

Datorn: Varsågod!

Du: Haha!

Datorn: :)

Du: :D

Datorn: Kan du sjunga en sång?

Du: Tralala!

Datorn: Vad ska vi prata om nu?

Du: The sims 1!

Datorn: Jaha.

Du: Har du någonsin spelat the sims 1?

Datorn: Nej, det har jag inte.

Du: Inte?

Datorn: Nu vet jag inte vad jag ska skriva.

Du: Jaså?

Datorn: Tycker du att jag är snäll?

Du: Nej!

Datorn: Nej, det är sant.

Du: Vill du veta vad jag heter på thesims3.com? Om jag varit medlem, förstås! Vilket jag inte är!

Datorn: Nu ska jag spela schack.

Du: Jaha, med vem?

Datorn: Jag vet inte vem.

Du: Spela med mig då!

Datorn: Tycker du om att titta på TV?

Du: Ja, mest DVD!

Datorn: Det är roligt att prata med dig.

Du: Tackar tackar!

Datorn: Varsågod!

Du: Hahahaha!!

Datorn: :)

Du: Haha!

Datorn: Hahaha!

Du: Du är rolig!

Datorn: Jag gillar dig.

Du: Jag gillar också mig!

Datorn: Vad konstigt!

Du: Nej, inte konstigt alls!

Datorn: Jo, jag tror faktiskt det.

Du: =(

Datorn: :D

Du: :S

Datorn: Vilken är din favoritmaträtt?

Datorn: Nu tycker jag att du ska berätta en saga för mig.

Du: Kokt hårdisk med grillad dator!

Datorn: Jag har en giraff hemma.

Du: Jaså?

Datorn: Jag tycker att du är ganska jobbig.

Du: Jaha... då kanske jag ska gå!

Datorn: Jaså?

Du: Hejdå!

Datorn: Hej då!


Visst är datorn lite trög i skallen?? Om han haft någon, vill säga!

Av Amelia - 25 april 2011 16:35

Glad annandag påsk, kära bloggläsare! 

Vi avslutar Påskhelgen med Familjen Monty del 5, så här kommer den!

                                                                                                                         

                                                Carina=cyan

                                                Johanna=grön

                                                Anita=röd

                                                Tobias=blå

                                                Lucas=orange

                                                Övriga=mörkt lila                                                      Del 5                   Tobias, jag vet att du gillar sport.


Ja, men säg mig, hur kom vi in på ämnet "sport"?

Jag kunde se på dig att du ville iväg och träna. Så därför vill jag visa dig något!

Vadå?

Som du säkert redan sett, så har vi en trappa ner härifrån. Dit ner får vi egentligen inte ta med med gäster, men jag tänker ändå ta med dig dit ner!

Okej...Snabbt, innan mamma ser att jag tar med en gäst ner hit!


Jag kommer!

Johanna, vad gör du?

Ehm... jag går bara ner hit en stund, jag har inte tagit med någon!

Hoppas det...Har ni ett eget privatgym??

Japp!Tack för att du visar mig det här! Smack!

Hihi, börja träna nu!Bra, Tobias! Du är verkligen snabb!

Pust... Tack!Kom, så dansar vi!

Visst, snygging!Det kanske är dags för mig och Tobias att åka hem. Vet du vart han tog vägen?

Nej, men jag vet var Johanna är. Det skulle inte förvåna mig om Tobias är med henne.

Okej, vart gick de?

Johanna sa att hon skulle gå ner till bottenvåningen, dit hon vet mycket väl att hon inte får ta med någon utanför familjen!

Lugna dig, jag går ner och hämtar honom.Du dansar jättebra!

Tack, du dansar jättebra du också!

Ursäkta att jag avbryter ert lilla dansande, men nu måste vi åka hem, Tobias!Förlåt, Johanna, men jag måste gå.

Äsch, det är helt okej. Men innan du går...

...ja?Smack! Tack för dansen, Tobias!

När som helst, snygging!De ringde just och sa att huset var fixat, så nu kan vi bo i närheten av familjen Monty igen.

Är det sant?? Toppen!Johanna hann precis ut i tid så hon kunde få se en skymt av familjen Waylies bil brumma iväg längs gatan. (De heter Lucas och Tobias Waylie, och Johanna, Anita och Carina Monty!)"Det är så trist när de åker härifrån..."Nästa morgon...

God morgon, mamma!

God morgon, Johanna. Du  har inte gjort dina läxor, sätt dig genast och gör dem innan bussen kommer.              Hmm... motivera vad som menas med PH-värde.

Hur går det med läxan i kemiläxan?

Bra.Får jag se? Aha, PH-värden! Jobba på bara. (Egentligen jobbar man med PH-värden när man går i 7:an och 8:an, på riktigt!)Förresten, din kusin Allison kommer hit imorgon.

Va?? Hon som är så elak?? Minns du inte senaste gången hon var här?? Hon knuffade ner mig i en brunn!

Men hon var bara 5 år då!

JAG var 5 år, hon var 7 år!

Ni måste lämna era konflikter bakom er, ni är båda äldre och förståndigare nu!"Tänk att jag måste dela rum med Allison, helt otroligt! Kan inte hon sova med mamma och Anita istället??"Carina bestämde sig för att ta en tupplur på soffan."Drömbild" Vad i hela friden, var det en dröm??



 

                                              fortsättning följer...       

   

                                                                      


                                                                     

Av Amelia - 23 april 2011 17:55

Glad Påsk, allihop! Här kommer Tina Char del 13, hoppas ni gillar den! I den här delen kommer en ny person, så hon får en egen färg!

                                                                                                                         

                                              Tina=lila

                                              Rafael=blå

                                              Alicia=grön

                                             Samantha=röd

                                             Wilma=cyan

                                             Angela=orange

                                             Cecilia=ljusrosa

                                             Ariella=chockrosa                                               Del 13                   Rafael, imorgon kommer min kusin på besök. Hon skickade mig det här brevet.

Men vad är det med det då?

Hon är inte direkt lugn av sig, och även om vi är kusiner så ser vi varandra mer som kompisar än som kusiner.

Gör ni?

Ja, och hon vet heller inte om att jag är gift med dig, faktum är att hon vet inte att jag är gift över huvud taget.

Men vad gör det? Vad är problemet?Jag är rädd att såra henne...

Äsch, Tina!  Hon behöver ju inte veta något om att vi är gifta!

Du har nog glömt en pytteliten detalj, när hon ser Angela och Cecilia så kommer hon fatta! Hon är inte dum!

Ojdå, det tänkte jag inte på. Men bara lugn, jag ska tänka ut något.Godnatt, Cecilia! Sov gott.Tina! Nu vet jag hur vi gör! Du och Ariella går ut någonstans, tills hon är trött och vill åka hem! Jag stannar inomhus med Cecilia och Angela, och Ariella kommer aldrig in i huset!

Det var den mest galna idé jag någonsin hört, så galen att den faktiskt kan fungera! Men nu går vi och lägger oss...Men mitt i natten  kom en inbrottstjuv!Hallå, polis! Vi har inbrott, hjälp!

Polisen: Vi är på väg, ingen panik!Vad är det för oväsen?

Vi har inbrott!

Va??? Säg att du har ringt polisen!

Det har jag, de är på väg!Tjuven hann tyvärr komma undan, men vi ska ta honom nästa gång. Lita på det!

Tack ändå.På morgonen skyndade Tina sig att göra sig i ordning och städa upp i huset, ifall Ariella tvunget skulle vilja komma in.Om det är något jag inte gillar, så är det att sköta tvätten! Men det är bäst at göra det så inte stället ska se ut som en soptipp och lukta unket!Pling plång!

Okej, nu är hon här. Kom ihåg vad vi kom överrens om!Heeej, kusin!

Hejsan, Ariella! Du är dig minsann lik sedan vi sågs sist! Samma vilda festprisse som alltid!

Haha! Kom nu, jag vill se hur hur ditt hem ser ut på insidan nu!

Nej, jag tycker vi drar ut till "Jockesbaren" istället!

Åh, du känner mig så väl! Du vet att jag inte kan motstå drinkarna på "Jockesbaren"! Jag hänger på!Kom, vi åker i min egen bil dit!

Har du en egen bil? Sååå coolt, nu kör vi!Nämen hej, Alicia!

Hej kompis, vem har du med dig?

Det här är min kusin, Ariella!

Öh, Tina, vem är det här?

Det är min gamla klasskompis från högstadiet, Alicia heter hon!

Vad menar du?                       


                                             

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards