Simblogg

Alla inlägg under juni 2011

Av Amelia - 28 juni 2011 15:47

Känner mig risig och hostar så det känns som om huvudet ska sprängas. Orkar inte spela nu, så Sharps kommer tyvärr inte idag.

Om jag orkar, så försöker jag spela imorgon eller i övermorgon.

Hemskt ledsen för att jag måste skjuta upp planerna tills jag känner mig bättre. Nu ska jag bara fokusera på att bli av med min "förkylning", som jag tror mamma har smittat ner mig med.

Förkylning, fin present man får va? (Ironiskt). 

Förlåt för det, men kan inte hjälpa det. Hade jag själv fått välja, så hade jag inte valt att bli förkyld såhär plötsligt!   

Ses, kära bloggläsare!

Av Amelia - 25 juni 2011 19:46

Har du inte läst de andra fyra delarna så rekommenderar jag att du läser dem först, innan du läser den här delen! Annars kommer du inte att förstå hur det ligger till!

                                                                                                                         

                                               Mariana=ljusrosa

                                               Mio=grön

                                               Tiara=cyan

                                               Alexandra=röd

                                               Josef=orange

                                               Övriga=grå

                                                                                                                         

Nu är det dags för dig att sova, Tiara. Sov gott.  

Natt, mamma!

Haha, åh! Lilla gumman, natti natti på dig också.

Några år senare var det dags att fira födelsedag igen. Alla de kände var där, precis som förra gången!

Tårtan är jättegod, mamma!

Ja, visst är den?

Utsökt god! Precis som förra gången!

Tack för att du ordnade den här festen för mig, mamma!

Det var så lite så, gumman.

Jag älskar dig, mamma!

Jag älskar dig också, Tiara.

"Trots att jag inte är din riktiga mamma. Snart måste du få veta det, innan det är försent!"

Vad tänker du på, mamma?

Ehm... inget särskilt, gumman. 

Det här är ditt nya rum, gillar du det?

Det är jättefint, mamma!

Hej, pappa!

Hejsan hejsan, gumman. Jag ville bara önska dig godnatt.

Josef, jag måste prata med dig om en sak.

Jag köpte lite nya kläder åt dig, prova dem medan jag pratar med mamma.

Okej.

Snart måste vi berätta sanningen för Tiara. Så snart som möjligt!

Är du säker på att vi ska berätta det redan?

Ja, vi måste berätta för henne! Jag vill berätta så snart som möjligt.

Ska vi inte vänta tills hon blir lite äldre?

Jag kan inte hålla det hemligt för henne länge till, jag måste berätta!

Men jag tycker att det är lite för tidigt! Tänker du berätta själv?

Nej, jag vill att du hjälper mig! Jag kan inte hålla det hemligt längre, hon är stor nog att få veta, tycker jag!

Dessutom, så har hon all rätt i världen att få veta sanningen! Det är ju ingen liten hemlighet direkt!

Är du helt säker?

Ja, hon måste få veta!

Veta vadå?

Åh, Tiara!

Vad måste jag få veta?

Ursäkta, men jag måste kila till jobbet! Vi får prata med om det här senare!        Ha en trevlig dag på jobbet, pappa!

Nå, vad tycker du om dina nya kläder?

De är jättefina, tack så mycket!

Gumman, det är något viktigt som jag måste berätta för dig.

Vadå?

Jag vet inte riktigt hur jag ska säga det här, men...

Åh, här kommer ju skolbussen! Vi får prata om det här ikväll istället.

Om vad?

Vi pratar om det ikväll, ha en trevlig dag i skolan!

Första dagen, jag är lite nervös

Det behöver du inte vara! Du är söt, duktig och snäll, du klarar nog av första dagen.

Vi ses senare då.

Ja,vi ses, gumman!

"Men vad är det som mamma och pappa måste berätta?"



  

                                                  Fortsättning följer... 










Av Amelia - 24 juni 2011 18:15

Den här delen skrev jag inte precis nyss, utan jag valde att det skulle publiceras nu istället. Egentligen skrev jag det för några timmar sedan.

(Man kan skriva inlägg som publiceras i framtiden, ett tips till er andra bloggägare som kanske inte visste om det!)

                                                                                                                         

                                                    Mariana=ljusrosa

                                                    Mio=grön

                                                    Tiara=cyan

                                                    Alexandra=röd

                                                    Josef=orage

                                                    Övriga=grå

                                                                                                                         

Månader och veckor går. De började bli mer och mer som en riktig familj. Alexandra tillbringade mycket tid åt att läsa sagor för Tiara.                                "Jag tror att vi alla borde sova nu, det är sent. Det är ju en dag imorgon också!"    Nästa morgon...

God morgon, Tiara. Är du redo för att lära dig gå?

Mamma.

Det tolkar jag som ett "ja". Då börjar vi!

Såja, bra! Stå kvar där nu.

Ojdå, tappade du balansen? Ingen fara vi försöker igen bara!

God morgon, Alexandra och Tiara.

Åh, god morgon, Josef!

Tiara började göra framsteg, Alexandra var en rätt bra lärare! Och Till slut kunde Tiara gå själv utan hjälp!

Så, nu när du kan gå, så kan vi läsa lite barnböcker som belöning för att du har varit så duktig!

Du är så söt, Tiara. Jag älskar dig, och vi har ju haft dig i några år nu.               Alexandra tillbringade allt mer och mer tid åt Tiara, läsa för henne, lära henne saker. Josef älskade också dem båda, men hans jobb hindrade honom från att vara med sin familj.

Dags att du får lära dig att prata. Säg efter mig, diamant.

Jiamanj.

Diamant.

Diamant!

Haha! Duktigt, bra!

Haha!

Haha!

Här kommer klon, den vill kittla dig, Tiara!

Hahaha!

Dessutom älskade Tiara att visa vad hon kunde för sina adoptivföräldrar.

Hon går ju riktigt bra, du har gjort ett bra jobb med att lära henne gå.

Vänta bara tills du får höra henne prata också.


                                                  Fortsättning följer...          











Av Amelia - 23 juni 2011 23:51

Kollade just på internet och hittade en väldigt lustig liten bild. Ni vet säkert att sims 3 pets ska komma ut i höst, den här bilden är lite tokig! Kolla själva:

                                     

Rolig, va? Och här är en liten video också:

Lustig video, va?

                                    Kommentera! 

                                              

Av Amelia - 23 juni 2011 15:52

Jag har fått en liten mani för Tiaras livshistoria, så jag ger er del 3 av den nu. Hoppas att ni gillar den!

                                                                                                                         

                                                     Mariana=ljusrosa

                                                     Mio=grön

                                                     Tiara=cyan

                                                     Alexandra=röd

                                                     Josef=orange

                                                     Övriga=grå

                                                                                                                         

God morgon, Josef.

God morgon. Och god morgon på dig också, Tiara.                                                Vi ska uppfostra Tiara som om hon vore vår egen dotter.

Hon kommer se oss som hennes riktiga föräldrar, när hon blir äldre måste vi berätta för henne att hon egentligen inte är vår dotter.

Ja, men tills dess så får vi ta hand om henne som om hon vore vårt eget barn.      Sådär, Tiara. Frukostdags, oj, vad du var glupsk!

Vi ska ta hand om dig, precis som om du vore vårt eget barn. 

Ha en trevlig dag på jobbet, älskling.

Tack, vi ses i eftermiddag.

Josef jobbade ofta, han hade ett mycket fint jobb som Vice VD i stadshuset!

Så Alexandra var ofta ensam med lilla Tiara, för Josef hade väldigt lite tid för familjen nu när han hade ett så fint jobb och längre arbetstider.

"Ja, sådär! Så ska det se ut, visst börjar jag få rynkor, men den här ansiktskrämen döljer dem lite."

"Jag älskar dig, Tiara, men jag undrar vilka som är dina biologiska föräldrar!" 

Jag trivs med att vara förälder, gör inte du?

Jodå, visst gör jag det. Trots att hon inte är vår riktiga dotter så känns det nästan som om hon är det.

Jag älskar henne som om hon vore min egen dotter.

Josef satt mest och skrev sina faktaböcker till sin chef, därför satt han ofta uppe länge.

Vi går och lägger oss nu, sitt inte uppe alltför länge bara.

Nejdå.

Sådär ja, sov gott nu, Tiara!

"Gäsp... barn tar verkligen på krafterna."

Åren gick, och Tiara var nu ett småbarn. Hon hade lärt sig två ord, mamma och pappa!

Mamma!

Så, sitt nu snällt, Tiara!

Efter Tiaras födelsedagsfest så var det dags för henne att sova middag.

Pappa!

"Jag vet inte varför, men jag blir bekymrad varje gång hon kallar mig pappa..."    

 

                                                   Fortsättning följer...          

Av Amelia - 22 juni 2011 22:24

Här kommer Tiaras liv del 2, hoppas att ni gillar den här delen! :)

                                                                                                                         

                                                   Mariana=ljusrosa

                                                   Mio=grön

                                                   Tiara=cyan

                                                   Alexandra=röd

                                                   Josef=orange

                                                   Övriga=grå

                                                                                                                         

Det är snart kväll, vi måste börja röra på oss!

Följer du med mig?

Ja. Men vi måste skynda oss, vi får inte bli sedda!

Mariana och Mio sprang ut i kvällens mörker.

Åh, älskade Tiara. Vi önskar verkligen att vi inte behövde lämna bort dig. Men vi har inget val! Jag skriver vad du heter på den här lilla pappersbiten, så din nya familj vet vad du heter.

Mariana, vi har inte hela natten på oss! Sätt fart, innan de hinner gå och lägga sig!

Med tungt hjärta la hon ner lilla Tiara framför von Klane´s dörr. En tår gled nerför Marianas kind, hon skyndade sig att torka bort den.

Farväl, Tiara...

Mariana knackade på dörren för att fånga Alexandra´s och Josef´s uppmärksamhet. 

Får vi besök så här dags?

Kollar du vem det är?

Ja.

Kom nu, Mariana! Spring innan de ser oss!

"Kanske ses vi igen, kanske inte. Förlåt, Tiara, men det är det bästa för dig!"

"Farväl, älskade Tiara. Men jag lovar att vi ses igen en dag!"

Jag går och tittar, det kan vara grannen som hälsar på.

Bäst du skyndar dig, så han inte behöver vänta alltför länge!

Ingen granne här, men vad i?! En baby?!

Vad är du för en, då? Åh, en liten papperslapp också! "Tiara"? Jag antar att du heter så. Då så, välkommen till familjen, Tiara.

Det var inte grannen, det var en liten baby. Helt ensam, låg hon på vår trappa. 

Va?! Har hon något namn?

Den här papperslappen låg bredvid henne. Det står att hon heter Tiara.

Godnatt, Tiara.

Ska vi försöka uppfostra Tiara?

Om hon lämnades utanför dörren så antar jag att vi ska göra det.

Ja, men jag undrar fortfarande var hon kommer ifrån och vilka som är hennes biologiska föräldrar.

Vi ska nog inte bekymra oss om det, det viktiga är att vi tar hand om Tiara.          Du har nog rätt, Josef. Vi gör det!

Men nu är det nog dags att sova, det är sent.

Zzz...

Ovetande om allt som hänt de senaste 24 timmarna, sover Tiara lugnt hos sin nya familj.



                                 

                                          Fortsättning följer...     






Av Amelia - 22 juni 2011 15:07

Här kommer del 1 av den nya historien, så jag hoppas att ni gillar den! ;)

                                                                                                                         

                                                   Mariana=ljusrosa

                                                   Mio=mörkgrön

                                                   Tiara=cyan

                                                                                                                         


Mio, hörde du det där?                                                                                        Vadå, min kära?

Jag tyckte jag hörde ett ljud.

Ta det lugnt, Mariana. Jag kollar det, du stannar här!                                            Men tänk om det är något farligt?

Jag kommer snart tillbaka, lita på mig!

Men tänk om det är farligt?

Åh, Mariana. Du borde inte vara så ängslig, lita på mig!

Men Mio, jag...

Vänta på mig här, det är tryggt här i gläntan.

Okej då, men skynda dig. 

Jag lovar, och jag ska ju inte långt.

Nej, det är ju förstås sant.

"Jag hoppas i alla fall att det ska gå bra..."

Flera timmar senare, i solnedgången kom Mio tillbaka. Precis som han hade lovat. (Jag vet, lite ologiskt att vägen är precis där. Hehe!)

M-Mio, jag är orolig.

För vad, min kära?

Jag känner att barnet kan komma vilken dag som helst nu, och vi har ju inte någonting. Hur ska vi kunna ta hand om vår dotter?

Lugn, vi kommer nog på en lösning.

Vad ska vi göra då?

Jag ska fundera på det. Oroa dig inte!

Lugna dig, jag kommer inte att tillåta att det händer varken dig eller vår dotter något.

Åh, Mio. Jag vet inte vad jag ska göra! Vi äger bara två gamla sovsäckar, inget mer! Hur ska vi kunna ta hand om barnet?

Gå och lägg dig, jag stannar uppe en stund.

"Men jag vet inte... hur ska vi göra?"

"Det är nog första gången jag inte vet vad jag göra..."

"Eller snarare vad VI ska göra..."

AHH!! BARNET KOMMER!!

Håll ut, Mariana!

AAHH!!! HJÄLP MIG, MIO!!

AHH!!! MIO, HJÄLP!!

Fortsätt andas, Mariana! Håll ut, det blir bra!

AHHAHH!!! HJÄLP!!

Det kommer att gå bra, håll ut!

AHH!!!

      NU, NU KÄNNER JAG!! DET ÄR...AH!! HÄR KOMMER HON!!

Hon ska heta Tiara.

Hon är perfekt!

Hej, Tiara. Kom till pappa.

Dessutom vet jag nu hur vi ska göra. Jag vet en rik familj, ikväll lämnar du Tiara på deras trappa.

Jag vill inte lämna ifrån mig vårt barn, men du har nog rätt. Vi kan inte ta hand om Tiara, det är omöjligt för oss.

Men du ska veta en sak, Tiara, vi kommer alltid att älska dig. Var du än är och vad du än gör, så älskar vi dig ändå. Även om vi skiljs åt ikväll, så ska du veta att det är för ditt eget bästa!

Jag vill verkligen inte heller skiljas från Tiara, men vi har inga alternativ. Vi måste tänka på vad som är bäst för Tiara.

Jag vet, men jag kommer sakna henne så mycket. Men du har rätt, vi har inget val. Vi måste!


                                                   Fortsättning följer...                            




Av Amelia - 21 juni 2011 23:29

Nu visar jag karaktärerna i den nya historien. Det kommer några karaktärer till, två av dem är inte skapade ännu och den tredje är inte född ännu.

Den här kvinnan heter Mariana, hon bor i skogen med sin make, Mio.  Mariana i helfigur. 

Det här är Mio, han är modig och älskar naturen. Då passar det ju med att de bor i skogen.

Beviset! Mariana är gravid med en liten flicka. Har dock inte planerat något namn för det kommande barnet. 

Det är bara det att jag inte har en aning om vad serien ska heta. Något förslag?    

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards