Simblogg

Alla inlägg under december 2012

Av Amelia - 30 december 2012 17:00

Hejsan, allihop! Här kommer del 3 av livet på ett stuteri. Eftersom John Jones (tjejernas farfar) har dött, så är hans färg inte med. Dessutom, så har jag råkat radera frisyren som Emely hade i de föregående delarna. Därför har hon en annan frisyr från och med nu.

Jessica berättar allting, då är texten svart och skriven i vanlig stil. När Jessica pratar med någon är texten blå och börjar med ett talestreck. När hon tänker så är texten blå och skriven i kursiv stil, samt börjar med citationstecken " ".

Kommentera gärna, om du har kritik att komma med så försök att formulera det så du låter trevlig åtminstone. Jag vill inte se något "fyy, vad dåligt!!" eller något sånt. 

Har du inte läst de andra delarna? läs dem då här: Del 1 och Del 2


                                                                                                                                                                 

                                                                Jessica=blå

                                                                Emely=röd

                                                                Karina=cyan

                                                                Alina=orange

                                                                Adam=lila

                                                               Övriga=grå

 

Efter begravningen skulle mamma och pappa skjutsa mig, Emily och farmor tillbaka till stuteriet. Men farmor stod kvar vid farfars grav.

-Kommer du, farmor? ropade jag när vi skulle åka.

-Mm, åk i förväg. Jag kommer senare... mumlade farmor Karina tyst.

 

- Brr, det börjar bli kallt nu i början av hösten. Mamma huttrade till medan hon stod och väntade på mig och Emely.

-Är det säkert att du inte ska följa med nu, farmor? ropade jag igen.

-Jag kommer senare... svarade farmor utan att vända sig om.

 

-Som du vill, då... muttrade jag och tittade snabbt åt farmors håll innan jag satte mig i pappas bil.

 

Pappa körde oss tillbaka till stuteriet, och Emely började snyfta igen.

-Vill ni åka tillbaka till stan med oss, gumman? ni behöver inte stanna kvar här om ni inte vill. Mamma log vänligt mot oss.

-Jag vill åka hem igen... snyftade min syster.

 

-Nej, det ska vi inte! Vi ska stanna här, farmor behöver hjälp nu. Och dessutom så har jag en känsla av att anklagelserna mot farfar var falska! 

Jag kanske lät lite hård, men någon gång måste man sätta ner foten. Vi kunde ju inte bara sticka iväg och överge farmor sådär.

-Men Jessica, vad kan vi bevisa? vi kan ju inte bara gå in i stadshuset och säga att vi tror att farfar är oskyldig och så är saken ur världen! 

 

-Jag gillar inte att säga det här, men Emely har faktiskt helt rätt, Jessica.

-Men pappa, tycker du att vi borde lämna farmor nu? sa jag stelt.

-Nej, men... började pappa, men avbröt sig och tystnade.

 

-Men det måste finnas något vi kan göra för att bevisa farfars oskuld.

-Men gumman, tänk om anklagelserna är sanna i alla fall? då skulle allt ert hårda slit för att rentvå farfars namn vara förgäves.

-Pappa, hur kan du säga så? det är ju din pappa vi snackar om här! sa jag irriterat. Jag menade egentligen inte att låta så ilsken, men jag kunde bara inte fatta att pappa kunde säga så.

 

-Så? ska ni stanna eller inte? frågade mamma

-Ja, jag tänker i varje fall stanna. Jag var fast besluten om vad jag tänkte göra.

-Du då, Emely?  

-Jag tror att Jessica har rätt, vi borde stanna. Jag blev lite förvånad över Emelys svar, men jag kände mig lättad också.

-Okej, om det är vad ni vill. 

 

-Dåså, ring oss när ni är redo att åka hem till stan igen.

Jag sa inget, utan jag gick in i huset istället.

-Hej då, mamma. Ha det bra, vi hör av oss.

                                                                     

-Borde inte farmor komma snart? det börjar bli rätt sent...

Jag funderade lite innan jag svarade, men till slut sa jag: -hon dyker nog upp snart, kom så går vi och lägger oss.

                                                               

Just som jag var i färd med att krypa upp i överslafen så hörde jag att farmor kom in sovrummet.

-Jag är tillbaka, flickor.

-Äntligen, vi började bli oroliga! sa jag och kröp ner under täcket.

Farmor suckade tyst:- god natt, Jessica. Jag ser att Emely redan har somnat.

Jag hörde farmor lägga sig i sin egen säng, sedan släckte hon lampan.

 

Men redan på morgonen vaknade vi av ett högt skriande. Vårt sto, Siriol hade fött ett litet föl nu på morgonen!

 

-Hörde du samma sak som jag, Emely? frågade jag uppspelt medan jag klättrade ner från överslafen.

-Visst gjorde jag det, kom så går vi ut!

Snabbt drog vi på oss nya kläder och sprang ut på gården.

     

-Åhh, hon är bedårande! sa jag. Mitt hjärta tog ett skutt av lycka, så här glad trodde jag aldrig att jag skulle bli igen efter farfars bortgång. Men att se detta vackra, lilla, nyfödda föl gjorde mig nästan överlycklig.

    

-Hej, lilla vän. Sa jag och lät henne sniffa mig på handen.

 

Det dröjde inte länge förren fölet lät mig komma närmare. Jag kände verkligen att jag älskade henne, trots att det bara var en kvart sedan hon kom till världen.

 

Jag ledde henne till hagen, där jag började rykta henne, ta hand om henne. Vad Siriol och Camigo beträffar, så ledde Emely dem till hagen också.

 

Jag log belåtet när fölet glatt skuttade bort till Siriol.

 

-Emely, jag bara vet att farmor kommer bli jätteglad när hon ser det här! Kom så springer vi och säger till henne. Sa jag ivrigt.

 

-Du har rätt, kom igen! Hon behöver verkligen muntras upp! svarade Emily, hon lät lika ivrig som jag. 

Snabbt rusade vi ut, låste grinden till hagen och sprang in i huset.

 

Men när vi kom in så var farmor borta! Helt spårlöst!

-Vart har farmor tagit vägen? FARMOR!! ropade Emely, antagligen hoppades hon att farmor var någonstans i närheten och skulle höra när Emely ropade, men det kom inget svar.

"Jag kände nästan på mig att det här skulle hända..." tänkte jag för mig själv.

 

 

                                                              Fortsättning följer... 

 

Tycker ni samma som jag, att vi börjar komma in i historien nu? Lämna gärna en kommentar!   

PS. anledningen till att denna del inte kom igår är att jag var på bio med mamma igår, vi kom hem sent.

                                                     

Av Amelia - 27 december 2012 16:30

Hallå, allihop! Här kommer äntligen historien om Sharps del 35. Vi har kommit rätt långt nu, eller hur? Snart, men definitivt inte än, får jag börja avrunda historien om Sharps. Tills dess kör vi på som vanligt, jag vet inte hur många delar till det blir. Jag meddelar när jag bestämt hur många delar det blir.

Jag kan ju inte ha den här historien för alltid, förstår ni. 

Jag vet att den här delen kanske är lite tråkig, men jag gjorde mitt bästa. Men oturligt nog, så kraschade mitt sims innan jag hann spara, så i nästa del kanske inte allt ser ut som i den här delen. Tur att jag i alla fall hann ta alla bilder som behövdes för del 35.

Hoppas ni gillar det, ny presentationsbild för historien om Sharps kommer senare. Jag får fortsätta använda den gamla så länge!

Har du inte läst de andra delarna så kan du läsa dem här: Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10 Del 11 Del 12 Del 13 Del 14 1/2 Del 14 2/2 Del 15 Del 16 Del 17 Del 18 Del 19 Del 20 Del 21 Del 22 Del 23 Del 24 Del 25 Del 26 Del 27 Del 28 Del 29 Del 30 Del 31 Del 32 Del 33 Del 34

                                                                                                                                                              

                                                                Vanessa=röd

                                                                Lora=rosa

                                                                Tom=grön

                                                                Erik=orange

                                                                Melanie=cyan

                                                                Claire=ljusrosa

                                                                Albert=mörklila

                                                               Jake=ljusgrön

                                                               Övriga=blå 

                                                                      Del 35                                                                                    

 

Jag tror det är dags att börja skissa ett nytt sovrum, jag sätter igång. Ozzy, du får sköta dig själv en stund.

 

Lora började planera hur hennes nya sovrum skulle se ut, ny säng, nya tapeter och nytt golv. 

 

Verkar som om det här kommer ta större delen av sommaren. Inget av det som redan finns i det här sovrummet passar mig och min stil.

Lora skissade och planerade i flera timmar.

Hmm... det där ser ut att passa min stil. Måste bara försöka få till det ordentligt!

 

Efter månader av planering och arbete, lyckades Lora göra om sovrummet helt och hållet. Det hade gått från trist till häftigt!

Det här blev ju jättebra, riktigt häftigt blev det!

 

Men det var redan dags att lägga sig, men Lora var minst sagt väldigt glad över att få sova i ett helt nyrenoverat rum. Men hon var inte klar än på långa vägar, hon hade resten av huset att planera och renovera. Det skulle förmodligen ta resten av året innan allt var färdigt.

 

Nästa morgon...

Wow, jag hade aldrig trott att det skulle vara så härligt att sova i en sån här säng!

 

Trots att Lora var väldigt upptagen med planering och renovering av huset, så hade hon alltid tid att umgås med Ozzy. Nu var han hennes enda sällskap, eftersom de hade flyttat ut och bodde nu ensamma. Även om Vanessa, Erik, Melanie och Jake bodde i närheten, så sågs de inte så ofta längre.

 

På kvällen regnade det ordentligt, men Lora var tvungen att köpa mer målarfärg och lite andra saker i proviansbutiken.

Var snäll nu, Ozzy. Jag måste kila ner till proviansbutiken, jag kommer snart tillbaka!  

Usch, vad det regnar! Det börjar bli sent, jag hoppas att proviansbutiken fortfarande är öppen.

 

Men när Lora kom till proviansbutiken så var den redan stängd. Lora såg sig omkring och fick syn på sin gamla vän Jade Greenwood!

(Säg inte att jag härmar Thesimsblogg, för det gör jag inte. Det står faktiskt att den här tjejen heter Jade Greenwood, tro det eller ej.)

"Jade? otroligt att hon är här, jag borde gå och hälsa på henne!"

Hallå, Jade!

Jade Greenwood: nämen, heeej, Lora!!

 

Kul att se dig!

Detsamma! Vi har inte setts på flera år, vad har hänt sedan sist?

Tja, inget särskilt, faktiskt.

 

Jag har skaffat jobb i bokhandeln, jag trivs verkligen där. Du då?

Jag har inte tid att skaffa ett riktigt jobb förren jag är färdig med renoveringen av mitt nya hus.

 

Det är tur att jag har mycket pengar, annars skulle jag aldrig ha råd att planera och renovera ett helt hus. Har du flyttat ut än?

Det behövdes inte, mina föräldrar har gått bort och de lät mig ärva hela huset. 

Åh, jag beklagar. Det måste vara hårt att inte ha några föräldrar att vända sig till när det behövs.

 

Jovisst, det är lite sorgligt att tänka på det. Men jag klarar mig, jag bor med min syster och vi har en del pengar.

Det låter ju bra. 

 

Jag även skaffat en pojkvän som jag träffade online. Han är jättetrevlig!

Jag är glad för din skull. Jag skulle inte ha något emot en pojkvän...

 

Men Lora, var inte du ihop med den där pojken från Kina? vad var det nu han hette? Wei Pei!

Mmm, joo...

 

Vi har inte träffats på jättelänge, han åkte ju tillbaka till Kina efter att han besökte mig här i Twinbrook för ungefär 5 år sedan. Han har inte hört av sig en enda gång sedan dess!

Älskar du honom fortfarande?

Jag vet inte, det är så länge sedan. Jag tror inte att jag älskar honom längre, nu ser jag honom bara som en vän.

 

I så fall kan du ju göra som jag och försöka med den där onlinedejting-tjänsten! Jag är säker på att det finns massor med singlar här i Twinbrook, det gäller bara att våga försöka!

 

Jag har varit i exakt samma sits som du, Lora. Jag vet hur det är!

Jag kan försöka, men jag måste bli färdig med mitt hus först.

 

Har du lust att komma och sova över hos mig? Jag har inte hunnit göra om rummet som min hund ska få, så det är fortfarande ett vanligt sovrum.

Tack, jättegärna!

 

Vi tar min bil, du kan väl visa vägen? Jag vet ju inte vart du har flyttat.

Kör bara till området med de stora, vita husen. Där bor jag!

 

Nämen, vad fint du bor! Jag kunde aldrig gissa att du hade kommit så här långt med renoveringen!

Det har jag inte heller, det enda som är färdigt är mitt sovrum. Jag ska visa dig det imorgon bitti, då kommer du att se vilken skillnad jag har lyckats åstadkomma.

 

Vill du ha något att äta, Jade? 

Tack, men har du något emot att jag går och lägger mig istället? Jag har jobbat hela dagen, jag är helt slutkörd.

Självklart är det okej, det är sent.

 

Tack, men jag tror säkert att du kan laga en god frukost imorgon. Fast jag måste gå ganska tidigt, jobbet i bokhandeln, du vet.

Självklart.

 

                                                               Fortsättning följer... 





Av Amelia - 26 december 2012 18:43

Hejsan, alla bloggläsare! Nu har jag fått Sims 3 Årstider, och jag har spelat rätt mycket nu, så här kommer bilder!

                                                     

Dags för vaccinspruta mot influensa!

   

Det var allihop, jag skulle haft ännu fler om inte spelet kraschat två gånger innan jag ens hann spara omgången så jag fick spela om sommaren och hösten igen!    Jag ska ta fler, men det får bli senare. Nu ska jag ta det lite lugnt innan jag börjar spela till nästa Sharps-del!

 

Av Amelia - 24 december 2012 18:14

Nu är det jul igen! Det är den 24 december, den dag jag har längtat efter så länge! Idag får jag äntligen Årstider, hurra! 


Jag är rädd att jag måste storstäda i mitt sims och kanske hela datorn om de behövs, alla nedladdningar har segat ner mitt spel ordentligt. Jag ska avinstallera en hel del av alla nedladdningar. Från och med nu blir det Store-innehåll och standardinnehåll som gäller.

Jag kommer nog behålla några Custom Content- frisyrer, men bara de jag tycker mest om.

Bilder från Årstider kommer senare ikväll eller imorgon.


                                             God jul och gott nytt år!


Av Amelia - 20 december 2012 23:19

Så var det jullov! (det var avslutning på ungefär 2 timmar imorse) Jag fattar knappt att det var den allra sista julavslutningen för oss i 9:an, nästa december går jag ju i gymnasiet!    Jag fick rätt bra betyg faktiskt, det lönade sig att plugga hårt dag ut och dag in, hehe!


Okej, nu får det vara slutpratat om skolan. Jag har lite goda nyheter till er som gillar Sharps och de andra historierna: de kommer tillbaka! Det och en hel del annat har legat nere rätt länge nu.

Dock kommer jag vara ganska upptagen med  förberedelser och julklappsinköp inför julafton, så jag kommer nog inte blogga särskilt mycket nu så nära inpå julafton på måndag. Men efteråt så kommer jag säkerligen (hoppas jag) att ha The Sims 3 Årstider i min hand, och då kommer historierna att sätta igång igen!

 

Historien om Sharps- onsdag 26/12 (eller torsdag 27/12, vi får se)

 

Livet på ett stuteri- lördag 29/12 (ändrat eftersom jag har inte fått så mycket sömn inatt, det är inte bra att sitta och spela när man fått dåligt med sömn. Särskilt för epileptiker som jag.)

 

Tiaras liv- måndag 31/12 (eftersom vi ändå inte gör särskilt mycket innan fyrverkerierna vid midnatt, då kan jag passa på att skriva)

 

Historien om Tina Char- obestämt datum, men strax efter nyårsafton i alla fall.

 

Familjen Monty- obestämt datum.

 

Missade jag någon historia nu? jag tror inte det, eller?

 

 

En liten bild jag tog när jag spelade med en av mina "privata" familjer. Personligen tycker jag att den är jättesöt, det var bland annat därför jag satte den på headern också!   

 

Okej, då hoppas jag att ni har ett trevligt jullov.

 

God jul och gott nytt år, önskar jag er alla!

Av Amelia - 19 december 2012 16:58

Okej, jag vet att vintern började för ett bra tag sedan. Men det är först nu jag lyckades få till en ny design till bloggen, en design som matchar vinterns färger lite bättre.

Det är kanske inte direkt den bästa någonsin, men den får duga ett tag. När jag får Sims 3 Årstider så kan jag nog åstadkomma en bättre design och header än den jag har nu, men jag gjorde så gott jag kunde.

 

Vad tycker ni? Lämna gärna en kommentar!

                                                  


Av Amelia - 16 december 2012 16:57

Hejsan, alla läsare! Jag är verkligen ledsen för att det där tipset jag skulle publicera den 11/12 inte har kommit ännu, men jag har suttit med den sista läxan för terminen och varken kunnat spela eller blogga.

Men nu är den klar, så jag tar tillfälle till akt och skriver ett inlägg, och varna er för en ganska (för mig) nyupptäckt bugg som kan förekomma med vissa Custom Content. Jag tog en bild på resultatet av ett klädval till barnsimmar!

 

Wow, från söt till läskig på mindre än 5 sekunder! XD

Jag varnar er för dessa Custom Contents, både utstyrseln och skorna gör dem konstiga. Man ser ingen skillnad när barnsimmen har både utstyrseln och skorna, men om ni bara har skorna så ser ni vad jag menar. Glömde ta en bild på det, dock.

Detta kan även sega ner spelet något otroligt märkte jag. Men först och främst, om ni inte vill riskera att simmen ser ut sådär när den t.ex övergår från småbarn till barn, så jag avråder er från att ladda ner det. Avinstallera det så snart som möjligt annars! 


Ni bestämmer såklart om ni vill att era simmar ska se ut så här eller inte, men jag avråder er från att ladda ner/behålla det.

Detta kanske ser fint ut på vuxna, men var försiktiga; det kan sega ner ditt sims ordentligt, om det inte gör det så får det i alla fall simmarna att se ut sådär.

 

Avinstallera dessa genom att öppna startprogrammet, klicka på "installerat innehåll". Leta upp dessa, markera dem och klicka på "avinstallera". Men se helst till att ingen av dina simmar har det här på sig i någon av klädstilarna innan du avinstallerar det.

 

Jag vet att det här var ett kort och tråkigt inlägg, men jag kände mig nästan tvungen att uppmärksamma er på att ni kan få den här buggen om ni har detta Costum Content.

 

Nästa inlägg kommer inom kort, missa inte det! Lämna gärna en kommentar.

    

                                       

Av Amelia - 10 december 2012 17:25

Hejsan, alla bloggläsare! Här kommer ett ganska praktiskt tips till dem av er som är medlemmar på TheSims3.com. Ni (och även jag själv) har säkert laddat ner någon snygg sim från exchange, men sedan upptäckt att det har kommit något oönskat innehåll, eller t.ex något plagg som du inte gillar tillsammans med simmen.

Du ser en sim med t.ex ett makalöst vackert hår som du faller pladask för.

  

Den här frisyren föll jag pladask för och laddade ner simmen. Men utan att märka det, fick jag även de där sandalerna med rosetter (som jag personligen inte gillar). 

Men jag vill ju inte förlora hela simmen, inklusive den där fina frisyren (tro mig, det var inte lätt att hitta en sim med just den frisyren!)

 

Men ett annat exempel är detta:

 

Vad i alla simmars namn är det där för frisyr?? ser ut som en billig kopia av frisyren hon har till sina andra kläder- tjockt, vågigt hår och ett hårband.

Det här säkert samma frisyr, eller SKA vara det i alla fall. Men något gick tydligen snett.

 

 

Så vad ska man göra då? avinstallerar man simmen så försvinner oftast den fina frisyren eller kanske de fina kläderna. Vad det än är som man vill ha kvar, så finns det ett mycket praktiskt sätt att fixa till det. 

 

Men då behöver du förstås ett konto på TheSims3.com och dessutom tillgång till internet.

 

Det är nu jag ska visa hur du gör för att behålla det du vill ha och bli av med det du inte vill ha!

 

Vi börjar med en slumpad sim och gör om honom/henne. Ge honom/henne t.ex frisyren du vill behålla, eller kanske en snygg topp (vad vet jag?).

Resten ska vara standardföremål, d.v.s från grundspelet eller något expansionspaket. Se till att simmen har allt du vill behålla. (Men kom ihåg att det custom content som du vill behålla helst ska finnas med simmen du laddade ner från början.)

När simmen är klar är det dags att ladda upp den på exchange. 

 

(Bilden är lite suddig, jag vet.)

För er som inte vet hur man delar ut en sim (eller något annat) till exchange, så är det bara att klicka på ikonen i mitten.

 

(Det där är simmen jag gjorde, men du får göra en egen. Det där är bara mitt lilla exempel!)


När exporten är klar, stäng av ditt sims och öppna startprogrammet. Klicka på "uppladdningar" och markera sedan simmen du skapade nyss. Klicka på "Ladda upp" och vänta tills den är uppladdad och klar.

Gå sedan till TheSims3.com och ladda ner samma sim.

 

När du laddat ner simmen och installerat den i spelet, ska du klicka på "installerat innehåll". Scrolla ner i listan tills du hittar den gamla simmen. Markera den och klicka på "avinstallera" för att ta bort simmen från ditt sims. Den ska ersättas med den nya.

 

För att vara riktigt säker på att den gamla simmen är borta, klicka på "nedladdningar".

 

Markera den gamla simmen och klicka på "radera", då försvinner filen från mappen "downloads" som du nog har sparat på din dator.

(Bara så ni vet, att ladda ner t.ex en sim är att lägga till en fil i spelet, om man ska vara riktigt exakt.)

 

Det blev visst bara ett inlägg idag, men jag hoppas ni har nytta av det här tipset, kommentera gärna! Får väldigt sällan nya kommentarer numera... :(

 

I alla fall, ha det bra och missa inte nästa tips som jag kommer publicera imorgon.   

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards