Simblogg

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Familjen Monty del 11 del 2/2

Av Amelia - 30 augusti 2011 18:57

Hoppas ni gillar den här delen, kommentera gärna både här och min guide om vattenfall i sims 3.

                                                                                                                         

                                                     Carina=cyan

                                                     Johanna=grön

                                                     Anita=röd

                                                     Tobias=blå 

                                                     Lucas=orange

                                                     Allison=rosa

                                                    Joe=ljusgrön

                                                    Martina=lila

                                                    Övriga=mörkt lila                                                    Del 11                  
                                                   Del 2/2

Johanna går in. Allas blickar som nyss var vända mot elden i öppna spisen, vändes nu mot Johanna.

Carina reste sig häftigt ur fåtöljen och sprang mot Johanna.

Johanna! Var har du varit?

Jag...eh...

Men innan Johanna hinner förklara något, slår Carina armarna om henne. Försiktigt kramar hon sin mamma tillbaka, i väntan på utskällningen. Men Carina visar, konstigt nog, inga tecken på ilska!

Åh, Johanna! Du anar inte hur länge vi har försökt att få tag i dig, men du svarade inte på mobiltelefonen eller på våra mail. Var har du varit?

Jag...var i...Kina! Varsågod, nu kan du skälla ut mig.

Carina säger inget, hon bara ler.

Jag tänker inte komma med någon utskällning. Jag är bara stolt över dig, Johanna.

Va?

Johanna vet inte vad hon är mest chockad över, att hon inte fick någon utskällning, eller Carinas glädje över att Johanna varit i Kina.

Kina är ett utmärkt ställe för studerande om gamla kulturer. Jag är säker på att du har haft fullt upp.

Det tror inte jag. 

Allison hade nu rest sig upp, och stod nu och stirrade förebrående på Carina och Johanna.

Johanna tränger sig förbi Carina, och stirrar fientligt på Allison.

Innan tjejerna hinner göra något, ställer sig Carina mellan dem. Hon vänder sig till Allison.

Ni måste reda ut det här, du och Johanna. Prata ut, bli sams!

Omöjligt, faster Carina!

Och varför är det omöjligt? Ni har varit osams i åratal, nu måste ni bli sams!

Det är hon som borde be om ursäkt!

Jag hoppades att behöva slippa säga det här men... det är faktiskt du själv som borde ta första steget.

"Ja! bra, mamma! Ställ dig till mitt försvar! Se till att vi inte måste snacka!"

Men jag säger inte att allt är ditt fel, Allison. Nu får ni allt prata ut med varandra!

Typiskt!

"Typiskt, är är rätt ord!"

Du bara stack iväg, så fegt av dig!

Jag ville få lite tid för mig själv, faktiskt! Ursäkta, "Prinsessan Perfekt"!

Du behöver inte bli uppnosig!

Det är en fråga som jag gärna vill ha svar på; hur kommer det sig, att en vacker och rik tjej som du, måste vara så elak mot oss andra!

Du har det bättre än mig, dina föräldrar är aldrig ute och reser utan dig! Dina föräldrar glömmer aldrig bort dig! Du har en pojkvän och en syster! Du har allt som jag inte har!

Mina föräldrar? Såklart att de inte är ute och reser, pappa är ju död och mamma är arbetslös!

Men du har ju en pojkvän, syster och kompisar i skolan! 

För att jag tar initiativet till att faktiskt anstränga mig!

Jag får privatlektioner, jag har inga kompisar eller någon pojkvän!                        Du kanske skulle pröva att vara trevlig mot folk! Och tänk, du har båda dina föräldrar!

Har du fattat?

Jag...jag har aldrig tänkt på det så...förut...

Förlåt mig, jag insåg inte...

Nä du! Så lätt ska det inte gå att bli förlåten! 

Vad har jag gjort för fel...?

"Jag lyssnar inte..."  


                                                Fortsättning följer...     

 
 
Ingen bild

fs

31 augusti 2011 15:32

Vilken suveränt bra del!
Johanna och Allison brakar ganska mycket!

Amelia

31 augusti 2011 18:47

Tusen tack, fs!

 
Ingen bild

Kitty!

31 augusti 2011 18:19

En super del,älskar historien om Monty,super bar del,nu börjar Alison fatta hur det är att leva utan en pappa,och jag tycker att Johanna,också förstår hur det är för Alison att inet ha några väner osv,men jag tycker att Alison ska vara trevligare,och då kommer nog flera gilla/tycka om henne,mer.

Amelia

31 augusti 2011 18:47

Tack så mycket, Kitty!

 
Linda

Linda

6 september 2011 14:12

Grymt bra del! :D

http://thesimsstories.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelia - 13 februari 2015 21:55

Hej allihopa!  Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev sista inlägget. Men som ni kanske har räknat ut så har jag slutat att blogga. Detta av flera anledningar:  1. Min stationära dator som alla mina simsspel är installerade, är helt kap...

Av Amelia - 26 maj 2014 15:15


Hej, allihopa.        Det har nu gått flera månader sedan senaste inlägget, jag vet. Men jag funderar faktiskt på att sluta blogga, tråkigt nog. Nåja, jag kanske inte slutar helt. Jag vill inte ta bort bloggen, för det vore synd att kasta bort allt...

Av Amelia - 3 januari 2014 18:30

Hejsan, allihopa! Nej, ni ser inte i syne- här kommer faktiskt del 14 av Tiaras liv. För att gottgöra att jag inte uppdaterat på länge, så gjorde jag en extra lång del som nyårsspecial precis som förra delen var en påskspecial, minns ni? I alla fall,...

Av Amelia - 1 januari 2014 17:47

Hejsan, allihopa. Japp, jag vet att jag inte har bloggat på evigheter, men jag har mina skäl. I alla fall, nu är det nytt år igen (2013 gick riktigt fort, tycker ni inte?). Jag fick Sims 3 In I Framtiden i julklapp, men har nyss börjat spela det. Jag...

Av Amelia - 6 november 2013 21:19


Hejsan, allihopa! Jag är hemskt ledsen för att jag inte har bloggat på nästan en månad, och ja, lovet är slut. Jag trodde att jag skulle få en stund över på lovet, men vi gjorde så mycket nästan varenda dag så bloggandet blev inte av. I måndags tänkt...

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards