Simblogg

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Familjen Monty del 14

Av Amelia - 15 november 2011 16:45

Ledsen att del 14 är sen, jag vet att jag lovade att den skulle publiceras i fredags, men jag kunde tyvärr inte förutspå att jag skulle vara så upptagen.

                                                                                                                                                                  

                                                                     Carina=cyan

                                                                     Johanna=grön

                                                                     Anita=röd

                                                                     Oscar=brun

                                                                     Tobias=blå

                                                                     Lucas=orange

                                                                     Allison=rosa

                                                                     Joe=ljusgrön

                                                                     Martina=lila

                                                                     Övriga=mörkt lila

                                                                             Del 14                     

"Jag undrar hur Tobias kommer reagera när han ser mig sån här... jag måste berätta för pappa vad jag gjorde när vi trodde att han var död."

Pappa, jag måste berätta något.

Okej, det är bara att berätta. Jag är väldigt nyfiken på vad ni har gjort under de här åren.

Jag är inte säker på att du kommer gilla det...

Det får vi se när du har berättat, eller hur, gumman?

Jo, när vi trodde att du var död... så...

Ja? Vad försöker du säga?

          Vi kan ta det senare, jag ska ringa Tobias nu.

Och vem är Tobias, om jag får fråga?

Han är min pojkvän, hurså?

Din pojkvän? Du har ju ingen pojkvän, sa du inte förut att du inte ville ha någon?

Det var då det, och det har ju gått flera år sedan dess.

Jaha, okej då.

Tobias, det är Johanna. Tror du att du skulle kunna komma över hit? Det är något jag måste prata med dig om.

Visst, jag kommer.

Toppen, vi ses om en stund då.

"Här kommer han, hoppas att min nya look inte chockerar honom bara!" 

Hej, Tobias.

Johanna? Varför har du ändrat stil så plötsligt?

Det har helt enkelt hänt lite saker...

Har du varit otrogen, eller?

Tobias, hur kan du tro något sånt?

Jag vet inte riktigt...

Okej, blunda bara, Tobias. Jag ska visa dig något...


Johanna lutar sig framåt...

...och kysser honom!

Det där var mitt sätt att säga att jag älskar dig, Tobias! Bara dig, och ingen annan!

Åh, Johanna... jag vet inte vad jag ska säga!

Jag...älskar dig också, Johanna.

Johanna brister upp i ett leende.

Vet du att jag har fått två gratis biobiljetter?

Det visste jag inte, hur har du fått dem?

En barndomskompis till pappa jobbar på biografen, han gav mig och pappa två biljetter till den senaste filmen och trodde att vi kunde se den tillsammans, men film är inte riktigt pappas grej. Så han dem till mig så jag kunde ta med någon dit. 

Den senaste filmen? Wow, din pappa har verkligen bra kontakter. Jag ser gärna den filmen med dig!

Skjutsa oss till biografen, tack.

Chauffören: Ska bli.

Jag har alltid velat se den där filmen.

Då har du tur, det är just den filmen vi ska se! 

Men kom då, jag vill inte missa den!

Senare, efter filmen...

Det var en jättebra film!

Jag tycker att vi åker och äter något nu.

Okej, och som tack för att du bjöd mig på den här filmen, så betalar jag notan!

Någon timme senare, när de ätit färdigt...

Jag har haft väldigt trevligt, men jag borde nog gå hem nu. 

Skulle du inte berätta vad som har hänt hos er?

Det är en ganska lång historia, möt mig vid klätterställningen imorgon efter skolan, så ska jag berätta allting.

Okej, god natt, Johanna.

Det finns mat här om ni är hungriga.

Tack.

Men plötsligt börjar Carina att vingla omkull!

Carina?! Vad är det?

Men innan Carina hinner säga något, faller hon till golvet.

AHH!! Carina, hör du mig?! Carina!

Åh, kära nån! Carina, kan du höra mig?!

Mamma! Hur är det?! 

Just då kommer Johanna springande, hon hade hört skriket!

Ah! Mamma, vad har hänt?! Mamma!



                                                                  Fortsättning följer...    

 
 
Andrea :D

Andrea :D

16 november 2011 19:17

Jättebra del! Hon måste varit vaken länge,eftersom hon svimmade :)

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sophie

17 november 2011 17:03

Jättebra slut ! Fast lite konstigt för förra avsnitte stod det att pappa sa: Det började med en varning... Sen plötsligt på denna avsnitten blev det helt normal O.o men det gör inget denna avsnitten var bäst !

 
Ingen bild

Linn

19 november 2011 18:33

Du har verkligen varit väldigt inaktiv den senaste tiden :(

 
Ingen bild

Trethesims

20 november 2011 18:30

Åh vilken bra berättelse! Kika gärna in min blogg www.trethesims.bloggplatsen.se och lägg en liten kommentar

 
Ingen bild

Emma

23 november 2011 18:27

Vart har du fått Johannas hår ifrån? Bra del :)

Amelia

25 november 2011 19:22

Jag laddade ner en sim från exchange med den frisyren. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelia - 13 februari 2015 21:55

Hej allihopa!  Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev sista inlägget. Men som ni kanske har räknat ut så har jag slutat att blogga. Detta av flera anledningar:  1. Min stationära dator som alla mina simsspel är installerade, är helt kap...

Av Amelia - 26 maj 2014 15:15


Hej, allihopa.        Det har nu gått flera månader sedan senaste inlägget, jag vet. Men jag funderar faktiskt på att sluta blogga, tråkigt nog. Nåja, jag kanske inte slutar helt. Jag vill inte ta bort bloggen, för det vore synd att kasta bort allt...

Av Amelia - 3 januari 2014 18:30

Hejsan, allihopa! Nej, ni ser inte i syne- här kommer faktiskt del 14 av Tiaras liv. För att gottgöra att jag inte uppdaterat på länge, så gjorde jag en extra lång del som nyårsspecial precis som förra delen var en påskspecial, minns ni? I alla fall,...

Av Amelia - 1 januari 2014 17:47

Hejsan, allihopa. Japp, jag vet att jag inte har bloggat på evigheter, men jag har mina skäl. I alla fall, nu är det nytt år igen (2013 gick riktigt fort, tycker ni inte?). Jag fick Sims 3 In I Framtiden i julklapp, men har nyss börjat spela det. Jag...

Av Amelia - 6 november 2013 21:19


Hejsan, allihopa! Jag är hemskt ledsen för att jag inte har bloggat på nästan en månad, och ja, lovet är slut. Jag trodde att jag skulle få en stund över på lovet, men vi gjorde så mycket nästan varenda dag så bloggandet blev inte av. I måndags tänkt...

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards